Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تقابل رئال مادرید و والنسیا با پیروزی سفیدپوشان به پایان رسید.
به گزارش آریا، تیم های رئال مادرید و والنسیا در چارچوب رقابت های لالیگا اسپانیا به مصاف هم رفتند که در پایان، کهکشانی ها با دو گل پیروز شدند. نکته مثبت این دیدار، عملکرد فوق العاده سفیدپوشان بود که اجازه خلق موقعیت به حریف ندادند؛ از سوی دیگر مصدومیت مجدد دنی کارواخال، خبر بدی برای این باشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئال مادرید کار را بهتر آغاز کرد و می‌تواند در همان دقایق ابتدایی توسط هافبک برزیلی خود یعنی کاسمیرو به گل اول دست پیدا کند اما ضربه این بازیکن توسط دروازه‌بان والنسیا به کرنر فرستاده شد. عملکرد خوب رئال مادرید در دقیقه 12 به گل اول این تیم منجر شد؛ جایی که کریم بنزما با یک شوت تکنیکی از پشت محوطه جریمه دروازه والنسیا را باز کرد تا نتیجه 1-0شود.
در ادامه نیز رئال مادرید توپ و میدان را در اختیار داشت تا اینکه در دقیقه 42 به گل دوم دست یافت. پاس لوکاس واسکز که به جای دنی کارواخال مصدوم به بازی آمده بود جلوی پای تونی کروس قرار گرفت و این بازیکن نیز با یک ضربه مطمئن دروازه والنسیا را برای دومین بار باز کرد تا رئال مادرید با پیروزی 2-0 راهی رختکن شود.
والنسیا نیمه دوم را کمی بهتر آغاز کرد و در همان لحظات ابتدایی به یک موقعیت خوب دست یافت اما ضربه مکسی گومز با واکنش خوب تیبو کورتوا همراه بود. چند دقیقه بعد رئال مادرید توانست روی پاس وینیسیوس و توسط فرلاند مندی به گل سوم دست پیدا کند اما مشخص شد که گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده بنابراین مردود اعلام شد. در ادامه نیز رئال مادرید کار را کنترل کرد و بازی با همان دو گل به سود این تیم خاتمه یافت تا تیم زین الدین زیدان به سه امتیاز ارزشمند دیگر دست پیدا کند.
شرح گل ها:
رئال مادرید 1-0 والنسیا؛ کریم بنزما (12): پس از پاس کاری های سریع، تونی کروس در گوشه محوطه، کریم بنزما را صاحب توپ کرد. مهاجم فرانسوی با تو سر توپ، کوریا را جا گذاشت و شوتی زمینی از پشت محوطه زد که دروازه دومنک باز شد.
رئال مادرید 2-0 والنسیا؛ تونی کروس (42): بعد از حرکات ترکیبی، لوکاس وازکز داخل محوطه صاحب توپ شد و او هم با پاس کاتبک، تونی کروس را در موقعیت شوت زنی قرار داد و هافبک آلمانی هم از این فرصت استفاده کرد تا دروازه والنسیا برای دومین بار باز شود.

- تیم های منچستریونایتد و وست برومویچ در چارچوب رقابت های لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسید. برخلاف انتظار و در همان لحظات ابتدایی بازی بود که وست بروم توانست دروازه منچستریونایتد را باز کند. امبایه دیانیه با یک ضربه سر بسیار خوب دروازه یونایتد را باز کرد تا در همان آغاز نتیجه 1-0 شود.
در ادامه منچستریونایتد توپ و میدان را در اختیار گرفت و دقیقه 23 ارسال مارکوس راشفورد می‌توانست با اشتباه مدافع وست بروم به گل تساوی شیاطین سرخ منجر شود اما توپ با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه عبور کرد. در دقیقه 27 وست بروم می توانست با یک ضربه سر دیگر به گل دست پیدا کند اما این اتفاق رخ نداد و واکنش داوید دخیا باعث شد که دروازه منچستریونایتد نجات پیدا کند.
در حالی که بازی به لحظات پایانی خود در نیمه اول نزدیک می‌شد برونو‌فرناندز موفق شد دروازه وست بروم را باز کند. ستاره پرتغالی روی ارسال لوک شاو و با یک ضربه فوق‌العاده دروازه حریف را باز کرد تا نیمه اول با نتیجه 1-1 تمام شود. در دقیقه 62 مدافع وست بروم درون محوطه جریمه روی هری مگوایر مرتکب خطا شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد اما بعد از مراجعه به VAR این پنالتی پس گرفته شد.
در دقیقه 70 منچستر یونایتد می توانست در دو مرحله توسط میسون گرینوود و اسکات مک تومینای به گل دوم دست پیدا کند اما بازیکنان وست بروم و دروازه‌بان این تیم هر طور که شده توپ را برگرداندند. در دقیقه 78 اشتباه عجیب هری مگوایر می توانست به قیمت گل دوم وست بروم منجر شود اما داوید دخیا در مصافی تک به تک استثنایی عمل کرد و دروازه منچستریونایتد را نجات داد. در دقیقه 88 ضد حمله وست بروم می‌توانست به گل دوم این تیم و امبایه دیانیه منجر شود اما ضربه این بازیکن در دهانه دروازه به بیرون رفت تا منچستریونایتد با یک شانس بزرگ روبرو شده باشد.
در لحظات پایانی بازی ضربه سر هری مگوایر به تیر دروازه برخورد کرد. با این حال در ادامه اتفاق خاص دیگری رخ نداد تا یونایتد دو امتیاز حساس دیگر را از دست داده باشد. همچنین یک نتیجه مناسب دیگر برای منچسترسیتی صدرنشین رقم خورد تا آن ها بیش از پیش به کسب عنوان قهرمانی امیدوار شوند.
شرح گل ها:
وست برومویچ 1-0 منچستریونایتد؛ ام بایه دیانیه (2): گالاگر در سمت راست زمین صاحب توپ شد و توپ را به محوطه جریمه شیاطین سرخ ارسال کرد. ویکتور لیندلوف در نبرد هوایی با دیانیه شکست خورد و او موفق شد تا گل نخست وست برومویچ را به ثمر برساند.
وست برومویچ 1-1 منچستریونایتد؛ برونو فرناندز (44): لوک شاو از سمت چپ زمین توپ را به محوطه جریمه وست برومویچ ارسال کرد و برونو فرناندز با یک والی دیدنی این توپ را تبدیل به گل کرد تا تنها گل شیاطین سرخ را در این مسابقه به ثمر برساند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئال مادرید والنسیا بنزما کروس منچستریونایتد وست برومویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال

به گزارش "ورزش سه"، یوفا یکی از بهترین داوران خود را برای قضاوت بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین بایرن و رئال مادرید، انتخاب کرد. تورپن ستاره داوران فوتبال فرانسه است، داوری که پیروزی رئال مادرید مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان 2022 را نیز سوت زده بود.

او در دوران حرفه‌ای خود 6 بار برای رئال مادرید سوت زده است و در همه آنها پیروزی برای سفیدپوشان بوده است (16 گل زده برای رئال، 5 گل خورده، اعلام یک پنالتی به نفع رئال). اولین داوری او برای رئال برتری 4-0 مقابل لودوگورتس (2014) و آخرین در این فصل، برتری 2-3 در ناپل بود. در آوریل 2022، او پیروزی 1-3 رئال را در برابر چلسی توخل، سرمربی فعلی بایرن، سوت زده بود. دیداری که در آن کریم بنزما درخشان بود.

تیم باواریایی نیز با داوری تورپن شکست نخورده است: پنج برد و سه تساوی، 25 گل زده و 8 گل خورده. آخرین داوری تورپن برای بایرن در یک چهارم نهایی فصل گذشته بود: 1-1 در آلمان مقابل منچسترسیتی.

تورپن از سال 2008 وارد فهرست برترین داوران فرانسه شد و در سال 2010 به فهرست بین‌المللی وارد شد. در آن زمان او با 28 سال سن، به جوان‌ترین داور بین‌المللی تاریخ فرانسوی تبدیل شد. او در جام جهانی قطر حضور داشت و در آن سه بازی را داوری کرد: اکوادور 1 - سنگال 2. اروگوئه 0 -0 کره جنوبی و برزیل 4 -1 کره جنوبی.

تورپن که علاقه زیادی به فناوری و دنیای آموزش دارد، عاشق ورزش راگبی است. او معتقد است فوتبال باید چیزهای زیادی از راگبی بیاموزد، فراتر از احترامی که بازیکنان این ورزش به داوران می‌گذارند، چیزی که در فوتبال دیده نمی‌شود، تورپن می‌گوید داوران باید به صحبت‌های همکاران خود در راگبی گوش کنند تا بفهمند چگونه فناوری توانست ورزش آنها را بهبود بخشد، تورپین وسواس زیادی به تجزیه و تحلیل فیلم تیم‌هایی که قرار است بازی آنها را داوری کند، دارد. 

در زندگی حرفه‌ای تورپن، مقطع تلخی هم وجود دارد، زمانی که یک فروشنده مواد مخدر هویت او را جعل کرد. در سال 2015، یک رنو لاگونا در تحقیقات پلیس پیدا شد و مشخص شد که به نام او است. زمان مشخص کرد که این یک سرقت با جعل هویت او بوده است.

دیگر خبرها

  • بایرن در خانه برابر رئال متوقف شد/ زخم وینیسیوس بر پیکر مونیخی‌ها
  • بایرن مونیخ ۲ - ۲ رئال مادرید/ تساوی در تکراری‌ترین جدال لیگ قهرمانان اروپا
  • بایرن مونیخ ۲ - ۱ رئال مادرید/ گزارش لحظه به لحظه
  • بایرن مونیخ ۰ - ۱ رئال مادرید/ گزارش لحظه به لحظه
  • نویر تنها یادگاری بایرن مونیخ از شب زانو زدن مورینیو!
  • پیروزی بارسلونا مقابل والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی
  • با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد
  • کامبک بارسلونا مقابل والنسیا ۱۰ نفره با هت‌تریک لواندوفسکی
  • پیروزی بارسلونا برابر والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال