Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، مسوول هماهنگی خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر ایران در این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: خانه‌های هلال این جمعیت متولی بخش‌ها و حوزه‌های گوناگون امدادی و آموزشی و جذب مشارکت‌های مردمی و فعال‌سازی داوطلبان است.

وی خانه‌های هلال را رویکرد جدید این جمعیت در خدمت‌رسانی به همه مردم در اقصی نقاط کشور ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن فراهانی افزود: خانه هلال روستای مزرعه کلانتر که امروز شروع به کار کرد ، اولین خانه هلال روستایی متعلق به زرتشتیان است.

مسوول هماهنگی خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر تصریح کرد: همه فعالیت‌های  بشر دوستانه جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان بین‌المللی و نهاد عمومی بدون دسته‌بندی سیاسی و جناحی در تمامی نقاط کشور به خصوص شهرها و روستاهای آسیب پذیر در حال انجام است.

وی هدف کوتاه مدت جمعیت هلال احمر در استان یزد را ایجاد ۷۰ خانه هلال در شهرها و روستاها و محله‌ها عنوان کرد.

فراهانی در ادامه هدف کلی آن در کشور ۳۷ هزار خانه و چشم انداز پنج ساله تا سال ۱۴۰۰ را پنج هزار خانه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۱۰۰ خانه در کشور فعال است.

حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در میبد تحت پوشش امداد و نجات جمعیت هلال احمر داوطلب امدادرسانی به هموطنان و همشهریان در زمان وقوع حوادث و سوانح هستند.

در این مراسم محمدجواد احمدی بخشدار مرکزی میبد، مزرعه کلانتر را روستایی پویا و سرزنده معرفی و به اقدامات انجام شده مانند سنگفرش شدن روستا با همکاری دهیار و شورای روستا اشاره کرد.

روستای مزرعه کلانتر ۳۰ خانوار و  ۸۰ نفر جمعیت ساکن دارد و به گفته اهالی جمعیت آن در روزهای تعطیل و زمان برگزاری مراسم‌ها به ۵۰۰ نفر می‌رسد.

بیشتر جمعیت روستا از پیروان آیین زرتشتی هستند و تعدادی اندک از مسلمانان نیز با داشتن حسینیه و مسجد در این روستای تاریخی ساکن هستند.

از جمله ویژگی‌های روستای مزرعه کلانتر در بخش مرکزی میبد می‌توان  سه آب انبار ، آتشکده ، کوچه‌های دارای شیب تند و معماری تقریبا یکسان خانه‌ها نام برد.

میبد با داشتن سه بخش مرکزی ، ندوشن و بفروئیه تاکنون دارای ۲ خانه هلال است.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

تا کنون ۳۰ خانه هلال در استان یزد راه اندازی شده‌ است.

پیروان زرتشت پیامبر ایران باستان در استان یزد حدود ۶ هزار نفر هستند که عمدتا در شهرستان های یزد، تفت، میبد و اردکان زندگی می کنند،زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی یک نماینده دارد.

برچسب‌ها میبد یزد امداد و نجات بنای تاریخی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد یزد امداد و نجات میبد یزد امداد و نجات بنای تاریخی سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور جمعیت هلال احمر خانه های هلال مزرعه کلانتر خانه هلال خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس جمعیت هلال احمر دزپارت گفت:. با توجه به گرفتار شدن برخی از عشایر و درخواست‌های کمک به علت کوهستانی بودن عملیات امدادرسانی با سختی انجام می‌شود

رضایی افزود: یکی از تیم‌های امدادی که برای کمک به برخی از عشایر اعزام شده بود با مشکل مواجه شدند.

رییس جمعیت هلال احمر دزپارت بیان کرد:تاکنون ۲۵ نفر از گردشگران و عشایر در ارتفاعات قلعه سرد و آب سوراخ نجات پیدا کردند.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۸ شهر استان کرمانشاه
  • گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران
  • کودک چهار ساله که هنگام رفتن به مزرعه ناپدید شده/ این عکس‌ها متعلق به یسنا است