Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@21:50:01 GMT

کفیر چه خواصی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۳۲۴۱

کفیر چه خواصی دارد؟

خلاصه کلام، کفیر یک ابر نوشیدنی طبیعی می باشد که مصرف مداوم آن باعث سلامتی بیشتر و افزایش طول عمر شما خواهد شد. مصرف کفیر از زمانی که در شکم مادرتان باشید تا سنین بسیار بالا، فوق العاده مفید و سلامتی بخش می باشد. ناطقان : اگر شما از افراد خودمراقب هستید و برای سلامتی خود ارزشی قائلید، باید هر شب یک لیوان کفیر را تناول نمائید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سالهای قبل از ۱۳۸۰ افراد کمی با فواید چای سبز آشنا بودند، چایی که هزاران سال است در چین به عنوان چای سلامتی مصرف می گردد، ولی حالا چای سبز وارد زنجیره مصرف بسیاری از ایرانیانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند و خودمراقبتی می کنند، شده است.





کفیر نیز از بیش از ۱۰۰۰ سال پیش به عنوان یک محصول خوراکی شفابخش نزد مردم قفقاز شناخته شده می باشد. اما نام کفیر چند سالی بیشتر نیست که با دوغ های کارخانه پگاه بر سر زبان مردم ایران افتاده، و هنوز فرهنگ استفاده از کفیر جایگاه خود را در زنجیره غذائی ایرانیان، نسبت به خواص بیشماری که دارد باز ننموده است.

البته ذکر این نکته بسیار ضرروی می باشد، که دوغ های صنعتی که کارخانه های معروف به عنوان کفیر تولید می کنند، اصلا خواص کفیر طبیعی را ندارند. به جهت زمان بر بودن استفاده از قارچ های زنده، دوغ های کارخانه ای با استارتر خشک شده قارچ کفیر که از کشور روسیه یا اوکراین وارد می شود تهیه می شوند. در واقع فرایند تخمیر شیر در دوغ های شرکتی با نام کفیر، توسط باکتری های مفید کفیر زنده صورت نمی گیرد. پس دوغ کفیری که در فروشگاه ها به فروش می رسد، اصلا خواص کامل این ماده سلامتی بخش را ندارد، هر چند که مصرف آن بهتر از دوغ معمولی و بسیار بسیار بهتر از نوشابه های سیاه، قرمز و زرد می باشد.

بهترین کفیر، کفیری است که خود شما در منزل و با قارچ زنده کفیر تولید نمائید. با خواندن طرز تهیه کفیر متوجه تفاوت فاحش کفیر واقعی با دوغ کفیر صنعتی خواهید شد.

پس وقتی صحبت از خواص کفیر می شود منظور ما کفیری است که به طور طبیعی از تخمیر شیر به وسیله قارچ های زنده کفیر توسط خود شما تهیه شده است، که اصطلاحا به آن کفیر خانگی یا کفیر طبیعی می گویند.

به طور کلی کفیر یک مایع شبیه دوغ ماست می باشد که حاصل فعالیت تخمیری بیش از ۵۰ نوع مختلف باکتری و تک سلولی مفید می باشد، که در شکلی شبیه قارچ در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند. اگر با فرآیند تولید نان آشنائی داشته باشید، برای تهیه نان از ماده ای به نام خمیر ترش که درواقع یک تک سلولی زنده می باشد، استفاده می نمایند؛ فعالیت تخمیری این تک سلولی با آب و آرد در دمای زندگی (۱۸ تا ۳۷ درجه سانتیکراد) باعث تهیه خمیر نان های خوشمزه ای می شود که هر روز میل می نمائید.

قارچ کفیر نیز یک موجود زنده می باشد که با تخمیر انواع شیر یک سوپر پروبیوتیک طبیعی را برای ما فراهم می آورد که در بین تمامی خوردنی های روی زمین مقام اول خوردنی های پروبیوتیک را دارد. اینکه پروبیوتک چیست و چه فوائدی دارد رو در این مقاله می توانید به طور کامل مطالعه نمائید، همینقدر بدانیم که پروبیوتیک مجموعه ای از باکتری های مفید زنده هستند که باعث هضم غذا، پاکسازی روده از مواد مضر و تولید انواع ویتامین و آنتی بیوتیک های طبیعی در دستگاه گوارشی ما می شوند.

همه ما می دانیم که منشاء بسیاری ازبیماری ها و عدم سلامتی انسان به موادی که می خوریم و طرز کار دستگاه گوارش مرتبط می باشد، اینجاست که خوردن مداوم کفیر به عنوان یک ابر پروبیوتیک طبیعی با داشتن بیش از ۷ بیلیون تک سلولی و باکتری مفید در هر لیوان باعث افزایش سلامتی و طول عمر ما می شود.

لطفا توجه داشته باشید که کفیر یک قرص یا داروی شیمیائی نیست، تاثیرات مثبت کفیر در بدن، مانند هر ماده طبیعی دیگر، هنگام استفاده مداوم آن نمایان خواهد شد. برای حداقل یک ماه، هر شب یک لیوان کفیر بنوشید، تا تاثیر آن را در سلامتی به خصوص در پوست و موی خود کاملا لمس نمائید.

علاوه بر باکتری های مفید، کفیر مملو از ریز مغذی های بسیار حیاتی برای تک تک سلول های بدن ما می باشد که در کمتر مواد غذائی وجود دارد. موادی مانند:

    بیوتین
    ویتامین K2
    ویتامین های گروه B
    IgE
    آنتی باکتریال ها و ضد قارچ های طبیعی مانند Lactic Acid dextrorotatory
    انواع آمینو اسید های کمیاب

و مواد مفید دیگری که تاثیر شگرفی در ایجاد سلامتی و افزایش طول عمر خواهند داشت.

کفیر و طعم نعمت سلامتی

همین امروز کفیر را وارد زنجیره غذائی خود نمائید تا طعم نعمت سلامتی با استفاده از محصولات طبیعی را تجربه نمائید.
کفیر ماده ضد سرطان

تحقیقات پزشکی نشان داده که مصرف مواد غذائی تخمیری باعث از بین رفتن انواع مخلفی از تومورهای سرطانی در حیوانات آزمایشگاهی می شود. به عنوان مثال در تحقیقی که در ژورنال علم لبنیات انتشار یافته، نشان داده که مصرف روزانه کفیر باعث جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی سینه می شود و مقاومت سلولی بدن (immune cells) در مقابل دچار شدن به انواع بیماری ها را افزایش می دهد.
کفیر داروی ضد آلرژی و سم زدا از بدن

اسید لاکتیک خاص (dextrorotatory) تولید شده در فرآیند تخمیر شیر یکی از مواد فوق العاده مفید و بسیار کمیاب برای سلول های بدن ما می باشد، این ماده باعث از بین رفتن انواع قارچ ها و سم های تولید شده آنها در بدن ما می گردند. به عنوان مثال سمی که تولید نوعی قارچ در انواع آجیل به خصوص بادام زمینی می باشد باعث حساسیت در بسیاری از انسان ها می شود، مصرف روزانه کفیر می تواند با از بین بردن قارچ های میکروسکوپی و سموم آن ها در بدن ما که عوامل آلرژی زا می باشند به درمان انواع حساسیت ها کمک شایانی نماید

با توجه به باکتری های زنده و مفید، کفیر در  مداوای انواع اسهال و بیماری های دستگاه گوارش بخصوص روده های کوچک و بزرگ شهره می باشد. تحقیقات نشان داده، کودکانی که معده ای ضعیف دارند و با خوردن بعضی از مواد غذائی مانند میوه های بهاری گرفتار مشکل اسهال می گردند با خوردن مداوم کفیر مداوا می شوند.
کفیر و افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری ها

دفعه بعد که قسمتی از بدن مثلا گلویتان چرک کرد و نیاز به آنتی بیوتیک پیدا نمودید، حتما دو لیوان کفیر را روزانه مصرف نمائید تا تاثیر شگرف آنرا در بهبودی خود ببینید. تحقیقات بسیاری نشان داده است که کفیر با داشتن انواع مواد مفید و تولید آنتی باکتریال های طبیعی، باعث بالا رفتن سیستم مقاومت بدن شما در مقابل انواع بیماری ها بخصوص سرما خوردگی ها شده و بدنی سالم را به شما هدیه می دهد.
کفیر جایگزین طبیعی انواع قرص های ویتامین و مینرال داروخانه ای

کفیر با داشتن گستره زیادی از انواع ویتامین و مواد معدنی یک جایگزین طبیعی برای قرص های صنعتی ویتامین و مینرال می باشد. مدتهاست که می دانیم، سلامتی ما وابسته به سلامتی سلول های ماست و سلامتی سلول های ما وابسته به ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. کفیر می تواند نقش بسیار پر رنگی در رفع گرسنگی سلول های بدن ما مانند پوکی استخوان ایفا نماید. مطئن باشید بعد از یکماه مصرف روزانه کفیر، تاثیر شگرف آنرا در افزایش سلامتی و شادابی پوست و موی خود خواهید دید.
کفیر و متعادل کردن فشار خون

تحقیقات نشان داده است که خوردن یک لیوان کفیر در هر ۲۴ ساعت پس از یک ماه تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون و ماندن در محدوده نرمال فشار دارد. همچنین مصرف کفیر با کاهش کلسترول بد خون نقش مهمی در جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی دارد.
کفیر و بهبود افسردگی های خفیف

کفیر با داشتن ماده کمیاب تریپتوفان و انواع اسید آمینه های ضروری اثر قرص های آرام بخش را به صورت طبیعی و بدون هیچگونه ضرر جانبی دارد، تحقیقات نشان داده، مصرف مداوم کفیر باعث آرامش بیشتر و داشتن روحیه شادتر خواهد شد. مصرف روزانه یک لیوان کفیر مخلوط با یک قاشق عسل از افسردگی های فصلی جلوگیری می نماید.
کفیر و درمان بیماری های زنانگی بر اثر قارچ

کفیر با داشتن باکتری های بسیار مفید و خاصیت ضد قارچ و میکروبی که دارد به طور شگفت آوری باعث بهبود و گاها درمان بیماری های زنانگی بر اثر قارچ و رفع سوزش های آن می شود. برای درمان اینگونه بیماری ها علاوه بر تناول مداوم کفیر که باعث تنظیم و درمان دستگاه گوارش و ادرار خواهد شد، برای چند شب کفیر خالص را مانند کرم های مخصوص اینکار، در موضع دوش بگیرید. و یا در یک تشت آب ولرم یک لیوان کفیر را مخلوط کرده و برای نیم ساعت در تشت نشسته تا از شر سوزش های دیوانه کننده بر اثر قارچ های عفونی راحت شوید. توصیه اکید می نمائیم، در هر حال اول به پزشک متخصص مراجعه نمائید و در صورت تشخیص پزشک و عفونت بر اثر قارچ از کفیر برای درمان کمکی استفاده نمائید.
کفیر و بهبود و شادابی چشمگیر پوست و مو

کفیر با تنظیم کردن باکتری های داخل دستگاه گوارش و کبد و ایجاد سلامتی بیشتر در آنها و  با داشتن مواد معدنی کمیابی چون بیوتین باعث بهبود بسیار زیاد در پوست و موی شما خواهد شد. برای دیدن این تغییر هر شب یک لیوان کفیر را قبل از خواب تناول نمائید، و پس از یکماه پوست و موی خود را مقایسه نمائید و تاثیر معجزه آسای این ابر خوردنی را مشاهده نمائید. همچنین با استفاده از کفیر به عنوان ماسک پوست می توانید پوستی شفاف و بدون لک داشته باشید. برای اینکار ۲ قاشق غذاخوری کفیر را با یک قاشق چایخوری روغن بادام تلخ مخلوط نمائید و هر شب  بر روی پوست خود مالیده و پس از۲۰ دقیقه صورت خود را بشوئید.

از همه اینها گذشته کفیر بنا به نوع تهیه آن دارای طیف گسترده ای از طعم های خوشمزه برای هر سلیقه ای می باشد و خوردن آن در کنار غذا و یا مخلوط با انواع میوه، عسل یا سبزیجات  لذت بخش می باشد. نکته خیلی مهم، خریداری دانه های کفیر از فروشنده معتبر قارچ کفیر می باشد، تا از کیفیت و سلامتی قارچ ها اطمینان داشته باشید.
برچسب ها: خواص ، کفیر ، ناطقان ، نوشیدنی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواص کفیر ناطقان نوشیدنی دستگاه گوارش داشته باشید مصرف روزانه بر اثر قارچ پوست و موی نشان داده بیماری ها تک سلولی خواهد شد تک سلول قارچ ها بدن ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. - اخبار اجتماعی -

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته 300 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: در سال جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم‌ و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.

وی افزود: از هشتم فروردین‌ تا پنجم اردیبهشت ماه 1403 تعداد 53 نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

خطر مسمومیت مرگبار با مصرف قارچ‌های خودرو

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد 14 نفر بستری و 39 نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد 3برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (16 نفر)، لرستان (12 نفر) و کرمانشاه (10 نفر) رخ داده است.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی