Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صدیق دامغانی زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران مشهد افزود: پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان نخستین گام است و در گامهای بعدی باید با پیشرانی و حمایت از بخش خصوصی به اهداف مد نظر دست یافت.

وی ادامه داد: ایجاد فضا برای تعمیق و توسعه تکنولوژی و رقابتی شدن فضای تولید محتوا از سوی شرکتهای دارای ظرفیت مهمترین اقدامی است که از سوی این پارک انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) گفت: تولید محتوای دیجیتال و توسعه خدمات دیجیتال مهمترین هدف فعالیت پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی افزود: پارک فاوا نخستین پارک ملی و بین‌المللی دیجیتال ایران است که باید در هر دو عرصه خوش بدرخشد و معتقدم باید در زمینه صادرات محتوای فرهنگی هم کار قوی انجام شود تا در بازارهای داخلی و خارجی خوب عمل کنیم.

مدیر مرکز نوآوری محتوای دیجیتال مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه تولید محتوای دیجیتال جزو زودبازده‌ترین و کم ریسک‌ترین حوزه های سرمایه‌گذاری می‌باشد، گفت: میزان سرمایه‌گذاری در یک محصول محتوایی، به نسبت سایر صنایع کمتر است و بازخورد مصرف ‌کننده محتوا، نتیجه موفقیت یا عدم موفقیت محصول محتوایی را در سریعترین زمان مشخص می‌کند.

حمیدرضا بحرینی افزود: تجربه بیش از یک دهه تولید محتوا از سوی گروه شرکای ما بر بسترهای مختلف، از جمله تلویزیون و شبکه‌های مجازی و ایجاد دو شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه تولید محتوا طی ۲ سال گذشته و برگزاری رویدادهای مختلف، از جمله "کودک آنلاین"، نشان می‌دهد که پیش نیاز ورود به این بازار، ایجاد یک اکوسیستم در حوزه تولید محتواست که ما این پروسه را در سه بخش ایجاد مرکز نوآوری در حوزه تولید محتوا، بازار ملی محتوای دیجیتال و خدمات تجارت آنلاین که سو گیری آن، عرضه و تولید محتوا در سطح بین المللی است، برنامه ریزی و عملیاتی کرده ایم.

وی ادامه داد: در این مرکز نوآوری یک زیست‌بوم تخصصی کسب و کار راه اندازی می‌شود و در قالب یک شبکه فراگیر با رویکرد توسعه زیست بوم محتوای دیجیتال، به انتخاب افراد، تیم‌ها و استعدادهای محلی، آموزش و توانمندسازی آن‌ها، ایجاد کسب و کارهای نوآور و خلاق در حوزه محتوای دیجیتال، توسعه بازار کسب و کار در داخل و به ویژه خارج کشور می‌پردازیم و در نهایت یک شبکه کارآفرین و نوآور تولید محتوایی ایجاد می‌نماییم.

مدیر مرکز نوآوری محتوای دیجیتال مشهد گفت: این مرکز با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد ریالی در فضایی بالغ بر سه هزار مترمربع در یکی از طبقات ساختمان مرکزی پست خراسان رضوی در حال آماده‌سازی است که حدود یک سوم آن استودیوهای هشت ‌گانه صوتی و تصویری و آزمایشگاه تولید محتوا می‌باشد.

وی افزود: در این مرکز هشت استودیو راه‌اندازی خواهد شد که شامل چهار استودیوی تصویری و چهار استودیوی صوتی خواهد بود.

بحرینی بخش دیگر این مرکز را فضای کار اشتراکی برای استقرار افراد و تیمها و شرکتهای نوپا خواند و ادامه داد: ۳۰۰ میز کار در این فضا پیش‌بینی شده و مابقی این مرکز فضاهای عمومی جلسات و کارگاه‌ها خواهد بود که هم اکنون در حال ساخت و ساز آن هستیم و در اسفند ماه به صورت رسمی بهره‌برداری خواهد شد.

وی گفت: از اهداف اصلی تاسیس این مرکز نوآوری می‌توان به تیم‌سازی در حوزه تولید محتوا که در بخش اکادمی مرکز صورت می‌گیرد، حمایت از تیمها و شرکتهای نوپا که در فرآیند شتاب دهنده مرکز انجام می‌گیرد و بازارسازی و تجاری سازی که در استارتاپ استودیو این مرکز متمرکز خواهد بود، اشاره کرد.

مدیر مرکز نوآوری محتوای دیجیتال مشهد افزود: این مرکز یک رسالت ویژه هم به دلیل همجواری با کشور افغانستان دارد و به عنوان مرکز تبادل فرهنگی و تولید محتوا عمل خواهد کرد.

برچسب‌ها مشهد توسعه اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیجیتال نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد توسعه اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشهد توسعه اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیجیتال نوآوری اخبار کنکور حوزه تولید محتوا فناوری اطلاعات محتوای دیجیتال مرکز نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین برای انتخاب نام نوزادان است.

علی رحمتی در گفت وگو با ایسنا، افزود: نام ها واژه هایی هستند که برای شناسایی، تشخیص و تمییز دادن افراد از یکدیگر به کار می روند و انتخاب نام یکی از دغدغه ها اصلی والدین است که همواره قبل یا بعد از تولد طفل مورد توجه آنان قرار می گیرد ، در واقع نام و نام گزینی پدیده ای فرهنگی است به عبارت دیگر، علاوه بر رویه‌های اداری تابع اقتضائات عموماً پیچیده‌ی فرهنگی می باشد تا جایی‌که در دهه اخیر با پدیده‌ی افزایش فراوانی نام های نوپدید مواجه بوده‌ایم.

وی گفت: به استناد ماده 20 قانون ثبت احوال، انتخاب نام با اعلام کننده است، برای نام گذاری یک نام ساده یا مرکب که عرفاً یک نام محسوب می شود انتخاب خواهد شد ، با توجه به اینکه ارائه خدمات در سازمان ثبت احوال به سمت ارائه خدمات تمام الکترونیک پیش می رود ، مشاوره تخصصی نام نیز در قالب سامانه جامع هوشمند با عنوان "سامانه تعاملی نام" به صورت ویژه در سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال( سهیم) ارائه می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان افزود: این سامانه مرجع خدمات مشاوره برای نام گذاری کودکان در زمینه های مختلف و همچنین ارائه خدمات ویژه برای انتخاب نام های اصیل، زیبا با توجه به اقتضائات ملی، قومی و محلی است و باعث می‌شود ترویج نام های جدید جذاب، زیبا و نوآورانه متناسب با فرهنگ اسلامی-ایرانی صورت گیرد .

رحمتی گفت: والدین می توانند در بستر اینترنت و با گوشی تلفن همراه با مراجعه به نشانی sahim.sabteahval.ir و بخش سامانه تعاملی نام از خدمات آن بهره مند شوند .

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران