Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، مصوبه نخست، پیشنهاد فعالان اقتصادی استان فارس در خصوص تمدید مهلت استفاده از شرایط ویژه امهال (مهلت دهی) بدهی واحدهای تولیدی به بانک‌ها تا پایان شهریور ۱۴۰۰ بود که این مصوبه برای اجرا در کل کشور ابلاغ شد.
مصوبه پیشنهاد بخش خصوصی استان فارس از بانک مرکزی بر این اساس بود که به منظور استفاده فعالان اقتصادی از مزایای بخشنامه شماره ۹۸/۴۳۱۳۵۳ بانک مرکزی مورخ دوازدهم اسفندماه 98 موضوع مصوبه شورای پول و اعتبار جهت تسهیل شرایط بازپرداخت بدهی معوق واحدهای تولیدی با اخذ میزان هفت و نیم درصد از مانده بدهی با تنفس ۶ ماهه و تقسیط پنج ساله مانده بدهی، مهلت برخورداری از مزایای بخشنامه مذکور به مدت یکسال دیگر تمدید گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پیشنهاد اتاق بازرگانی فارس در چهل و سومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی فارس که پنجشنبه نهم بهمن‌ماه 99 با حضور رییس کل بانک مرکزی در شیراز برگزار شد، به تصویب رسید.
بر اساس این مصوبه، بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری موظف هستند مطالبات واحدهای تولیدی که تمام یا بخشی از آن غیرجاری شده را به درخواست آنها برای یک بار و حداکثر به مدت پنج سال با اخذ هفت و نیم درصد از میزان بدهی و با تنفس ۶ ماهه امهال کنند.
ساز و کار اجرایی این اقدام در چارچوب روش‌های امهال بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری است که در شهریورماه پارسال به شبکه بانکی ابلاغ شد و از ابتدای سال 99 لازم الاجرا شده است.
موضوع دیگری که در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس مطرح شد، موضوع رای وحدت رویه شماره ۷۹۴ بود که پیرو آن در قالب بخشنامه‌ای مهم به سازمان‌های ثبت اسناد و املاک اعلام شد که تمام ادارات ثبت مکلفند پرونده‌های اجرایی را بر اساس رای وحدت رویه ۷۹۴ و جدول نرخ سود بانک مرکزی محاسبه کنند.
در متن این بخشنامه آمده است: نظر به اینکه رای اصراری وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی کشور به شماره ۷۹۴ مورخ ۲۱ مردادماه ۹۹ در حکم قانون و لازم الاتباع است، مقتضی است به تمام دفاتر اسناد رسمی حوزه تابعه ابلاغ گردد هنگام تنظیم سند، صدور اجراییه و پذیرش درخواست صدور اجراییه اسناد مربوط به بانک‌ها و مراجعی که قانونا حق دریافت سود و خسارت تاخیر تادیه دارند، مفاد رای مذکور را رعایت کنند.
بر اساس این گزارش، پیش از این بانک‌ها بر خلاف مصوبات شورای پول و اعتبار بانک مرکزی، پس ارائه تسهیلات، سود مازادی دریافت می‌کردند که به موجب آن دادگاه‌ها نیز بر اساس آن سود اضافه اقدام می‌کردند که برای جلوگیری از این موضوع رای وحدت رویه صادر و مقرر شد تا بانک‌ها نتوانند بر خلاف مصوبه شورای پول و اعتبار سود اضافه دریافت کنند و در صورت عدم اجرای این مهم، دعوی آنها در دادگاه‌ها ابطال شود.
بر اساس این بخشنامه، ادارات ثبت اسناد نیز مکلف به اجرای رای وحدت رویه شده‌اند، بدین معنا که تمام ادارات اجرای تابعه مکلفند مطالبات پرونده‌هایی که از تاریخ صدور رای مذکور تاکنون مختومه نشده را بر مبنای نوع تسهیلات و تاریخ آن مطابق رای مذکور محاسبه کنند.
مسوولیت حسن اجرای این بخشنامه با مدیران کل استانی، بازرسان و روسای واحدهای ثبتی و ادارات اجراست.
به گفته رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس، روند صدور بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌ها در بخش‌های مرتبط با حوزه اقتصاد از جمله بانک مرکزی و پذیرش و یا عدم پذیرش و اجرای آنها در سطح استان‌ها مشکلات زیادی را برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی و فضای کسب و کار کشور ایجاد کرده است.
جمال رازقی افزود: انتظار بخش خصوصی بازنگری جدی در اعمال برخی از رویه‌ها و تسهیل شرایط اقتصادی است و امیدواریم با اجرایی شدن این ۲ مصوبه مهم در کشور، شرایط برای ادامه فعالیت بخش خصوصی تسهیل شود و واحدهای تولیدی نیز حفظ شوند.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی ثبت اسناد و املاک اتاق بازرگانی ایران بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی ثبت اسناد و املاک اتاق بازرگانی ایران تسهیلات بانکی ثبت اسناد و املاک اتاق بازرگانی ایران بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس اخبار کنکور واحدهای تولیدی اتاق بازرگانی رای وحدت رویه بانک مرکزی استان فارس بخش خصوصی بانک ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

حسین حبیبی از تحویل دادخواست ابطال دستمزد غیرقانونی به دیوان عدالت خبر داد.

به گزارش ایلنا، وی از تحویل دادخواست ابطال بخشنامه مزد خبر داد.

او گفت: (۱۰ اردیبهشت)، دادخواست خود را جهت ابطال بخشنامه دستمزد غیر قانونی سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۷۶۷۱۶ شورای‌عالی کار که اعضای کارگری آن‌را امضاء نکرده‌اند، از طریق دفاتر خدمات قضایی به دیوان عدالت اداری تحویل دادم.

حبیبی افزود: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار گذاشته و وفق مواد ۱ و ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

دیگر خبرها

  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند