Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@22:52:21 GMT

مجروحان زلزله قدرتمند ژاپن به 150 تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۰۱۰۶

مجروحان زلزله قدرتمند ژاپن به 150 تن رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شمار مجروحان زلزله 7.3 ریشتری روز شنبه در بخش‌هایی از ژاپن به 150 تن رسید و نخست وزیر این کشور از شهروندان ژاپنی خواست تا با توجه به پس لرزه‌ها آمادگی خود را حفظ کنند.

 خبرگزاری «تاس» بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران  به نقل از خبرگزاری «کیودو» گزارش داد که شمار مجروحان زمین لرزه 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 ریشتری  به 150 تن رسیده است. بیشتر مجروحان این زلزله  ساکنان «میاگی» و «فوکوشیما» در شرق هونشو بزرگترین جزیره ژاپن در شرق این کشور بودند که حین افتادن به زمین دچار کوفتگی بدن شدند.

این زمین لرزه موجب شد منازل بیش از یک میلیون نفر در شمال شرقی ژاپن با قطع برق مواجه شوند. نیروگاه‌های اتمی ژاپن نیز در این حادثه هیچ آسیبی ندید. این در حالی است که خط آهن سریع شمال شرقی ژاپن دچار خسارت شد. وزارت دفاع ژاپن نیز به دنبال این حادثه نیروهای خود را برای اعزام فوری به مناطق آسبب دیده  در حالت آماده باش قرار داد.

نخست وزیر ژاپن نیز روز یکشنبه در نشست کابینه با بیان اینکه این زمین لرزه کشته‌ای برجا نگذاشته از شهروندان این کشور خواست تا با توجه به پس لرزه‌ها آمادگی خود را حفظ کنند.

فوکوشیما، یکی از استانهای  ژاپن است. این استان در جزیره هونشو و ناحیه توهوکو واقع شده. مرکز این استان، شهر فوکوشیما است.

چندی قبل نیز  زمین لرزه ای قدرتمند  بخشهایی از ژاپن از جمله «توکیو» پایتخت این کشور را لرزاند. این زمین لرزه قدرتمند پنج منطقه از ژاپن از جمله توکیو را لرزاند.  شدت زمین لرزه به حدی بود که موجب بیداری اهالی مناطق زلزله زده از خواب شد

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ژاپن زلزله زمین لرزه قطع برق زمین لرزه ژاپن فوکوشیما زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر فیلم برنده بهترین جلوه‌های ویژه اسکار باشید

آفتاب‌‌نیوز :

این فیلم محصول کشور ژاپن و در ژانر اکشن و ماجراجویی است که در آن مینامی هنابه، ساکورا آندو، ریونوسوکه کامیکی، ریکاکو میورا و مونتاکا اوکی به هنرمندی پرداخته‌اند.

سیاوش شهبازی ترجمه و مریم رادپور مدیریت دوبلاژ این فیلم را به عهده دارند. همچنین محمدرضا فصیحی نیا، فرزاد احمدی، امیررضا قلی‌نژاد، ابوالفضل شاه بهرامی، سعید میری، همایون عبداللهی و سورنا حدادی نیز دوبله «گودزیلا منهای یک» را انجام داده‌اند.

داستان این فیلم از این قرار است که کشور ژاپن پس از جنگ، ویران شده و در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد که یک بحران جدید در قالب یک هیولای غول پیکر و ترسناک پدیدار می‌شود. کویچی شیکیشیما، مردی جوان که در تلاش است زندگی خود را پس از جنگ بازسازی کند. کویچی در ابتدا به گودزیلا به عنوان یک تهدید خارجی نگاه می‌کند، اما به تدریج متوجه می‌شود که گودزیلا نمادی از خشونت و ویرانی جنگ است و در ادامه اتفاقاتی رخ می‌دهد که قصه‌ای ملتهب و پرهیجان را شکل می‌دهند.

«گودزیلا منهای یک» همچنین جایزه بهترین جلوه‌های ویژه از آکادمی اسکار ۲۰۲۴ را نیز به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا تعداد خانه‌های خالی در ژاپن رو به افزایش است
  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • منتظر فیلم برنده بهترین جلوه‌های ویژه اسکار باشید
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید در روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید بین روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • هشدار در دشت تبریز؛ کدام بناهای تاریخی در خطرند؟
  • زاکانی: شهرداری تهران برای مدیرانش خانه سازمانی ندارد/ به جای زمین، وام دادیم
  • دلیل پیشگوی هلندی درباره احتمال زلزله قوی در روزهای آینده
  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر