Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه انگلیسی از تحرک گارد ساحلی چین در دریای چین جنوبی و شرقی، صدور فرمان شلیک به کشتی‌های متجاوز به حریم دریایی چین و نگرانی کشورهای همسایه از جمله فیلیپین خبر داد.

روزنامه انگلیسی «دیلی استار» یکشنبه در این زمینه نوشت، جنگ لفظی بین چین و فیلیپین پس از اینکه چین این کشور را به دفاع از قلمروی خود تهدید کرد، شدت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، چین در هفته‌های گذشته به گارد ساحلی مجوز شلیک به هرگونه تهدید دریایی علیه قلمروی خود را صادر کرد. ارتش چین به نیروهای خود مجوز استفاده  سلاح  برای دفاع از تمامیت ارضی خود را صادر کرده است.

در این مجوز آمده است، گارد ساحلی می‌تواند تمام اقدامات لازم را انجام دهد، از جمله استفاده از سلاح هنگامی که حاکمیت ملی و  حق حاکمیت چین  در دریا  از سوی بیگانگان به طور غیرقانونی مورد نقض قرار می‌گیرد.

در این بین، اقدام‌های چین با خشم وزیر خارجه فیلیپین مواجه شده و «تئودور لاکسین» نیز گفته که نیروهای این کشور مقابله به مثل خواهند کرد.  وی به رسانه‌های فیلیپینی گفته است که در صورت بروز هرگونه حادثه  قطعا چیزی بیش از یک اعتراض رخ می‌دهد. وزیر خارجه فیلیپین تحرکات چین را «تهدید به جنگ» خوانده است.

سفارت چین در مانیل اما در واکنش به سخنان این مقام ارشد فیلیپین گفته که صدور مجوز شلیک شامل کشورهایی که قوانین بین‌المللی را رعایت می‌کنند، نمی‌شود.

دیلی استار در خاتمه نوشت، گارد ساحلی چین قدرتمندترین نیرو از این نوع در منطقه محسوب می‌شود و اینک در دریای چین شرقی که آنطرف آن ژاپن حضور دارد و دو طرف نسبت به مالکیت بر سر تعدادی جزایر با هم اختلاف دارند، حضوری فعال  دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین رسانه فیلیپین گارد ساحلی گارد ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، سازمان علوم آیرواسپیس و فناوری چین(CASC) برنامه موشک لانگ مارچ را مدیریت می کند. CASC اعلام کرده موشک ها با پایان یافتن این مجموعه تست، آماده آزمایش پرواز خواهند بود. این سازمان همچنین به خبرنگاران اعلام کرد ۴ موتور سوخت اکسیژن مایع کروسین موازی در تست انجام شده روز یک شنبه در کل ۵۰۰ تن پیش رانش تولید کردند.

این آزمایش ها در مرکز تست تانگ چوان واقع در شمال غربی ایالت شانشی انجام شده است.

طبق بیانیه CASC این نخستین تست احتراق موازی ۴ موتور بزرگ سوخت اکسیژن مایع کروسین است و موفقیت آمیز بودن آن گام مهمی در برنامه فضایی کشور به شمار می رود.

لی بین معاون مدیر CASC در این باره گفت: تست به طور کامل قابلیت فعالیت و اعتبار موتورها را به طور جداگانه تایید کرد. موتورها اکنون آماده انتقال به مرحله بعدی تست ها هستند.

طبق گزارش CCTV چین ۴ موتور YF 100با فناوری چرخش پمپ عقب طراحی شده اند. این امر در مقایسه با طراحی چرخشی پمپ جلو که به طور معمول به کار می رود، به کاهش اندازه و وزن ساختار موتور منجر می شود.

این جدیدترین نسخه از موتور YF100 با موتور سوخت اکسیژن مایع کروسین است.

کد خبر 6093351 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • لحظه تصادف گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی از چند نمای مختلف | ویدئو
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • ببینید | لحظه برخورد گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد