Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@13:11:07 GMT

صدور 1055 حکم جدید هیئت امناء اماکن مذهبی در یزد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۰۴۱۱

صدور 1055 حکم جدید هیئت امناء اماکن مذهبی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حجت‌الاسلام مجید کرمی در پیامی مکتوب با اشاره به اهمیت فعالیت‌ کمیسیون تأئید صلاحیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای مدیریت بهتر بقاع متبرک استان، اظهار کرد: این کمیسیون بصورت ماهانه  تشکیل می‌شود و اماکن و بقاع متبرکه‌ای که به هر دلیلی دارای هیئت امناء نیستند و یا اعتبار احکام آنان تمام شده است توسط این کمیسیون مورد بازبینی قرار می‌گیرد و برای صدور حکم به اداره کل اوقاف معرفی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۲۲۰ هیات امنای بقعه متبرکه، مسجد و حسینیه در این استان حکم صلاحیت صادر شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه، گفت: هیئت امنای مساجد و حسینیه ها بر اساس شاخصه‌های ولایت مداری، امانت داری، متعهد، تحصیل کرده، شخصیت فرهنگی و قرآنی، جوان، فعال و هوشمند انتخاب و برابر مبانی قانونی و ساماندهی مدیریت یکپارچه این اماکن مقدس به کارگیری می‌شوند.

حجت الاسلام کرمی تصریخ کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فکری، مدیریتی، رشد و بالندگی فضای معنوی و فرهنگی، دستیابی به مدیریت پاسخگو و خدمتگزار و افزایش مشارکت‌های مردمی در اداره بقاع متبرکه را از اهداف انتخاب و به کارگیری هیئت امنای متعهد عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری نیز ۲۰ پرونده در دست اقدام کمیسیون تایید صلاحیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بررسی و مورد تایید قرار گیرد.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد حکم حسینیه صلاحیت اداره کل اوقاف هیأت امنای امامزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، ابراهیم رستمخانی اظهار کرد: سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» در زنجان در دو بخش مذهبی و فرهنگی فراخوان داده است و از هنرمندان دعوت به عمل می‌آید که در این سوگواره شرکت کنند.

وی افزود: ترویج تئاتر دینی و مذهبی، تکریم پیر غلامان، صیانت از نمایش‌های بومی و ملی، تأثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، ترویج روحیه مقاومت، ترویج نهضت قیام حسینی، تأثیر عاشورا بر سایر ملل و ادیان و تکریم حجاب و عفاف عاشورایی از اهداف برگزاری این سوگواره است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان ادامه داد: تئاتر صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی (کودکان و بزرگسالان) از بخش‌های این جشنواره است و آثار علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره تا پانزدهم خرداد دریافت و تا بیست‌وپنجم خرداد بازبینی خواهد شد.

رستمخانی گفت: آغاز اجراها برای عموم از هفدهم تیر تا سوم مرداد و اجراهای داوری سوگواره نیز هفته سوم محرم خواهد بود.

کد خبر 751377

دیگر خبرها

  • قرارگاه ملی مسجد باید بر تقویت ساختار مردمی اداره مساجد همت گمارد 
  • هیئت امنای محلات تهران چه کارکردی دارد؟
  • ۷۵۰۰ رقبه اوقاف زنجان در سامانه جی آی اس ثبت شد
  • دشمنان به دنبال ضربه به هیات‌های مذهبی هستند
  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی مرجعیت علمی 
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد