Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از البرز:  ناصرمقدم در جلسه ستاد کرونای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: طبق آمار و گزارش مراجع رسمی، متأسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان از ۸۵ درصد به ۷۵ درصد کاهش یافته و تعداد شهرهای زرد و نارنجی افزایش یافته و در برخی استان ها مجدداً وضعیت شهرها قرمز شده است و این یعنی زنگ خطر و هشدار برای کل جامعه که درصورت ادامه روند و رفتار فعلی شهروندان، مجدداً شاهد گسترش شیوع و انتشار این ویروس در سطح جامعه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی جامعه ستاد کرونای البرز گفت: عادی انگاری و ساده پنداری ویروس کرونا، خطر مهلک و بزرگی برای سلامت جامعه است در حالی که با ورود ویروس جهش یافته انگلیسی باید رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی دوچندان شود زیرا سرعت انتشار و کشندگی ویروس جدید بیشتر از نوع قبلی است و متأسفانه سنین پائین تر را نیز درگیر خواهد کرد فلذا باید با عزمی همگانی و جدی بیشتر از گذشته رعایت کنیم.

ناصر مقدم با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز گفت: عید نوروز مناسبت و عید باستانی کشور ما است و معمولا با نزدیک شدن ایام عید نوروز اقشار مختلف جامعه به آماده شدن و نو کردن امور و شئون زندگی می پردازند و این موضوع افزایش تردد مردم در معابر و فروشگاه ها را موجب می شود و باید با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و بخصوص رعایت فاصله گذاری های اجتماعی، مانع از آن شویم که فرارسیدن عید نوروز، بستری برای افزایش ابتلا و مرگ و میر شهرندان ما شود کما اینکه در نوروز سال گذشته، خانواده های زیادی در سوگ عزیزان خود، عزادار شدند و این تجربه تلخ نباید دوباره تکرار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: باید برای تعطیلات ایمن نوروز هماهنگی و عزم همگانی داشته باشیم و با توجه به بهداشت فردی و اجتماعی، و پرهیز از ترددهای غیر ضرور و کاهش تردد ها به حداقل ممکن، جلوه مناسبی از هوشمندی و هماهنگی عمومی را رقم بزنیم و با رعایت دقیق و حداکثری توصیه های بهداشتی از جمله استفاده صحیح و مداوم از ماسک و اهتمام به آن شستن مداوم دست ها و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و اصول بهداشتی و رعایت منع تردد شبانه و پرهیز از دورهمی و مهمانی های شبانه زمینه مناسب و لازم را برای ورود به سال و قرن جدید و مبارک فراهم کنیم.

48 

کد خبر 1486288

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • چند روش ساده برای تقویت مو