Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن شایانفر با اشاره به اینکه سریال «پایتخت» یکی از آثار جذاب و ماندگار تلویزیون ایران است تأکید کرد که این سریال می‌تواند هر سال ساخته شود و مورد توجه قرار گیرد.

محسن شایانفر تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: وقتی یک سریال مورد توجه قرار می‌گیرد و مخاطبان زیادی دارد، طبیعی است که این اثر در فصل‌های بعد ساخته شود، فکر می‌کنم این روند در همه جای دنیا وجود داشته باشد؛ در کشور آمریکا هم چنین نمونه‌هایی وجود دارد، به عنوان مثال «سریال روزهای خوب زندگی» که قرار بود تنها چند اپیزود باشد با استقبال مخاطبان پخش و تولید آن 5 سال ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایانفر خاطرنشان کرد: سریال «پایتخت» در فضای فولکلور و آمیخته با طنزی ساده و دلچسب مورد توجه مردم قرار گرفت و به نمونه‌ای خاص در تلویزیون ایران تبدیل شد که سال‌ها در فصل‌های متعدد ساخته و پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت اما متأسفانه مشکلات برای تولید آنقدر زیاد است که هر اثر موفقی ممکن است تحت‌الشعاع آن قرار گرفته و حتی برخی مواقع از رسالتی که دارد دور شود.

او افزود: ما در گذشته هم برنامه‌ها و سریال‌هایی داشتیم که مورد توجه قرار گرفته و به دلیل استقبال مخاطبان تولیدش ادامه پیدا کرده است. این اتفاق یک خوش‌شانسی بزرگ برای تلویزیون و سازندگان اثر است که باید از آن مراقبت کرد و با سیاست‌های غلط و گرانفروشی‌ها نباید باعث شد که یک سریال پر مخاطب و محبوب به حاشیه رانده و تولید آن متوقف شود.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «حکایت‌های کمال» در ادامه اظهاراتش گفت: عوامل تولید سریال‌هایی که مردم با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و به خاطره جمعی مردم تبدیل می‌شوند دیگر نباید در تصمیماتشان برای تولید این اثر نگاه شخصی داشته باشند، این آثار به آثار ملی تبدیل شده‌اند و شخصیت‌های آن نیز باید نگاه فراملی داشته و در قرارداد بستن برای ساخت فصل‌های بعد باید این نگاه را داشته باشند تا روند تولید اثر راحت‌تر طی شود. به عنوان مثال من سریال «حکایت‌های کمال» را تهیه کردم که استقبال خوبی از آن صورت گرفت و قصد داشتیم این مجموعه تلویزیونی 150 قسمت دیگر تولیدش ادامه داشته باشد اما در حال حاضر یک سال و نیم است که به دلیل سوء رفتارها نمی‌توانیم اثر را به مرحله تولید برسانیم.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: ما پیش از انقلاب‌ هم نمونه‌هایی اینچنین داشتیم که البته مربوط به سینما می‌شود، به عنوان مثال مجموعه فیلم‌های «ماجراهای صمد» که بسیار مورد توجه بود و با استقبال مخاطبان تولیدش ادامه پیدا کرد، «پایتخت» هم نمونه‌ای اینچنین است و امروز شخصیت نقی دیگر یک شخصیت شناخته شده و محبوب در بین مردم به حساب می‌آید. این آثار با تولیدکنندگان خود هویت دارند و اگر سیروس مقدم و محسن تنابنده را از «پایتخت» حذف کنیم اتمسفر خود را از دست داده و جذابیتی ندارند. به نظر من اگر امکانش هست سریال «پایتخت» باید هر سال ساخته شود.

شایانفر تصریح کرد: در فصل‌های پایانی سریال «پایتخت» عوامل تولید ریسک‌هایی کرده و فضا را به ترکیه و داعش و... بردند که کمی از حال و هوای اصیل این سریال دور شد ولی به نظر من برای فصل‌های بعدی می‌توان زمان بیشتری به تولیدکنندگان داد تا اثری با کیفیت‌تر تولید شود. متأسفانه هر سال نزدیک به عید از ساخت «پایتخت» صحبت می‌شود و در نهایت در دو ماه به شکلی شتابزده سریال ساخته می‌شود.

او در پایان گفت: اگر یک برنامه یا سریال مورد توجه مردم قرار می‌گیرد بهتر است مدیران و مسئولان تلویزیون به جای سخت‌تر کردن کار و سنگ‌اندازی شرایط را به شکلی فراهم کنند که با سهولت این آثار به تولید برسند. ساخت سریال یا برنامه‌ای که مورد توجه مردم قرار بگیرد بسیار سخت است و باید از آثاری که چنین قابلیتی دارند مراقبت شود.  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محسن شایانفر سریال پایتخت پایتخت 7 مورد توجه ساخته شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد

به گزارش تابناک، سردار محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه بازسازی صحنه کتک زدن مردم در اتوبوس در جمع خبرنگاران به مجرمان هشدار داد که پلیس همواره با اشراف اطلاعاتی و تجهیزات فنی و نیروی انسانی در صحنه بوده و با مجرمان برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: از شهروندی که فیلم ضرب و شتم مردم در اتوبوس را تهیه و مستندسازی کرد تشکر می‌کنم؛ صحنه دلخراشی بود، اما تجربه و توان پلیس موجب دستگیری این شرور شد و مأموران ما پنج تا ۶ روز بعد از این حادثه هویت متهم را شناسایی کردند.

وی گفت: این متهم به یکی از استان‌های غربی کشور متواری شده و در یکی از روستا‌ها مخفی شده بود که همکارانم با اشراف اطلاعاتی او را دستگیر کردند؛ متهم به هنگام دستگیری با ماموران هم درگیر شد.

سردار محمدیان با هشدار به مجرمان تاکید کرد که پلیس توان و تجهیزات لازم را دارد و از این صحنه‌ها به سادگی نمی‌گذرد و با هماهنگی دستگاه قضایی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه دادستان تهران هم پیگیر این پرونده بود تا زودتر دادگاه این فرد برگزار شود، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص سابقه‌دار بودن متهم اعلام کرد: این فرد سابقه دار بوده و همدست هم دارد.

دیگر خبرها

  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • پیش تولید « پایتخت ۷ » آغاز شد
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»