Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه به تازگی نشان داد مصرف بی‌رویه قهوه در دوران بارداری با بروز مشکلات رفتاری کودک در سال‌های بعدی زندگی‌اش ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری یونایتدپرس، بحث‌های فراوانی در مورد نوشیدن قهوه در دوران بارداری وجود دارد و برخی می‌گویند کافئین موجب بروز مشکلات قلبی در جنین یا مشکلاتی همچون سقط جنین و نارس بودن نوزاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بررسی‌ها و تحقیقات فراوان مشخص شد، یک فنجان قهوه در طول روز ضرری ندارد، اما در عین حال نوشیدن زیاد قهوه هم خوب نیست.

اکنون محققان دانشگاه «روچستر» در آمریکا در این مطالعه با بررسی اسکن های مغزی ۹ هزار کودک ۹ و ۱۰ ساله متوجه شدند، کودکانی که در رحم مادر در معرض کافیین قرار می گیرند در سال های بعدی زندگی دچار مشکلات رفتاری می شوند.

سال ها به زنان بادار گفته شده است که برای کاهش خطر سقط جنین و تولد پیش از موعد فرزند خود، مصرف کافیین را محدود کنند، اما تا کنون مطالعات زیادی در زمینه اینکه مصرف قهوه در دوران بارداری چه تاثیری بر کودک در سال های بعدی زندگی می گذارد انجام نشده بود. اکنون نتایج این مطالعه جدید نشان می دهد مصرف قهوه در دوران بارداری احتمال بروز مشکلات رفتاری کودک را در سال های بعدی زندگی افزایش می دهد.

مطالعه اسکن های مغزی کودکانی که مادرانشان در بارداری قهوه مصرف می کردند، تغییراتی را در مسیرهایی نشان داد که به بروز مشکلات رفتاری در سال های بعدی زندگی منجر می شود ؛ از جمله این مشکلات رفتاری می‌توان مشکلات مربوط به توجه و بیش فعالی را نام برد. 

با این حال محققان گفتند، بیشتر مشکلات رفتاری که در این کودکان مشاهده شد، جزیی اما قابل توجه بود.

آنها افزودند: سایر خطراتی که به بروز مشکلات رفتاری در کودکان مرتبط می شود، به سابقه خانوادگی و برخی عوامل اجتماعی و اقتصادی باز می گردد.

به گفته محققان، در حالی که مشخص شده است جنین از طریق جفت نمی تواند کافئین را تجزیه کند، این موضوع که کافیین چگونه و یا در کدام مرحله از بارداری منجر به بروز این تغییرات می شود، هنوز کاملاً مشخص نیست. محققان در این مطالعه هیچ تغییری در بهره هوشی کودکان و یا توانایی تفکر آنها پیدا نکردند.

محققان گفتند: زنان باردار می توانند مطمئن باشند که مصرف کمتر از ۲۰۰ میلی گرم کافیین در روز باعث سقط جنین یا زایمان زودرس نمی شود. یک فنجان معمولی قهوه حدود ۱۰۰ میلی گرم کافئین دارد. بنابراین زنان هنگام بارداری می توانند مصرف قهوه خود را به روزی دو فنجان محدود کنند. با این حال زنان باردار باید توجه داشته باشند که سایر منابع کافئین - مانند نوشیدنی های انرژی زا و شکلات - باید به عنوان بخشی از کل مصرف کافیین در نظر گرفته شود.

مشروح این مطالعه به تازگی در مجله Neuropharmacology منتشر شده است./ ایرنا

برای کودک لوس قانون بگذارید در روزهای کرونایی قهوه بنوشید مضرات نوشیدن بیش از حد قهوه افزایش سطح هوشیاری با قهوه و شکلات قهوه بعد از صبحانه؛ راهی برای کنترل قند خون نسخه خانگی برای مراقبت از ریه در هوای آلوده کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف قهوه خبرهای خوش برای آنهایی که هر روز قهوه می‌خورند فاصله خطر کاهش شنوایی از مردانی که هر روز قهوه می‌نوشند      

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قهوه در دوران بارداری سال های بعدی زندگی بروز مشکلات رفتاری مصرف قهوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سخنگوی صنعت برق گفت: در مصرف برق صرفه‌جویی کنید، خودرو و لوازم خانگی جایزه بگیرید.
مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان بخش خانگی در صورت صرفه‌جویی کردن، می‌توانند علاوه بر دریافت قبض رایگان، در قرعه‌کشی جوایز غیر نقدی هم شرکت کنند.
وی در تشریح این جوایز گفت: پیش بینی شده که ۴۷ میلیون جایزه مختلف مانند خودرو، لوازم خانگی، تجهیزات و کالا‌های دیجیتال به قید قرعه، به مشترکانی که در مصرف برق صرفه جویی کنند، تعلق بگیرد؛ این جوایز بر اساس امتیازی که مشترک در حوزه صرفه‌جویی کسب کند، پرداخت می‌شود.
حمید رضا کریمی فرد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم مهر ماه پارسال اعلام کرد: در بازه زمانی اول خرداد تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ،  ۲۸۹ هزار و ۸۲۲ قبض مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند و ۵۰ میلیاردتومان پاداش صرفه جویی دریافت کردند. 

 

دیگر خبرها

  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب