Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@04:49:17 GMT

ثبت ١۴ اثر سیستان و بلوچستان در فهرست ملی آثار منقول

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۰۲۹۶

ثبت ١۴ اثر سیستان و بلوچستان در فهرست ملی آثار منقول

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، منصوره ملاالهی روز یکشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: در شورای ملی ثبت آثار منقول ١۴ اثر از سیستان و بلوچستان شامل سه لباس سوزن دوزی نفیس، سه دست‌بافته شامل یک گلیم و ۲ قالیچه سیستان، یک اثر سیکمه‌دوزی و مجسمه یعقوب لیث صفاری شهرستان زابل به همراه ۶ شی پیش از تاریخ متعلق به شهرسوخته سیستان در فهرست آثار ملی منقول کشور ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی بیان کرد: هفت عدد از این آثار متعلق به مالکان شخصی، مجسمه یعقوب لیث صفاری در اختیار شهرداری زابل و بقیه در تملک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان هستند.
 
معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: سه لباس سوزن‌دوزی شامل لباس عروس سوزن‌دوزی‌شده متعلق به الهام محمدی از شهرستان فنوج، لباس بالاپوش سوزن‌دوزی شده متعلق به شهین شهرکی از زاهدان و لباس سوزن‌دوزی متعلق به خانم حوربی‌بی جمال‌زهی از جمله این آثار هستند.
 
وی ثبت این آثار را زمینه‌ای برای حفظ، صیانت و معرفی هر چه بیشتر این آثار دانست و افزود: امیدواریم با ثبت این مجموعه ارزشمند مقدمات حفاظت و مرمت آن‌ها نیز فراهم شود.
 
حدود ۲ هزار اثر منقول و غیر منقول سیستان و بلوچستان تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
 سه اثر تاریخی سیستان و بلوچستان شامل شهر سوخته، بیابان لوت و روستای سفال کلپورگان نیز ثبت جهانی شده است.
 
 انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سوزن دوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان