Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت الله ابک عصر یکشنبه در نشست خبری پیرامون انتقاد شورای شهر مشهد از تصویب طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در کمیسیون ماده پنج افزود: حضور نمایندگان شورای شهر مشهد از زمان انعقاد تفاهمنامه بین استاندار و وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی در ۱۳ آبانماه سال گذشته تا زمان تصویب طرح در کمیسیون ماده پنج ادامه داشته و همواره یکی از اعضای این شورا در این نشستها حضور می‌یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در چهار نشست پایانی مربوط به طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی نیز نقطه نظرات یکی از نمایندگان شورای شهر بیان و بررسی شد و حتی شورای شهر از سمن‌ها و متخصصان محلی دعوت کرد و هشت گفتگوی محلی پیرامون این طرح با محوریت شورا تشکیل شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: با توجه به حضور اعضای شورای شهر در نشستهای بررسی این طرح به طور قطع نمی‌توان گفت که شورای شهر از طرح اطلاعی نداشته یا اطلاعات آن ناقص بوده است.

وی افزود: ارکان مربوط به طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی شامل استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی، رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل میراث فرهنگی و شهردار هستند که نقطه نظرات آنان گرفته و در جمع بندی طرح لحاظ شده است.

ابک ادامه داد: اعضای شورای شهر مشهد در جریان ریز مستندات نشستهای پیرامون این طرح هستند و نظرات آنان جزو تکالیفی بوده که باید در بررسی طرح اعمال می‌شده است.

وی گفت: آستان قدس رضوی نیز یکی از ارکان این طرح است که نظرات نمایندگان آن نیز لحاظ شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: برای ۱۴۴ پلاک خاص در این بافت باید تصمیمات خاص گرفته و ضوابط خاص تعریف شود که ضابطه خاص از طریق کمیته حقوقی کمیسیون ماده پنج تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: نمی توانستیم تصویب طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی را تا تعیین تکلیف پلاکهای خاص نگه داریم.

تایید طرح در شورای شهر به خاطر ویژه بودن آن منتفی بود

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از نظر محتوا و اثرات کارشناسی، اعضای شورای شهر مشهد در نشستهای مربوط به بررسی طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی حضور داشتند و بخشهای مختلف طرح شامل گفتمان توسعه شهر، نقشه ها، شبکه معابر و پلاکها نشان می‌دهد که این حضور وجود داشته و انکار آن قابل پذیرش نیست.

بهاره بزرگمهر افزود: اما اگر اعضای شورای شهر مدعی هستند که تصویب این طرح از نظر شکلی مسیر مورد نظر آنان را طی نکرده و ابتدا به شورای شهر نرفته تا بررسی و تایید شود و سپس به کمیسیون ماده پنج ارسال گردد، باید یک ماده قانونی را مدنظر قرار داد.

وی ادامه داد: بند ۱۰ آیین نامه نحوه بررسی طرحهای توسعه و عمران به طور دقیق "طرح ویژه" را تعریف و تاکید کرده است که ویژه بودن طرح و مراحل تصویب آن، شرایط خاص خود را دارد تا اینکه به تایید نهایی شورای عالی شهرسازی و معماری برسد و طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نیز طرح ویژه است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: استاندار بسیار مدبرانه بر اجماع محلی برای تصویب این طرح تاکید داشتند لذا همه اعضای کمیسیون ماده پنج مقید بودند که نظر همه ارکان محلی را بگیرند و عملکرد ما نیز مبین همین موضوع است.

وی افزود: طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی یک طرح ملی است و شرایط خاص خود را دارد و نمی توانیم یک طرح ملی را نگه داریم که به لحاظ شکلی مسیر شورا تا کمیسیون ماده پنج را طی کند.

بزرگمهر اظهار امیدواری کرد طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی تا پایان سال به تصویب نهایی شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده و مراحل اجرایی آن از سال آینده آغاز شود.

برچسب‌ها حرم امام رضا ایرنا وزارت راه و شهرسازی ریاست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حرم امام رضا ایرنا وزارت راه و شهرسازی حرم امام رضا ایرنا وزارت راه و شهرسازی مدیریت شهری اخبار کنکور طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کمیسیون ماده پنج شهرسازی و معماری اعضای شورای شهر شورای شهر مشهد رضوی نیز مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین  نواب در بازدید از نمایشگاه «درآستان بقیع» در حرم مطهر رضوی، با اشاره به مظلومیت بقیع و شناخت ناکافی جامعه از این گنجینه بزرگ جهان اسلام، گفت: مظلومیت بقیع در این است که نگذاشته‌اند بقیع به درستی به جامعه معرفی شود و ما باید  بقیع را آن‌گونهکه هست به جامعه بشناسانیم..

وی افزود: تخریب قبور بقیع ظلمی بزرگتر از نشناختن شخصیت‌های مدفون در آن است.

تماینده ولی فقیه در حج و زیارت با بیان اینکه شخصیت‌های بزرگی در بقیع مدفون هستند که در هیچ جای دیگر عالم یافت نمی‌شوند، افزود: «چهار امام معصوم، فاطمه بنت اسد، دختران پیامبر، همسران پیامبر، مادر علی علیه السلام، مادر جناب عباس، اصحاب ائمه، فرزندان امام‌ان و همسران ائمه همگی در بقیع آرمیده‌اند.»

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به برخی از شخصیت‌های برجسته مدفون در بقیع گفت: «حسین اصغر، یکی از فرزندان امام سجاد (ع)، محمد حنفیه، اسماعیل عباس عموی پیامبر، اسماعیل فرزند امام صادق (ع) و تعدادی از شهدای احد در بقیع مدفون هستند.»

وی در ادامه با اشاره به نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی گفت: «این نمایشگاه در نوع خود کار بسیار خوبی است و باید در کار‌هایی که انجام می‌دهیم، جنبه‌ها و تاثیر واقعی مدنظر باشد.»

رئیس بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه مظلوم‌نمایی نیست، افزود: «ما به دنبال این هستیم که شخصیت‌های بزرگ مدفون در بقیع را به جامعه بشناسانیم و از آنها الهام بگیریم.»

حجت الاسلام نواب از آستان قدس رضوی، بعثه خراسان، روایتگران، و همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه نقش داشتند، قدردانی کرد.

این نمایشگاه تا پایان ماه شوال مصادف با بیستم اردیبهشت  در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه