Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با شناسایی و مرگ و میر ناشی از ویروس جهش یافته کرونا در کشور زنگ خطر موج چهارم شیوع این ویروس به صدا در آمده است و در یکی از سخت‌ترین شرایط مقابله با کرونا قرار داریم. - اخبار استانها -

سیدراشد جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   شهرکرد ، با اشاره به پدیده جدید و جهش‌یافته ویروس کرونا در دنیا و کشور، اظهار داشت: با شناسایی و مرگ و میر ناشی از ویروس جهش یافته کرونا در کشور زنگ خطر موج چهارم شیوع این ویروس به صدا در آمده است و در یکی از سخت‌ترین شرایط مقابله با کرونا قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری افزود: سرایت‌پذیری، انتقال و بیماری‌زایی ویروس جهش‌یافته حدود 70 درصد بیشتر از ویروس اولیه است که این موضوع نشان می‌دهد باید همه وظایف قانونی خود از جمله برنامه‌ریزی‌ها و مراقبت‌ها، بیماریابی، انجام تست و قرنطینه خانگی را تشدید و کنترل مبادی ورودی و خروجی به ویژه از شهرهای وضعیت قرمز و نارنجی به شهرهای آبی و زرد و بالعکس نیز افزایش یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اجرای طرح مدیریت هوشمند از بیست‌وپنجم بهمن‌ماه در راستای کنترل شیوع این بیماری، تصریح کرد: در این طرح، پایان هر هفته تجربه و تحلیل روند بیماری انجام و نسبت به تغییر وضعیت رنگ شهرها و روستاها تدابیر لازم براساس برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

تلاش محققان برای ساخت واکسن جدیدی که بر جهش‌های ویروس کرونا موثر است تازه‌ترین وضعیت کووید19 در استان قزوین| 96 درصد جغرافیای کرونایی استان زرد شد + جدول برای نگهداری واکسن کرونا در برخی شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد مشکل داریم

جزایری به  انجام100 دوز واکسیناسیون کرونا برای 100 نفر از کادر درمان استان اشاره کرد و گفت: هنگامی که واکسیناسیون برای حداقل 70 درصد افراد انجام شود در روند آن اثرگذار خواهد بود و تا زمان حصول این میزان باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک و حفاظت فردی همچون قبل رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تأکید بر انجام مسئولیت فردی و اجتماعی در رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، عنوان داشت: هم‌اکنون سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مخلصی از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.
وی، تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد، از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.
مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، جریان تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند