Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:15:54 GMT

یک مجتمع غیرمجاز بازیافت پلاستیک در کهریزک تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۰۹۸۹

یک مجتمع غیرمجاز بازیافت پلاستیک در کهریزک تعطیل شد

زهره عبادتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مجتمع غیرمجاز داری واحدهای جمع آوری، آسیاب شوری پلاستیک و گرانول گیری بود که موجب آلودگی شدید آب و هوا می شد.

وی با بیان اینکه این مجتمع غیرمجاز در کنار ۲ مدرسه و واحدهای مسکونی در ۶۰ متری شورآباد کهریزک اقدام به فعالیت می کرد، افزود: دپو مقادیر زیاد پلاستیک های آلوده موجب انتشار بوی نامطبوع و آسیاب شوری آن نیز موجب آلودگی شدید آب و خاک می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادتی اضافه کرد: گرانول گیری پلاستیک نیز موجب آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع در منطقه می شد که خوشبختانه به اقدام به موقع اداره محیط زیست شهرستان ری این مجتمع پلمب شد.

این مسئول با اشاره به اینکه این مجتمع غیرمجاز جمع آوری و بازیافت پلاستیک با حکم قضایی پلمب شده است، خاطرنشان کرد: متصدی اصلی این مجتمع نیز تحت پیگرد قانون قرار گرفته است.

عبادتی اصلی ترین دلیل تجمیع واحدهای غیرمجاز جمع آوری و تفکیک پسماندهای پلاستیکی در شهرستان ری را وجود مجتمع پردازش آراد کوه عنوان کرد و گفت: مسئولان این مجتمع باید برنامه های عملیاتی برای ساماندهی واحدهای جمع آوری پسماند در داخل آراد کوه داشته باشند.

وی یادآور شد: اداره محیط زیست شهرستان ری در خصوص پسماندهای پلاستیکی ۲ هدف اصلی را دنبال می کند اول اینکه تمامی واحدهای جمع آوری و پردازش این پسماندها از سطح شهرهای و روستاهای ری جمع آوری شود و دوم اینکه تمامی پسماندهای با همکاری مسئولان مجتمع آراد کوه در داخل آن جمع آوری و بازیافت شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل استقرار صنایع مختلف تولیدی و خدماتی به عنوان قطب صنعتی پایتخت مطرح می شود و همین امر در کنار قرارگیری مجمتع پردازش آراد که روزانه در حدود هفت هزار تن زباله تهران به آنجا حمل می شود.

برچسب‌ها شهرستان ری مدیریت پسماند کهریزک اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری مدیریت پسماند کهریزک شهرستان ری مدیریت پسماند کهریزک اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران واحدهای آلاینده اخبار کنکور مجتمع غیرمجاز شهرستان ری جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شهاب زاده عصر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت فعال نمودن حوزه تولید است که با توجه به شعار امسال با مشارکت مردم عزیز نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال این است که با کمک مردم بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی راکد را حل کرده و همچنین واحدهای جدید را هم با توجه به پتانسیل بالایی که شهرستان آستارا دارد راه اندازی کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ۱۱۶۷ واحد کارگری در شهرستان آستارا در حال فعالیت هستند افزود: ۷۰۵۲ نفر نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: تعداد ۱۰ واحد از این واحدها غیر فعال شده بودند که در دولت سیزدهم ۸ واحد وارد چرخه تولید شدند و ۲ واحد نیز در حال احداث است که با فعال این واحدهای تولیدی ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است؛ فرماندار آستارا با حضور در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان از تعدادی از کارگران زحمتکش با تقدیم لوح تقدیر تجلیل نمودند.

کد خبر 6090362

دیگر خبرها

  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود