Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا در سالروز شهادت مدافع حرم آل الله هادی ذوالفقاری،‌ وی از نخستین شهدای مدافع حرم و ارادتمند به شهید «ابراهیم هادی» است که روز بیست و ششم بهمن ماه ۱۳۹۳ در نزدیکی شهر سامرا در شمال عراق در مبارزه با نیروهای تکفیری داعش جانفشانی کرد و به دیدار محبوبش شتافت.

سفیر عشق شهید است و ارباب عشق حسین است و وادی عشاق کربلا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایی که ارباب عشق سر می دهد تا اسرار عشاق را بازگو کند که برای عشاق راهی جز از کربلا گذشتن نیست و شهید «محمد هادی ذوالفقاری» برای رسیدن به این راز از کربلا و جوانی اش گذشت تا این اسرار را به معنای واقعی بازگو کند.

سیزدهم بهمن سال ۱۳۶۷ بود که محمدهادی به دنیا آمد،‌ هادی در شب جمعه و چند روز بعد از ایام فاطمیه به دنیا آمد.   

وقتی تقویم را که می بینند درست مصادف است با شهادت امام هادی (علیه السلام ) بر همین اساس نام او را محمد هادی می گذارند. عجیب است که او عاشق و دلداده امام هادی (علیه السلام) شد و در این راه و در شهر امام هادی (علیه السلام) یعنی نزدیکی شهر سامرا به شهادت رسید.

رجبعلی ذوالفقاری پدر شهید مدافع حرم محمدهادی ذوالفقاری درباره شهادت فرزندش به سایت نوید شاهد گفت:  محمدهادی در ۲۶ بهمن سال ۹۳ در دفاع از حرمین عسگریین در سامرا به شهادت رسید و طبق وصیت‌اش پیکر او را در کاظمین و سامرا و نجف طواف داده و در وادی السلام نجف مدفون شد.

عشق به اهل‌بیت(ع)سبب شهادتش شد

پدر شهید مدافع حرم درباره زندگی خانوادگی خود و خانواده اش افزود :‌ ۱۲ سال خادم مسجد فاطمه زهرا(س) محله دولاب بودم. بچه‌ها در مسجد بزرگ شدند و با مسجد و پایگاه بسیج انس گرفته بودند. من خادم اهل بیت(ع) هستم، جمعه‌ها دعای ندبه داشتیم و در ایام محرم و صفر با چرخ دستی وسایل هیئت را جابجا می‌کردم.

وی گفت: محمدهادی عاشق اهل‌بیت و حضرت زهرا(س) بود و از کودکی پای ثابت هیئت‌ها بود و عشق به اهل‌بیت(ع) سبب شد که شهادتش رقم بخورد. محمدهادی یکی از فعالین فرهنگی در بسیج بود و در اردوهای جهادی و راهیان نور فعالیتهای زیادی را انجام می‌داد.

الگویش شهید ابراهیم هادی و شهید همت بودند

پدر شهید مدافع حرم ادامه داد :‌ شهید ابراهیم هادی بچه محل شهید ذوالفقاری بود و وی ارادت خاصی یه این شهید داشت. کتاب سلام بر ابراهیم را هم محمد هادی با سید علی صفوی با هم جمع آوری کرده و به انتشارات ابراهیم هادی دادند و اینطور بود که سلام بر ابراهیم چاپ شد.

وی گفت :‌ الگویش شهید ابراهیم هادی و شهید همت بودند. این دو شهید بزرگوار را بسیار دوست داشت. عکس بزرگی از شهید ابراهیم هادی را جلوی موتورش نصب کرده بود. جلویش را نمی‌دید؛ اما عکس را برنمی‌داشت. هر چه قدر می‌گفتند عکس کوچکتری بگذار که بتوانی جلو را ببینی، می‌گفت نه همین خوب است.

محمد هادی وصیت کرد اگر شهید شدم من را در وادی‌السلام دفن کنید

حاج رجبعلی خاطر نشان کرد : ‌پسرم شهید قبل از شهادت، سال ۱۳۹۳ به ایران آمد و گفت، بابا من خواب دیدم شهید می‌شوم. گفتم پسرم ان‌شالله عمر طولانی داشته باشی. برای خودش قبر تهیه کرده بود. مزار شهید در وادی السلام در شهر نجف ، مقبره خانوادگی یک خانواده عراقی است.

پدر شهید ادامه داد:‌ یک روز محمد هادی همراه فرزند این خانواده برای زیارت مزار پدرش به وادی‌السلام می‌رود و با دیدن آن مقبره خانوادگی به دوستش می‌گوید که خوش به سعادتتان، چقدر مقبره خانوادگی‌تان به حرم امیرالمومنین(ع) نزدیک است. اگر من شهید شوم، اجازه می‌دهید من را اینجا دفن کنند؟ و بالاخره با اصرار بسیار خانواده دوستش را راضی می‌کند که هادی پس از شهادت آنجا دفن شود.

عاشق کربلا شد و امام حسین(ع) خریدش
سال ۱۳۸۷ در حوزه علمیه «حاج شیخ ابوالفضل» تهران طلبه شد. وقتی یک سفر از طرف پایگاه بسیج به کربلا رفتند، عاشق کربلا شد و برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه به نجف رفت. آنجا هم در نیروهای مردمی عراق حشدالشعبی فعالیت می‌کرد، هم به جهاد می‌رفت و هم درسش را ادامه می‌داد.

رجبعلی ذوالفقاری گفت :‌ سال ۱۳۹۳ با خمپاره حرم امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) را می‌زدند. در عملیاتی که محمد هادی هم در آن حضور داشت، داعش مجبور به عقب نشینی می‌شود، پس از عقب‌نشینی هادی و هم رزم‌هایش که ۲۴ نفر بودند به شکرانه این پیروزی جمع می‌شوند و زیارت عاشورا می‌خوانند. فرمانده انها از دور دیده که یک بولدزر انتحاری به آن‌ها نزدیک می‌شود و هرچقدر فرمانده آن‌ها را صدا می‌زند نمی‌شنوند. بولدزر که نزدیک می‌شود هادی بیرون می‌آید و تیراندازی می‌کند؛ اما بولدزر منفجر شده و همه ۲۴ نفر شهید می‌شوند.

پدر بزرگوار شهید مدافع حرم تصریح کرد :  پیکر شهید ذوالفقاری دو روز پیدا نمی‌شود. به ما گفتند باید به بغداد بیایید تا از طریق تست DNA فرزندتان را از بین استخوان سوخته‌ها پیدا کنیم اما روز بعد دوباره تماس گرفتند و گفتند که بعد از عملیات انتحاری آن روز در سامرا، تعدادی از پیکر شهدا را به بغداد آورده‌اند. فرمانده در سردخانه را که باز می‌کند و اولین شهیدی که می‌بیند هادی است که عکس «مقام معظم رهبری» روی قلبش نصب کرده و همچنین از روی انگشتر و لباسش او را می‌شناسند.

مزارم را حسینیه کنید
حاج رجبعلی ذوالفقاری گفت: ‌شهید محمد هادی در وصیت‌نامه‌اش نوشته بود داخل مزارم را سیاه پوش کنید تا حسینیه شود، به سنگ لحدم پارچه‌ای که به نام مبارک یا زهرا(س) متبرک است وصل کنید تا وقتی بلند شدم که جواب بدهم، به جای گفتن آه، یا زهرا(س) بگویم.

این پدر شهید تصریح کرد :‌همچنین در وصیت نامه‌اش سفارش کرده بود که پیکرش را قبل از تدفین در حرم‌های مطهر ائمه(علیهم السلام) در کاظمین، سامرا، نجف، کربلا و مشهد طواف دهیم و البته شهید همه این مکان‌های مقدس جز مشهد زیارت کرد، مشهد را هم گفتند چون شهید ایرانی است اگر به ایران بیاید دیگر اجازه برگشتن به نجف را نمی‌دهند. پس از زیارت حرم‌های مطهر در وادی‌السلام آرام گرفت. 

برچسب‌ها سامرا شهدای مدافع حرم عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سامرا شهدای مدافع حرم عراق سامرا شهدای مدافع حرم عراق اخبار کنکور شهید ابراهیم هادی وادی السلام شهید مدافع حرم امام هادی محمد هادی پدر شهید اهل بیت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • سکانس‌هایی از فیلم های پاور
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن