Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارعی گفت: جشنواره تیرنگ تلاش دارد تا به عقبه فرهنگی و سبک زندگی سنتی خود افتخار کنیم و بدانیم که دارای ارزش های بزرگی و مهمی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران از ساری، «کوروش زارعی» عصر امروز (26بهمن) در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر تیرنگ در ساری اظهار کرد: این جشنواره هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شد و سال آینده هم شاید به همین نحو برگزار شود؛ امیداست کرونا مهار شوداذ و بخش نمایش نامه خیابانی اضافه شود و دوباره عطر تئاتر تیرنگ در فضای مازندران عطرآگین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: تئاتر تیرنگ ویژگی بزرگی دارد و آن بخش اجرا پژوهشی است که در جشنواره های دیگر وجود ندارد و کاملا علمی و پژوهشی و جذاب است.

 

وی هدف از برگزاری جشنواره را مرور خاطرات در شکل زندگی مردمان سرزمین مان دانست و خاطر نشان کرد: سالیان سال است که گرفتار زندگی مدرن هستیم و آزرده خاطری ایجاد کرده است و دست و پاگیر و اذیت کننده است.

 

زارعی یادآور شد: جشنواره تیرنگ با ارائه سبک  زندگی ایرانی و اسلامی که سالهاست از کشورمان رخت بربسته است، عاطفه و محبت و رسم ها و آیین هایی که ما را به خانواده وابسته تر می کند ، رواج می دهد.

 

وی گفت:  شکل زندگی ایرانی و اسلامی اکنون  در جامعه ما رواج ندارد و به ندرت خانواده هایی هستند که از این سبک پیروی می کنند و باید یادآوری کنیم که دارای چه ویژگی منحصر بفرد هستیم و به ایرانی بودن و عقبه فرهنگی خود افتخار کنیم.

 

زارعی افزود: عقبه فرهنگی و آیینی ما را منحصر به فرد کرد و پیروز هشت ساله دفاع مقدس شدیم و اینچنین دارای تفکر شیعی و اسلامی و ایرانی هستیم.

 

وی تصریح کرد: این جشنواره ها باید در کشور و در رشته های مختلف فرهنگی و هنری و گونه های دیگر و در سینما رواج و توسعه یابد تا فرهنگ ایرانی از فیلم ها به جامعه و نسل جوانان ارائه شود.

 

 مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری یادآور شد: این جشنواره  تئاتر تیرنگ نقطه عطفی در سبک و سیاق زندگی ایرانی اسلامی است و انتظار است همه مسوولان کمک کنند تا این جشنواره پررنگ تر برگزار شود.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: عقبه فرهنگی جشنواره تیرنگ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اختتامیه جشنواره کرونا جشنواره تئاتر سبک زندگی تئاتر تئاتر تیرنگ عقبه فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام