Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور در دفتر معاونت اول ریاست جمهوری با اسحاق جهانگیری دیدار و گفت و گو کردند و صالحی عمران در این نشست گزارشی از جایگاه، مسائل، موفقیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات دانشگاه ارائه کرد و با توجه به اهمیت و نقش دانشگاه فنی و حرفه ای، حمایت‌های ویژه دولت را از این دانشگاه خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ۱۸۱ آموزشکده و دانشکده در ۱۱۱ شهر، بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی، بیش از ۳۴۰۰ کارگاه و آزمایشگاه، ۶۸۲۵ نفر نیروی انسانی هیئت علمی و غیر هیئت علمی مجرب که به امر مهارت آموزی مشغول هستند که نقش کلیدی در مهارت آموزی آموزش عالی کشور دارند.

در این نشست جهانگیری با تأکید بر اینکه مسأله صلاحیت حرفه‌ای و مهارت آموزی باید به موضوع جدی در کشور تبدیل شود، گفت: ایران به عنوان کشوری بزرگ و در حال توسعه نیازمند اهتمام بیشتر به تربیت نیروی انسانی ماهر و واجد صلاحیت به منظور پیشبرد برنامه‌های خود است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده در این نشست در خصوص وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به لحاظ دارا بودن مهارت و صلاحیت حرفه ای گفت: امیدواریم شاهد اهتمام و تمرکز بیشتر وزارت خانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری بر  موضوعات با محتوای افزایش مهارت و کسب صلاحیت‌های حرفه‌ای فارغ التحصیلان باشیم.

صدور مجوز تربیت دبیر فنی با عنایت به اهمیت بهره وری بهینه و مطلوب از توانمدی‌های بالفعل و بالقوه دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز جامعه و لزوم بهره گیری از امکانات موجود در ارتقاء سطح علمی نیرو‌های متخصص و توسعه تربیت دبیر فنی و دانش فنی و حرفه ای، امکان بهره برداری از ظرفیت‌های صنایع و کارخانه‌های دولتی و خصوصی در برگزاری دوره‌های عملی و آموزش‌های دوگانه و نیز تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور، حل مشکلات و موارد اختلافی کاربرد مشترک بین برخی از دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه با هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش براساس ماده ۲۳ قانون برنامه پنجم و بند پ ماده ۶۵ قانون برنامه ششم توسعه، در اختیار قرار دادن کالا‌ها و تجهیزات مرتبط با رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه¬ها و استفاده آموزشی با همکاری سازمان املاک تملیکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تخصیص مجوز‌های درخواست شده برای تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی به پیمانی این دانشگاه در یک فرایند سه ساله و با رعایت معیار‌های مطرح از قبیل سنوات خدمت، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

جهانگیری با بررسی مشکلات و مسائل مطرح شده در پاسخ به تقاضای دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص تخصیص مجوز برای تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی مطالب به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مرقوم کردند دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجموعه‌ای مهم است، نسبت به حل مشکلات آن‌ها با نظر مساعد اقدام کنید، در موضوع حل مشکلات اختلافی ماده ۲۳ فی مابین آموزش و پرورش و دانشگاه خطاب به معاون حقوقی رئیس جمهور مرقوم کردند سریع تر مشکل را حل کنید، در خصوص امکان بهره برداری از ظرفیت‌های صنایع و کارخانه‌های دولتی و خصوصی خطالب به وزیر صنعت، معدن و تجارت مرقوم کردند مسئله مهمی است، بین دانشگاه و واحد‌های صنعتی بنحوی ارتباط برقرار کنید، در خصوص صدور مجوز تربیت دبیر آموزش و پرورش توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش مرقوم کردند. 

جهانگیری در پایان در خصوص در اختیار قرار دادن کالا‌ها و تجهیزات مرتبط با رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی مرقوم کردند که دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقش بسیار مهمی در مهار آموزی کشور دارد بنابراین نسبت به درخواست با نظر مساعد بررسی کنید که وسایل مورد نیاز با قیمت مناسب به آن‌ها واگذار شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت نیروی انسانی دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش و پرورش نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، روز سه شنبه در نوزدهمین نشست ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی پدیده گرد و غبار که با حضور سرتیپ مجید فخری، رئیس سازمان جغرافیای نیروهای مسلح و جمعی از نمایندگان دستگاه های مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها است. ما باید از موازی کاری در این زمینه پرهیز کنیم و هر آنچه که در بحث اجرا به نتیجه رسیدیم با هوشمندی و اولویت بندی به حل مشکلات آن بپردازیم.

وی ضمن تبریک روزملی خلیج فارس و یادآوری عملیات افتخار آمیز وعده صادق، بیان کرد: انتظار و برآورد ما مشخص شدن درصد پیشرفت و علل عدم انجام مصوبات و بررسی مشکلات بود و با توجه به تعاملی بودن ستاد، دستگاه‌ها باید به قانون ورود پیدا کرده و به انجام وظیفه بپردازند.

سلاجقه تاکید کرد: در نظر سنجی های معتبر مشاهده شده که دیدگاه های مخالف و موافق نسبت به محیط زیست منفی است و دشمن هم مرتب در حال تهدید کشور در این زمینه است. همچنین مطالعات علمی نشان می دهد که از بین ۱۰ موضوع مهم دنیا ۶ مورد آن به محیط زیست ربط دارد و ما باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به عقبه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و ظرفیت های آن و توانمندی های موجود لازم است در قالب تفاهم نامه دستگاه ها به صورت جدی پای کار باشند تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

سلاجقه همچنین در خصوص تاثیر رسانه ها بر اقدامات و فعالیت های محیط زیستی، بیان کرد: رسانه ها و به ویژه صداو سیما در حاشیه نیستند و تمام ظرفیت های خود را در اختیار کشور و محیط زیست قرار داده اند و ما باید از این ظرفیت استفاده کرده و برای مردم امیدآفرینی کنیم.

کد خبر 6093420

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • تربیت نیروی انسانی خدوم نتیجه تلاش معلمان است
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور