Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در شرایطی که واشنگتن به رغم عدم دعوتِ مقامات دمشق و همچنین فقدان مجوز از سوی شورای امنیت درصدد حفظ حضور نظامی خود در خاک سوریه است، منابع آگاه محلی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که نیروهای آمریکا در سوریه کاروانی بزرگ مشتمل بر تسلیحات، تجهیزات و «مواد و مصالح لجستیکی» را به پایگاهی واقع در میدان نفتی «العمر» در منطقه الجزیره در استان دیرالزور سوریه اعزام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش این خبرگزاری، اعزام این کاروان با هدف تقویت حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در محل این میدان نفتی است.

به گزارش خبرگزاری سانا، این کاروان نظامی از گذرگاه مرزی با عراق وارد خاک سوریه شده است.

افزون بر آن، منابع محلی در شهر حسکه واقع در جنوب شرقی استان الحسکه، به سانا گفتند که دو فروند بالگرد نظامی آمریکا در هنگام فرود در پایگاه الشدادی واقع در این منطقه مشاهده شدند. این منابع همچنین مدعی شدند یک فروند هواپیمای نظامی که اندکی پس از آن از این پایگاه برخاست، با ۲۵ نیروی نظامی آمریکایی به سمت غرب و به سوی مرز عراق و سوریه پرواز کرد.

گفتنی است، به رغم مخالفت‌های شدید دمشق، عملیات‌های نظامی ارتش آمریکا همچنان در مناطق جنوب شرقی و تحت کنترل کُردها در سوریه اجرا می‌شوند. دولت قانونی سوریه بارها خاطرنشان کرده که حضور نیروهای نظامی آمریکا در این کشور غیرقانونی است؛ زیرا آنها بدون دعوت رسمی دمشق در این منطقه مستقر شده‌اند و اینکه آمریکا فاقد مجوز لازم برای این حضور نظامی از سوی شورای امنیت سازمان ملل است.

این در حالی است که دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» دو بار خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه را اعلام کرد اما هر بار به دلایلی ناموجه این وعده محقق نشد. آخرین دور «خروج نظامیان آمریکا از سوریه» قرار بود در اکتبر ۲۰۱۹ انجام شود؛ اما این بار نیز ترامپ تداوم حضور نظامی آمریکا و عدم تحقق وعده خود را به ضرورت «دور نگه داشتن نفت از دست بقایای نیروهای تروریستی» گره زد!

کد خبر 5147117

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه ایالات متحده امریکا میادین نفتی دیرالزور استان الحسکه خروج نظامیان آمریکا ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی جو بایدن ایران عربستان سعودی روسیه افغانستان سوریه دونالد ترامپ ویروس کرونا بحرین انگلیس فلسطین نظامی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از حادثه گم‌شدن یک کودک ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله خبر داد و گفت: نیروهای امدادی و مردمی در حال جست‌وجو هستند. - اخبار استانها -

قاسم غریب آبادی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به حادثه گم‌شدگی کودک 4 ساله در شهرستان کلاله، اظهارداشت: ساعت 17 روز یکشنبه 9 اردیبهشت گم‌شدن یک دختر 4 ساله در زمین‌های کشاورزی روستای یلی بدراق کلاله از سوی بخشداری به هلال‌احمر گزارش شد.

مدیرعامل‌ جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: بلافاصله تیم های هلال احمر به منطقه اعزام شدند و با کمک اعضای خانه هلال روستای یلی بدراق و نیروهای مردمی جست‌وجوها را آغاز کردند.

وی‌ با اشاره به اینکه خانواده کودک حین کار در مزارع روستا متوجه مفقود شدن کودکشان شدند، افزود: در حال حاضر 4 تیم از هلال‌احمر شامل 20 نیرو با به کارگیری 4 دستگاه خودروی کمک‌دار سبک و سواری در حال جست‌وجو برای پیدا کردن کودک هستند و عملیات کماکان ادامه دارد.

مدیرعامل‌ جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به حضور نیروهای امدادی و انتظامی و کمک مردم منطقه اظهار کرد: از صبح امروز در سومین روز از عملیات تیم‌های زمینی جمعیت هلال‌احمر گلستان برای پیدا کردن کودک مفقود شده به منطقه اعزام شدند و به زودی تیم های هوایی نیز به منطقه اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره