Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سعید زرندی» در همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI۱۰۰) افزود: مسیر توسعه کشور بر مبنای شرکت‌های بزرگ رقم می‌خورد.

وی ضمن یادآوری اینکه روند کاهشی تشکیل سرمایه نگران‌کننده است، گفت: از شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری‌های جدید دعوت شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت خاطرنشان‌کرد: نوآوری، اشتغال پایدار و ارزش افزوده در شرکت‌های بزرگ شکل می‌گیرد، اما در برخی رویکردها، قوانین و لغو برخی محدودیت‌ها در بخش سرمایه‌گذاری نیاز به تغییر داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرندی، مهمترین موضوع آینده صنعت را سرمایه‌گذاری و تولید با ارزش افزوده بالا برشمرد و گفت: ثبات نسبی پیش آمده در اقتصاد، اثر مثبت بر تولید گذاشته است.

سهم چشمگیر شرکت‌های بزرگ در تولید، صادرات و اشتغال

براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این مراسم با اشاره به سهم شرکت‌های بزرگ ایران در اقتصاد ملی، افزود: ۷۴.۲ درصد اشتغال، ۹۴ درصد صادرات و ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور، سهم ۵۰۰ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی کشور است.

«ابوالفضل کیانی بختیاری» گفت: ۸۹ درصد کل فروش ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور، سهم ۱۰۰ شرکت نخست و نشان‌دهنده اثرگذاری بسیار بالای این شرکت‌هاست.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، ۱۱ درصد تولید ناخالص داخلی و ۳۷ درصد کل فروش کشور متعلق به این شرکت‌هاست.

وی پیرامون ارزیابی این شرکت‌ها خاطرنشان‌کرد: ۲۳ شاخص در این ارزیابی لحاظ شده که مهمترین آنها علاوه بر فروش کلی، شاخص‌هایی مانند سودآوری، بهره‌وری،صادرات، نقدینگی، بدهی و شاخص‌های بازار بوده است.

عوامل موفقیت شرکت‌های برتر جهان

کیانی بختیاری همچنین درباره عوامل موفقیت شرکت‌های برتر جهان و ارزیابی ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان افزود: عواملی مانند پایان دادن داوطلبانه به عمر یک محصول و خدمت و جایگزین کردن آن، استفاده از شیوع بیماری کرونا به عنوان یک فرصت در نوآوری خدمات و استفاده از فناوری‌های نوظهور نظیر بلاک‌چین، استفاده از فناوری‌های بنیان‌فکن و نوآوری‌های خدمت افزا، ادغام و اکتساب شرکت‌های موجود، همکاری در عین رقابت، استفاده از اینترنت اشیا برای هوشمندسازی صنایع و استفاده از فناوری‌های جدیدی نظیر رایانش ابری و واقعیت مجازی در صنعت، جزو شاخص‌هایی است که در ارزیابی شرکت‌های بزرگ جهان لحاظ می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، دوری شرکت‌های بزرگ جهان از استفاده از انرژی‌های فسیلی و حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر را یک حرکت اصلی در صنعت جهانی برشمرد و گفت: بسیاری از کشورها ۱۰ تا ۱۵ سال آینده را زمان توقف استخراج انرژی‌های فسیلی اعلام کرده‌اند.

برپایه این گزارش، سازمان مدیریت صنعتی ایران پنج شرکت برتر کشور را در بیست و سومین مراسم معرفی صد شرکت برتر ایران معرفی کرد.

پربیننده ترین صیانت از سهامداران خرد، وظیفه اصلی شستا/ در راستای ایجادشفافیت؛ تمامی کالاها باید در بورس عرضه شوند/ از راه اندازی سامانه سیمان یاب تا ارتقای فناوری رایتل تورم تولید کننده بخش معدن به ۵۸.۹درصد رسید/ کدام بخش کمترین تورم را داشته است؟ سه عامل بهبود فروش فولاد در بورس کالا تعلیق کد بورسی شرکت‌‌های خریدار اسلب متخلف از سوی وزارت صمت معادنی که "کوه کرکس" را می‌بلعد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سعید زرندی رتبه بندی شرکت ها سازمان مدیریت صنعتی شرکت های بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار حاجی‌زاده: برای ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل صف‌آرایی عجیبی شد +فیلم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» علیه اسرائیل گفت: این عملیات نکات پنهان زیادی دارد و تنها از ۲۰ درصد از امکاناتی که برای عملیات فراهم شده برای تنبیه استفاده کردیم.

به گزارش تسنیم، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفت وگویی با اشاره به عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» علیه اسرائیل گفت: این عملیات نکات پنهان زیادی دارد و تنها یک بخشی از یک نیرو بود.

وی افزود: ما آن شب در این عملیات تنها از ۲۰ درصد از امکاناتی که برای عملیات فراهم شده برای تنبیه استفاده کردیم و برای همین ۲۰ درصد هم یک صف آرایی عجیب و غریبی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: آمریکایی‌ها که گفته بودند ما دخالت نمی‌کنیم کاملا دخالت کردند و آمدند کنار رژیم صهیونیستی و رژیم هم حملات به مناطق شمال و محور حزب الله و غزه را تعطیل کرد و حتی یک بدون سرنشین هم در آن مناطق نداشتند و همه را به سمت ایران بسیج کردند.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: آمریکا، انگلیس و فرانسه به کنار رژیم صهیونیستی آمدند و بسیاری از کشور‌های اطراف هم به این رژیم کمک کردند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها علاوه بر هواپیما رزم ناو‌ها و ناو‌های هواپیمابر خودشان را آوردند و آن شب تنها ۲۰ درصد توان نیروی هوافضای سپاه صرف مقابله با آمریکا و انگلیس و فرانسه و همه این‌ها شده بود و با این حال پیروزی بزرگ حاصل شد.

سردار حاجی زاده گفت: این پیروزی به برکت خون شهدا و تدبیر و تصمیم مقام معظم رهبری و دعا و تبلور اراده مردم بود.

دیگر خبرها

  • سردار حاجی‌زاده: برای ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل صف‌آرایی عجیبی شد +فیلم
  • سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • (ویدیو) سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر