Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کارشناسان اقتصادی معتقدند که دهه فجر و هفته دولت ویترین تمام عیاری از ارائه طرح‌های شاخص و اصلی در کشور به شمار می‌رود که بهره‌برداری و آغاز افتتاح آنها می‌تواند گام موثری برای بهبود و پیشرفت باشد، بویژه اینکه این طرح‌ها معطوف به چند بخش محدود نیست و شامل بخش های زیربنایی و زیرساختی اصلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت تدبیر و امید در هفت سال اخیر فعالیتش سعی کرد با برنامه ریزی، مطالعه، تخصیص اعتبار و در نهایت افزایش طرح‌های گوناگون مسیر توسعه و پیشرفت در استان‌ها به ویژه در مناطق محروم را هموار کند.

تکمیل و به نتیجه رساندن طرح‌های نیمه تمام به ویژه در هفت سال اخیر به طور فزاینده‌ای بیشتر شد و بهره برداری از طرح‌هایی که سال‌ها در انتظار بودیم امید و نشاط بیشتری به جامعه داد و اصفهان نیز از این دستاورد بی بهره نبود که افتتاح قطار شهری، مصلی بزرگ و ورزشگاه نقش جهان نمودی از این پروژه ها به شمار می‌رود.

اما شرایط امسال به دلیل شیوع ویروس و همه گیری بیماری کووید-۱۹متفاوت از دیگر سال‌ها بود اما با این حال قطار توسعه و افتتاح طرح‌ها متوقف نشد و در بسیاری از بخش‌ها شاهد رشد و جهش تولید بودیم.

پروژه های افتتاح شده در دهه فجر ۹۹ استان اصفهان در بخش‌های گوناگون مانند کشاورزی، منابع طبیعی، آب، ورزش، آموزشی پزشکی و درمانی بود این طرح‌ها به ویژه در شهرستان‌های استان در مقایسه با سال‌های قبل بیشتر شد و این نشان از توجه و اهمیت به مناطق کمتر توسعه یافته نسبت به گذشته دارد.

مقایسه تعداد طرح‌های امسال در مقایسه با دهه فجر سال قبل از رشد ۱.۴ برابری حکایت دارد به این صورت که در دهه مبارک فجر امسال ۲ هزار و ۵۴۶ پروژه به بهره برداری رسید و این در حالیست که رقم سال قبل یکهزار و ۸۲۶ طرح بود.

مجموع پروژه‌های عمرانی دهه فجر ۹۹ در مقیاس ملی ۲۲۱ پروژه استانی، تملک دارایی ۱۶۷ پروژه، بخش خصوصی ۳۸۷ پروژه، شهرداری هزار و ۵۹۹ پروژه و دهیاری ۱۷۲ پروژه بود.

رشد ۱.۹ برابری اعتبارات امسال اصفهان

در بخش اعتبارات نیز با رشد قابل توجهی رو به رو هستیم بطوریکه امسال چهار هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان برای دهه فجر تخصیص یافت و سال قبل این رقم ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان بود که افزایشی در حدود ۱.۹ برابر را نشان می دهد، حدود هشت درصد این اعتبارات ملی و ۱۰ درصد استانی و ملی- استانی، ۲۹ درصد از محل بخش خصوصی و ۵۰ درصد از شهرداری و تعاونی و منابع داخلی دستگاه‌ها و پروژه‌های خیرساز و راهداری نیز حدود سه درصد بود.

مجموع اعتبارات عمرانی در بخش ملی ۳۷۷ میلیارد تومانی و استانی- ملی ۴۴۱ میلیارد تومان و بخش اعتبارت متوازن هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان گزارش شد.

بیشترین حجم پروژه‌های افتتاح شده سال جاری به بخش مخابرات با هزار و ۵۰ پروژه با ۳۴۱ میلیارد تومان و جهاد کشاورزی با ۲۶۷ پروژه با ۲۶۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داشت، همچنین شهرداری ۲۴۰ پروژه با اعتبار هزار و ۶۸ میلیارد تومان، اداره برق ۱۱۵ طرح  با ۱۰۸ میلیارد تومان، دهیاری‌ها ۱۷۲ پروژه با ۱۱۰ میلیارد تومان، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۸۸ پروژه با ۱۸۸ میلیارد تومان افتتاح شد که در ادامه به شماری از آنها اشاره می شود:

۱۰۵۰ طرح مخابراتی با هدف تسهیل در ارتباطات

 این طرح ها که با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید شامل حوزه های ثابت و سیار از جمله توسعه شبکه تلفن همراه (سایت BTS)،ظرفیت سازی و توسعه پورت پرسرعت دیتا (.G و ADSL )،بهینه سازی uplink،تاسیس و توسعه تلفن ثابت از طریق GPON،توسعه ظرفیت سوئیچ مراکز تلفن،اجرای طرح فیبر نوری،FTTH،افزایش ظرفیت باطری و اجرای تغذیه نیروی مراکز و سایتها،اجرای ترانسمیشن( رادیوی پرظرفیت)، اجرای ترانسمیشن (CWDM،RTN،HDSL)، توسعه و تقویت شبکه کابل و توسعه تجهیزات در لایه اکسس شبکه بود.

از اثرات و مزایای این طرح‌ها می توان به ۱فزایش پهنای باند در شبکه ثابت و سیار، کاهش نقاط کور همراه اول و به تبع آن افزایش رضایتمندی مردم اشاره کرد.

۳۲۸ طرح کشاورزی نصف جهان با هدف توسعه این صنعت حیاتی

برای بهره برداری ۳۲۸ طرح کشاورزی این استان ۴۸۴ میلیارد تومان اختصاص یافت تا سبب توسعه در بخش‌های تولیدات گیاهی، آب و خاک و فنی مهندسی، دام و طیور، منابع طبیعی، تعاونی روستایی و امور عشایر شود.

۲۴۰ میلیارد تومان این طرح‌ها آورده اشخاص، ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار از تسهیلات بانکی و ۱۳۷ میلیارد تومان اعتبارات دولتی بود و تیران و کرون با ۱۰۱ میلیارد تومان، اصفهان ۷۲.۹ میلیارد تومان و دهاقان با ۴۱.۸ میلیارد تومان شهرستان‌هایی بودند که بیشترین اعتبار طرح‌ها به آنها اختصاص پیدا کرد.

 تولیدات گیاهی با ۱۵۲، آب و خاک و مهندسی با ۱۰۷ و دام و طیور با ۲۶ پروژه بیشترین آمار مربوط به طرح‌ها به شمار می روند و یک هزار و ۱۰۹ اشتغال جدید بواسطه این طرح‌ها ایجاد و یک هزار و ۲۴۵ شغل تثبیت شد.

از سوی دیگر بهسازی و احداث جاده‌های عشایری، حفر چاه آب کشاورزی و آشامیدنی، احداث سد و ساخت مجتمع آبرسانی را از جمله ۱۳ طرح‌ دهه فجر امسال در این استان بود که با صرف ۱۷۰ میلیارد ریال این طرح‌ها در شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان، سمیرم، شهرضا، دهاقان و منطقه جرقویه در شرق اصفهان اجرا شد.

بهسازی ۷۰۰ کیلومتر جاده‌  و ایجاد ۱۵ کیلومتر راه جدید در زمره طرح‌ها بود و حفر و بهره برداری از سه حلقه چاه آب کشاورزی و آب آشامیدنی از دیگر طرح‌های محسوب می‌شد.

بهره برداری از سد ۱.۴ میلیون متر مکعبی در غرب استان

بهره‌برداری سد خاکی" گاوخُفت" در شهرستان فریدونشهر واقع در غرب استان با ظرفیت ۱.۴ میلیون متر مکعب با هدف تامین آب کشاورزی، پنج مجتمع آبرسانی آشامیدنی با ظرفیت آبدهی هر یک پنج تا هفت لیتر بر ثانیه در راستای تامین آب پایدار و سالم بخش دیگری از پروژه‌ها را تشکیل داد.

بهره برداری ۹ طرح تعاونی روستایی در این استان با صرف ۵۲ میلیارد تومان از دیگر طرح ها بود، طرح‌های امسال در شهرستان‌های نطنز، کاشان، اصفهان، فلاورجان و گلپایگان اجرا شد و سهم قابل توجهی در توسعه صنعت کشاورزی داشت.

آبیاری تحت فشار، احداث انبار، ساختمان، فروشگاه تعاونی و ایجاد خط تولید ۳۰ شغل جدید ایجاد کرد و ۵۶ تثبیت شغل را به همراه داشت.

بخش منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان نیز با بهره برداری ۱۸ طرح با صرف حدود ۲۸.۹ میلیارد تومان اعتبار همراه بود، طرح‌های دهه فجر امسال در شهرستان‌های اصفهان، آران و بیدگل، نایین، مبارکه، سمیرم، خوانسار، بُرخوار، خور و بیابانک، شاهین شهر و میمه، کاشان و فریدونشهر اجرا شد  که اشتغالزایی دست کم ۳۵۰ نفر را در پی داشت.

طرح‌های امسال در بخش‌های عملیات بیولوژیک نهالکاری، ساخت سازه‌های سنگی ملاتی، پخش سیلاب، توسعه جنگل با بذر، احداث بند خاکی و دیگر طرح‌های آبخیزداری مانند سرریز بود که در افزون بر پنج هزار و ۴۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان اجرا شد و نقش قابل توجهی در حفاظت و توسعه عرصه‌ها دارد از سوی دیگر پروژه‌های آبخیزداری دهه فجر  امسال، مهار و کنترل و استحصال ۶۰۵ هزار متر مکعب سیلاب را در استان اصفهان در پی خواهد داشت.

۱۴ طرح مرتبط با آب و فاضلاب در دهه فجر ۹۹

۱۴ طرح بخش شبکه آب و ۲ طرح فاضلاب این استان همزمان با آغاز گرامیداشت دهه فجر به بهره برداری رسید، اعتبار این طرح‌ها ۲۴۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال بود و اقداماتی در بخش‌ مخازن آب، کُلِکتور(جمع کننده) فاضلاب، بهره برداری از تاسیسات انتقال آب، پایش شبکه و تقویت منابع آب محلی از جمله طرح‌های این دهه بود.

در قالب طرح‌های مورد اشاره مخزن ۲ هزار متر مکعبی در شهر دهق شهرستان نجف آباد، مخزن هزار مترمکعبی شهر دامنه شهرستان فریدن، مخزن ۱۰۰ مترمکعبی روستای چیرمان کوهپایه در شرق اصفهان و مخزن ۵۰ مترمکعبی روستای آبچویه کوهپایه به بهره برداری رسید و بازسازی مخزن ۱۰۰ مترمکعبی روستای ازونبلاغ در شهرستان فریدن که پیشتر خراب شده بود در همین روزها پایان یافت.

۱۹.۵ کیلومتر شبکه فرسوده آب در شهرستان خور و بیابانک در شرق اصفهان به منظور ارائه خدمات بهتر به جامعه روستایی بهسازی و نوسازی شد و راه اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی در نجف آباد، بهره برداری از سیستم تله متری و پایش شبکه منابع آبی ۱۷ روستای بخش بُن‌رود شهرستان اصفهان بخش دیگری از طرح ها را شامل می شد.

از سوی دیگر با هدف بهبود منابع آب محلی و بر همین اساس پنج حلقه چاه جدید در استان حفر می‌شود و در روزهای پیش رو ۶ چاه جدید در شبکه تامین و توزیع آب قرار خواهد گرفت.

احداث ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب در روستای جشوقان شهر کوهپایه با هدف تامین آب پایدار سالم و بهداشتی انجام شد و کلکتور فاضلاب شاهین شهر و منطقه ۶ اصفهان در مدار قرار گرفت تا خدمات مربوط به این بخش با کیفیت بهتری انجام گیرد.

۲۶ طرح ورزشی اصفهان با هدف توجه به نشاط و سلامت

زمین چمن مصنوعی ریجن در شهرستان آران و بیدگل از محل اعتبارات ملی، زمین چمن مصنوعی اردستان و زمین چمن مصنوعی شهید فلسفی سمیرم هر ۲ از محل اعتبارات استانی از جمله طرح‌های امسال بود و ۴۰۰ میلیون تومان برای آنها هزینه شد.

۲۳ خانه ورزش روستایی جدید نیز ۲۱ بهمن و در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن در روستاها و مناطق محروم منطقه به همت هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان تجهیز شد در اختیار اهالی قرار گرفت.

بهره‌برداری از ۲۲۲ طرح عمرانی و خدماتی شهرستان اصفهان

این طرح‌های عمرانی با سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، ملی- استانی، منابع داخلی شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخش خصوصی در شهرستان اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید.
از مجموع این طرح‌ها،  ۱۴۴ طرح  شهری با اعتبار سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال و ۷۸ طرح روستایی با اعتبار ۵۶۰ میلیارد ریال بود.

برچسب‌ها توسعه ایران افتتاح طرح جهش تولید اختصاصی ایرنا اصفهان کارآمدی دولت دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران افتتاح طرح جهش تولید توسعه ایران افتتاح طرح جهش تولید اختصاصی ایرنا اصفهان کارآمدی دولت دهه فجر اخبار کنکور میلیارد تومان اعتبار بهره برداری رسید بهره برداری طرح های امسال میلیارد ریال طرح ها پروژه ها دهه فجر بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید

مسئولان حوزه بهداشت و درمان همیشه درباره مصرف نکردن قارچ‌هایی که در طبیعت روییده هشدار دادند، زیرا تشخیص سمی یا غیرسمی بودن این نوع قارچ‌ها بسیار دشوار است و مصرف آن می‌تواند باعث فوت افراد شود، این درحالی است که اورژانس کشور از رشد سه برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در طبیعت خبر داده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا با شروع فصل بهار و افزایش بارش‌ها در این فصل زمینه رشد قارچ‌های وحشی در طبیعت بیشتر می‌شود و در این فصل شاهد حضور بیشتر افراد در دل طبیعت هستیم، لذا مهم است که افراد از مصرف این قارچ‌ها خودداری کنند و هشدارهای مسئولان ذی‌ربط درباره مسمومیت‌زا بودن این نوع قارچ‌ها را جدی بگیرند.

بابک یکتاپرست، معاون روابط عمومی اورژانس کشور با اشاره به آمار مسمومیت با قارچ وحشی گفت: امسال با توجه به افزایش میزان بارش باران، رویش قارچ در طبیعت افزایش یافته است و از آنجایی که اطلاعات مردم و گردشگران درباره قارچ‌ها کم است؛ ممکن است عده‌ای با مصرف این قارچ‌های وحشی، دچار مسمومیت شوند.

وی با اشاره به آمار مراجعان مسمومیت به اورژانس افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه و در واقع طی مدت حدود یک ماه، ۵۳ نفر بر اثر استفاده از قارچ وحشی، مسموم شده‌اند، در حال حاضر ۱۴ نفر از این افراد در بیمارستان‌ها تحت نظر هستند، همچنین ۳۹ نفر درمان شده و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: این مسمومیت تاکنون فوتی برجای نگذاشته، اما لازم است که افراد و به خصوص طبیعت‌گردان از مصرف این قارچ‌ها پرهیز کنند، میزان مسمومیت‌ها، نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته است، بنابراین این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیشترین میزان مسمومیت‌ها با قارچ در استان‌های فارس، لرستان و کرمانشاه به ترتیب با ۱۶،۱۳ و ۱۰ نفر بوده است.

نشانه‌های مسمومیت با قارچ سمی

حمید قهرمانی، کارشناس معاونت بهداشتی استان گیلان یکی از دلایل مسمومیت افراد، پس از مصرف قارچ‌های سمی را تشخیص غلط آنها دانست و یادآور شد: برخی به‌علت شکل ظاهری قارچ‌های سمی که شبیه به قارچ‌های غیر سمی و خوراکی هستند، دچار اشتباه می‌شوند.

وی با تأکید بر این‌که همه انواع قارچ‌ها، خوراکی نیستند و بعضی سمی و خطرناک هستند، افزود: خوردن چند لقمه از قارچ‌های سمی می‌تواند کبد، کلیه یا حتی مغز را از کار انداخته و در مواردی سبب مرگ شود، تنها در آزمایشگاه می‌توان نوع قارچ را شناسایی کرد و از روی ظاهر یا مزه قارچ نمی‌توان سمی یا غیرسمی بودن قارچ را تشخیص داد.

این پزشک با تأکید بر اینکه فرد مسموم باید سریع‌تر به بیمارستان منتقل شود، گفت: تهوع و استفراغ، اسهال، شکم درد و عرق کردن گاهی علائم مغزی مانند توهم، خواب‌آلودگی، تشنج و یا بی‌قراری از نشانه‌های زودرس مسموم شدن با قارچ‌های سمی است.

قهرمانی با بیان اینکه از چیدن، خریدن و مصرف قارچ‌های روییده شده در طبیعت، کوه و دشت پرهیز و تنها از قارچ‌های خوراکی تولید شده در کارخانه‌های معتبر استفاده شود، ادامه داد: پختن، آب پز یا کباب کردن قارچ‌های وحشی موجود در طبیعت سمی بودن آنها را از بین نمی‌برد.

وی با اشاره به تنها راه پیشگیری از مسمومیت با قارچ گفت: تنها راه پیشگیری از مسمومیت با قارچ خودداری از مصرف قارچ‌های روییده در طبیعت است، سم قارچ پادزهر ندارد و تنها باید از خوردن قارچ‌های وحشی موجود در طبیعت و غیر پرورشی دوری کنیم، کودکان یکی از گروه‌های پرخطر و در معرض مسمومیت با قارچ هستند.

کد خبر 748427

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟