Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:03:16 GMT

محصولاتی که روی دستشان باد می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۳۶۱۹

محصولاتی که روی دستشان باد می کند

ایسنا/آذربایجان غربی یک کشاورز نمونه ملی آذربایجان غربی گفت: هیچ ضمانتی برای فروش محصول کشاورزی وجود ندارد.

هیمن دغو در گفت وگو با ایسنا افزود: با وجود تلاش و زحمات یک کشاورز برای تولید محصول کشاورزی متاسفانه تضمینی برای فروش محصولات کشاورزی  وجود ندارد. 
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ توانست با بالا بردن راندمان تولید چغندر قند بهاره، کشاورز نمونه ملی در تولیدچغندر قند بهاره شود، تصریح کرد: متوسط برداشت چغندرقند در هر هکتار به طور میانگین ۶۵ تن است امامن موفق شدم از هر هکتار ۱۹۵ تن محصول چغندر قند برداشت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دغو چغندر کار بوکانی با بیان اینکه سرمایه اولیه برای این کار داشتن زمین کشاورزی است، یاد آور شد: با استفاده از روش های نوین وعلمی تولید توانستم از ۱۱ هکتار زمین کشاورزی خود در سال زراعی گذشته حدود ۲۱۴۵ تن چغندر برداشت کنم.
این کشاورز نمونه ملی با تاکید به اینکه علاوه بر خود باعث اشتغال ۱۰نفر نیز شده است، اظهار کرد: استفاده از بذر اصلاح شده،بهره گیری از نظر کارشناسان ترویج و رعایت اصول زراعی از جمله علل افزایش عملکرد محصول کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه قیمت فروش  هر کیلو چغندر قند در سال جاری ۷۵۰تومان بود، خاطر نشان کرد: متاسفانه عمده مشکل کشاورزان چغندر قند، نبود تضمین برای فروش و عدم همکاری کارخانه ها با کشاورزان درجهت خرید محصول است که همین باعث شده با چند درصد ضرر محصول خود را به دلالان بفروشند.
دغو ادامه داد: اگر دولت در زمان فروش محصول کمک حال کشاورزان باشد و جلو سود دلالان را بگیرد کشاورزی برای مردم منطقه به صرفه خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فروش محصولات کشاورزی چغندرقند چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد