Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

گرانی کالاهای خاص مناسبتی در روزهای شیوع کرونا، تعداد خریداران بازار را با کاهشی قابل توجه روبرو کرد.

یک عرضه کننده لوازم جشن در گفتگو با خبرانلاین درباره وضعیت این روزهای بازار گفت: ممنوعیت واردات کالاهای خاص مرتبط با جشن عامل مهم گرانی‌ها در بازار است.

وی افزود: تا زمانی که کالاهای خارجی اجازه ورود به کشور را داشتند بازار صنف ما خیلی پررونق بود چراکه کالاهای وارداتی بسیار متنوع و با کیفیت‌تر از کالاهای داخلی بودند این در حالی است که تمام واردات ما از کشور چین انجام می‌شد و حال وارد کنندگان حتی اجازه واردات بادکنک از چین را نیز ندارند و تولیدکنندگان نیز امکان تولید محصولات با کیفیت و متنوع را ندارند و در این شرایط است خریداران از این بازار کوچ کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که در حال حاضر محصولات خارجی موجود در بازار قاچاق هستند افزود: گرانی محصولات قاچاق به عنوان مثال بادکنک ۸۵ هزار تومانی باید منجر به افزایش تقاضا برای محصولات داخلی می شد اما از آنجا که کالاهای داخلی در جایگاهی نیستند که بتوانند با کالاهای خارجی رقابت کنند این گرانی منجر به کوچ خریداران از این بازار شده است.

این عرضه کننده محصولات جشن، در خصوص افزایش قیمت های اخیر در این بازار گفت: بادکنک قاچاقی که در سال گذشته ۹ هزار تومان بوده است امروز با قیمت ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان به بازار عرضه می شود و بادکنک تولید داخل نیز در حالی امروز به قیمت دو تا ۱۰ هزار تومان به دست عرضه کننده می رسد که در سال گذشته هر کدام از این‌ها تنها ۵۰۰ تا دو هزار تومان قیمت داشتند.

به گفته وی، عروسکی که سال گذشته ۱۲ هزار تومان قیمت داشته است امروز به ۸۰ هزار تومان رسیده است و عروسک‌های بزرگ نیز امروز به قیمت بالاتر از۸۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شوند و اما در کنار این محصولات گاز هلیومی یکی از اقلامی است که طی این مدت به طور چشمگیری گران شده است به طوری که قیمت هر کپسول این گاز از ۶۰۰ هزار تومان در سال گذشته به ۸ میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

نتیجه تصویری برای VALENTINE GIFT

کدام کالاها این روزها پرطرفدارترند؟

وی در خصوص کالاهای پرطرفدار این روزها افزود: شکلات در صدر فهرست پرتقاضاترین محصول این روزها قرار دارد و پس از آن عروسک یکی از پرتقاضاترین محصولات ولنتاین است.

گزارش های میدانی حاکی از آن است که با وجود حجم بالای عرضه محصولات ولنتاین به بازار اما تقاضا برای این محصولات نسبت به سال های گذشته در حداقل ممکن قرار گرفته است و خیلی از مغازه داران بر این باورند که گرانی در این بازار توانایی خرید کادوی ولنتاین را از مردم گرفته است چراکه طبق گفته مغازه‌داران خیلی از مشتری ها وقتی قیمت محصولات را می بینند از خرید منصرف می شوند.

فهیم نژاد عرضه کننده لوازم جشن درخصوص قیمت کادوهای ولنتاین در این روزها گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته خرید یک جعبه کادویی خیلی کوچک حداقل ۲۰۰ هزار تومن هزینه می برد این در حالی است که این جعبه نیز با شکلات ایرانی کیلویی صد هزار تومان پر شده باشد و خرید یک جعبه کادو ولنتاین به نسبت خوب و مناسب عرف حداقل ۸۰۰ هزار تومان هزینه می برد؛ گفتنی است که جعبه خالی کادو ولنتاین به تنهایی صد هزار تومان می شود.

گزارش های میدانی نشان میدهد درحالی شکلات پرتقاضاترین محصولات این روزها است که کماکان دردسته گران‌ترین ها نیز قرار دارد؛ در برخی از سایت‌ها برخی از جعبه های شکلات یک تا ۲ میلیون تومان قیمت خورده‌اند به عنوان مثال در حال حاضر هر بسته شکلات کیندر ۴ عددی ۲۵ هزار تومان قیمت دارد و یا هر عدد شکلات تابلرون ۳۵ هزار تومان خرید و فروش می شود و یا هر عدد شکلات داماک نستله ۳۴ هزار تومان است و یا هر عدد تخم مرغ کیندر ۴۰ هزار تومان قیمت دارد.

آنچه این روزها در بازار دیده می شود صرف نظر خریداران از خرید کادوی ولنتاین و اکتفا کردن آنها به خرید گل و کادو است؛ گل نیز از جمله محصولاتی است که با وجود افزایش قیمت های و اخیر طی ماه های گذشته در روزهای ولنتاین نیز دوباره گران شده است و به عنوان مثال گل رز از شاخه ای ۳۵ هزار تومان امروز به شاخه ای ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان رسیده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بادکنک ولنتاین جشن عشاق هزار تومان قیمت عرضه کننده سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا +جدول

قیمت اطلس G در بازار امروز نسبت به خریدوفروش‌های روز گذشته پنج میلیون کاهش پیدا کرد.

به گزارش مشرق، اطلس G محصول جدید سایپا در بازار است که امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با افت قیمت پنج میلیونی روانه بازار شده است.

قیمت اطلس G در بازار آزاد به ۵۸۰ میلیون تومان رسید و امروز شاهد کاهش دو میلونی قیمت ساینا S دنده‌ای هستیم. مدلی که ۴۳۸ میلیون تومان ارزش دارد و مدل‌های دیگری مثل کوئیک GX و کوئیک SR دنده‌ای با همین میزان کاهش قیمت راهی بازار شده‌اند.

شاهین اتوماتیک گران‌ترین سواری سایپاست و مثل دیروز معادل ۸۶۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. آنطرف تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱ مه ارزان‌ترین سواری صفرکیلومتر موجود در بازار است، ۳۹۷ میلیون تومان قیمت خورده است. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل ۱۱ اردیبهشت ۱۲ اردیبهشت
پراید ۱۵۱ تیپ DA مدل ۱۴۰۳

۳۳۸ میلیون تومان

۳۳۸ میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱

۳۹۷ میلیون تومان

۳۹۷ میلیون تومان

تیبا هاچ‌بک مدل ۱۴۰۱

۴۰۲ میلیون تومان

۴۰۲ میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۴۴۰ میلیون تومان

۴۳۸ میلیون تومان

کوئیک GX مدل ۱۴۰۳

۴۵۰ میلیون تومان

۴۴۸ میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۴۵۵ میلیون تومان

۴۴۸ میلیون تومان

اطلس مدل ۱۴۰۳

۵۸۵ میلیون تومان

۵۸۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳

یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۷۶۵ میلیون تومان

۷۶۵ میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل ۱۴۰۳

۸۶۰ میلیون تومان

۸۶۰ میلیون تومان

منبع: فرارو

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کف قیمت خودرو در بازار
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت