Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار کرد: موضوع وابستگی موضوعات اقتصادی و کارآفرینی با هدف اشتغال زایی به ویژه در حوزه‌های کشاورزی و دامداری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری همچنین ایجاد نشاط و مدیریت بحران امری بدیهی در افتتاح پروژه‌های ایام دهه فجر امسال در شهرستان ری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رویکرد ویژه مقام معظم رهبری و سیاست دولت در پویایی مجموعه روستایی گفت: با توجه به اولویت روستاها در برنامه پنجم توسعه، با بهره‌وری از ارزش افزوده براساس جمعیت روستایی شاهد اقدامات مؤثری در راستای ماندگاری روستائیان در روستاها هستیم.

فرماندار ری تصریح کرد: فضای همدلی و هم افزایی، اتفاقات خوبی را در سطح روستاها رقم زده و با هدف‌گذاری مناسب و همه جانبه و مهم‌تر از آن ایجاد حس تعلق خاطر روستائیان به روستاها سبب پایداری جمعیت در مناطق روستایی، مهاجرت معکوس، توسعه مناطق روستایی و کمتر برخوردار شده است.

توکلی با اشاره به ورود بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصادی افزود: هر کسی که خواهان فعالیت اقتصادی در ری باشد الزاماً باید پیوست‌های زیست محیطی آن را رعایت کند که در این صورت آمادگی خود را در حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات در شهرستان ری، موضوع مسائل اجتماعی و فرهنگی است که با توجه به رویکردهای ما در بخش کهریزک با عنایت به تراکم جمعیتی و تنوع قومیتی، این موضوع به شکل ویژه در دستور کار قرار دارد.

 ۷۰۰ تخت بیمارستانی در شهرری در حال احداث

معاون استاندار تهران با اشاره به ارتقاء سرانه سلامت در شهرستان ری بیان کرد: یکی از شعارهای دولت ارتقاء سطح بهداشت و درمان بود که در این راستا در شهرستان ری عمده پایگاه‌های بهداشت و درمان افتتاح و یا مورد بازسازی قرار گرفتند و در حال حاضر ۷۰۰ تخت بیمارستانی در شهرری در حال احداث و تمام تلاش بر این است تا بیمارستان فیروزآبادی نیز پیش از اتمام کار دولت به بهره‌برداری برسد.

اتصال آب آشامیدنی ۱۹ روستای شهرستان ری به رینگ تهران

توکلی با اشاره به اتصال آب آشامیدنی ۱۹ روستای شهرستان ری به رینگ تهران، تأکید کرد: سطح آب چاه‌های جنوب تهران به شدت کاهش یافته است که در این راستا هشت روستای بخش کهریزک در اولویت اتصال به شبکه آب آشامیدنی سطحی از سدهای استان تهران هستند.

وی در پایان با اشاره به افتتاح پروژه‌های دهه فجر در ری خاطرنشان کرد: در بخش خصوصی پروٰژه‌های مهمی در شهرستان داریم که مجموعاً با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ایام دهه فجر افتتاح شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین توکلی فرماندار ری معاون استاندار تهران سرمایه گذاری در ری شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، عطا الله کاویان پیش از ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از اجرای برنامه های مختلفی چون پاکسازی مناطق جنگلی، ساحلی و مواصلاتی، جلسات تخصصی پسماند، کارگاههای آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان، دیدار با ائمه جمعه استان و بیان معضلات زیست محیطی، برگزای میز خدمت در مصلای‌های نماز جمعه در سراسر استان و برگزاری نشستهای علمی تخصصی با حضور اساتید دانشگاهی و فعالین محیط زیست؛ در هفته زمین پاک امسال توسط ادارات حفاظت محیط زیست استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: برنامه های مختلفی در هفته زمین پاک در راستای اشاعه فرهنگ زیست محیطی توسط ادارات حفاظت محیط زیست استان همزمان با سراسر کشور با شعار «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» اجرا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: به مناسبت هفته زمین پاک؛ ادارات حفاظت محیط زیست استان با مشارکت دستگاههای اجرائی مرتبط و فعالان و دوستداران محیط زیست با اجرای ۲۸ برنامه مناطق جنگلی، ساحلی و راه های مواصلاتی را از زباله پاکسازی کردند.

کاویان تصریح کرد: دومین جلسه کمیته تخصصی پسماند پزشکی استان در سال ۱۴۰۳ در سازمان نظام پزشکی شهرستان رامسر برگزار و در این جلسه در خصوص ظرفیت بیمارستان ها و شرکت های توانمند در زمینه مدیریت پسماندهای عفونی، مدیریت پسماندهای دارویی و شیمیایی، نظارت بیشتر بر عملکرد مدیران اجرایی پسماند در این حوزه تاکید شد.

وی با اشاره به برگزاری ۳۰ کارگاه آموزشی گفت: در زمینه آموزش و تنویر افکار عمومی کارشناسان و محیط بانان استان با حضور درمدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای دانش آموزان و کودکان پیش دبستانی مطالب زیست محیطی ارائه و دانش آموزان از پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری و موزه حیات وحش خشکه داران تنکابن بازدید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: کارشناسان و محیط بانان استان شش دوره مسابقه نقاشی با موضوع زمین پاک در مدارس استان را برگزار و دو فیلم مستند ازگونه های جانوری و گیاهی برای دانش آموزان دو روستا حاشیه پارک ملی کیاسر به نمایش گذاشتند.

کاویان بابیان اینکه سه جلسه کارگروه پسماند در استان برگزارشد، تصریح کرد: در این جلسات درخصوص معضل پساب، پسماند و پایش محل دفن زباله بحث و گفتگو شد.

وی از دیدار روسای شهرستان های استان با ائمه جمعه و دادستان ها خبرداد و گفت: در این دیدارها درخصوص معضلات زیست محیطی منطقه گفتگو و برخی ادارات استان بابرپایی میز خدمت در مصلی نمازجمعه پاسخگو مطالبات زیست محیطی نمازگزاران بودند.

کاویان افزود: همچنین در این هفته سه نشست علمی -تخصصی با حضور اساتید، دانشجویان و سمن‌های زیست محیطی برگزار و چالش های زیست محیطی را مورد بررسی قرار دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان با اشاره به شروع پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» افزود: مطابق آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستکی، توزیع رایگان کیسه های پلاستیکی برای فروشگاه‌های زنجیره ای ممنوع بوده و سازمان حفاظت محیط زیست سعی دارد با هماهنگی و فرهنگ سازی با پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» در هفته زمین پاک نسبت به عملی شدن این اقدام از طریق اقناع افکار عمومی اقدام کند. گفتنی است، هفته زمین پاک از ۳ الی ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با شعار «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» نامگذاری شده است.

کد خبر 6092909

دیگر خبرها

  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد