Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین نشست جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی با حضور اکثریت اعضا حقیقی و حقوقی در تهران در حال برگزاری است. هم اکنون «بهزاد نبوی» ریاست سنی را تا برگزاری انتخابات هیئت رئیسه بر عهده دارد و احتمال ریاست دائمی او بر این جبهه بسیار بالا است.

به گزارش «تابناک»، این شورا قرار است استراتژی و تاکتیک اصلاح طلبان برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تدوین و به مرحله اجرا در آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری های خبرنگار «تابناک» حکایت از این دارد که هم اکنون بهزاد نبوی ریاست سنی را تا برگزاری انتخابات هیئت رئیسه بر عهده دارد و احتمال ریاست دائمی او بر این جبهه بسیار بالا است.

پیش از این خبرنگار ما گزارش داده بود که سه گزینه بهزاد نبوی، حسین مرعشی و حسین کمالی جهت ریاست شورای جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی مطرح هستند.

پیش از تشکیل جبهه اصلاح طلبان این اسلامی، شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به ریاست «محمدرضا عارف» مسئولیت فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان را در سه انتخابات سال ۹۴ و ۹۶ و ۹۸ بر عهده داشت؛ شورایی که با پیشنهاد «سیدمحمد خاتمی» و انتصاب اعضای حقیقی از سوی وی تشکیل شده بود، ولی به ‌دلیل انتقاداتی که از جانب برخی اصلاح طلبان به این شورا می‌شد، رفته رفته به انحلال کشیده شد و موسوی لاری و عارف در قامت نائب رئیس و رئیس این شورا از سمت خود استعفا کردند.

در جبهه جدید اصلاح‌طلبان با عنوان جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی ۳۱ حزب و تشکل سیاسی اصلاح طلب عضویت دارند و همچنین ۱۵ عضو حقیقی این نهاد، چندی پیش توسط کارگروه ۹ نفره انتخاب شدند تا مجموع اعضای این شورا به ۴۶ نفر برسد.

اعضای حقیقی جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی را «بهزاد نبوی، سید حسین مرعشی، محسن امین‌زاده، محمدرضا جلایی پور، سید حسن رسولی، سید سراج الدین موسوی، محسن میردامادی، سید معروف صمدی، حسن صادقی، فخر السادات محتشمی‌پور، علیرضا علوی تبار، عماد بهاور، اسماعیل گرامی مقدم، فاطمه سعیدی و بدرالسادات مفیدی» تشکیل می‌دهند.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، انجمن اسلامی معلمان، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها، انجمن روزنامه نگاران زن (رزا)، انجمن اسلامی مهندسان، جمعیت زنان مسلمان نواندیش، جمعیت تولید گرایان ایران اسلامی، جمعیت دفاع از حقوق بشر زنان، خانه کارگر، حزب اتحاد ملت ایران، حزب اسلامی کار، حزب اعتماد ملی، حزب پیشرو اصلاحات، حزب توسعه ایران، حزب کارگزاران سازندگی ایران، حزب جوانان ایران اسلامی، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، حزب مردمسالاری، حزب همبستگی ایران اسلامی، حزب همبستگی دانش آموختگان ایران، حزب ندای ایرانیان، حزب وحدت و همکاری ملی، حزب آزادی، سازمان عدالت و آزادی، سازمان معلمان ایران، مجمع ایثارگران اصلاح طلب، مجمع نیرو‌های خط امام، مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، مجمع دانش آموختگان ایران اسلام، مجمع نمایندگان ادوار مجلس و مجمع زنان اصلاح طلب، ۳۱ حزب عضو جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا در ایران احمد محمود الهیار ملکشاهی استیضاح ترامپ اسلام قلعه بهزاد نبوی انتخابات ریاست جمهوری 1400 واکسیناسیون کرونا در ایران احمد محمود الهیار ملکشاهی استیضاح ترامپ اسلام قلعه جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی انجمن اسلامی بهزاد نبوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟

با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی،‌ رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

به گزارش ایسنا،‌ بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت تعیین می‌شوند بنابراین اکنون بیش از دو سوم ترکیب مجلس آینده مشخص شده است.

از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات،‌ موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روزهای پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبرها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد.

برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

باتوجه به رقابت تنگاتنگ جریان‌های مختلف اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و حضور کاندیداهای آنان در بهارستان، ‌انتظار می‌رود صحنه رقابت نه‌تنها برای کسب کرسی ریاست که برای کرسی نایب رئیسی، سایر اعضای هیأت رئیسه مجلس و حتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز جدی‌تر شود و در نهایت فضای کلی مجلس دوازدهم را به سمت‌وسویی هدایت کند که در آن کمتر شاهد یک‌دستی‌هایی از نوع مجلس یازدهم باشیم.

در چنین شرایطی، اینکه کاندیداهای هر کدام از این کرسی‎های ریاست، گوشه‌چشمی به نتایج دوره دوم انتخابات مجلس داشته باشند تا با رایزنی‌ها بتوانند نظر آنان را به خود جلب کنند، نه‌تنها تصور بعیدی نیست که به نظر می‌رسد تاثیر سرنوشت‌سازی هم بر ترکیب نهایی هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم برجای بگذارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟