روح الله حجازی: هیچ وقت نمیخواهم خودم را تکرار کنم/«روشن» جهان پیرامونش را تیره نمیبیند
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۳۶۳۵
کارگردان فیلم «روشن» گفت: فیلم سینمایی «روشن» نگاه کاراکتر اصلی فیلم به اثر است، به دلیل اینکه کاراکتر اصلی فیلم خودش اهل سینماست من ترجیح دادم از زوایه نگاه سینمایی وی و قاب نگاهش به موضوع اصلی فیلم نگاه کنم.
روحالله حجازی در گفتوگو با خبرگزاری میزان، درباره ساخت فیلم سینمایی «روشن» گفت: به شخصه همیشه از اینکه ژانرهای متفاوت را تجربه کنم لذت میبرم و روشن نیز برای من تجربهای تازه بود، کارنامه کاری من هم به نحوی بوده که اکثریت مواقع در میان آثارم تفاوتهای فراوانی وجود دارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی در همین راستا ادامه داد: در فیلم سینمایی «روشن» برای نخستین بار توانستم به سراغ قشری متفاوت بروم، در این فیلم به طبقه فرودست و مشکلات آنها پرداختم، منتها چون همکارانم پیش از این هم درباره این طبقه از جامعه فیلم ساخته بودند سعی کردم نگاه تازه ای به اتفاقات این قشر داشته باشم. اینکه از چه زاویهای به این قشر و مشکلات می پردازم برایم چالشی بزرگ بود.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیدکارگردان فیلم سینمایی «مرگ ماهی» در همین رابطه تاکید کرد: فیلم سینمایی «روشن» نگاه کاراکتر اصلی فیلم به اثر است، به دلیل اینکه کاراکتر اصلی فیلم خودش اهل سینماست من ترجیح دادم از زوایه نگاه سینمایی وی و قاب نگاهش به موضوع اصلی فیلم نگاه کنم. شاید کاراکتر نمایش «روشن» در جهانی که بعضا همه آن را تاریک می بینند زندگی میکند اما وی دنیا را زیبا و روشن می بیند.
وی درباره نمادگرایی در سینما اضافه کرد: به نظر من نمادگرایی در سینما منسوخ شده است، شاید در قبال برخی آثار قبلی من هم صحبت هایی مبنی بر نمادگرایی شده اما به شخصه به هیچ وجه اهل این نیستم که یک مفهوم را با نماد در فیلمم ارائه دهم. به نظر من شاید سیاست زدگی موجود در جامعه باعث شده در قبال هر اثری برداشت سیاسی داشته باشند در صورتی که نگاه من اینگونه نیست. من آدم سیاسی نیستم نه اینکه سیاست برایم مهم نباشد اما آدمی نیستم که در آثارم موضع گیری سیاسی داشته باشم بلکه اعتقاد دارم هنر والاتر از همه اینهاست.
این کارگردان سینما اضافه کرد: به عنوان مثال یکی از آثار من در یک لوکیشن رخ می داد و آن موقع برداشت ها مبنی بر این بود که من در اثر نمادگرایی کردهام، اما وقتی سالها از آن فیلم گذشت، متوجه شدند که به هیچ عنوان قصد نمادگرایی را نداشته و صرفا به مشکلات انسانها پرداخته ام.
وی درباره تاکید خود برای حضور «رضا عطاران» در فیلم روشن اضافه کرد: من در ابتدا فیلمنامه را نوشتم و بعد به خودم گفتم اگر رضا عطاران در این فیلم بازی نکند آن را نخواهم ساخت. به نظر من عطاران بازیگر فوق العاده ای است، وی بازیگر بسیار مستعدی است و به نظرم هیچکس غیر او نمی توانست نقش روشن را به درستی بازی کند. شخصیت روشن در فیلم تناقضی دارد و به نوعی لبه تیغ راه می رود، به همین دلیل عطاران می توانست این نوع از پارادکس را ایفا کند.
این کارگردان سینما درباره اکران فیلم سینمایی «روشن» خاطرنشان کرد: امیدوارم که سینماها هرچه سریعتر به وضع قبلی خود بازگردند و واکسن کرونا بتواند بیماری را ریشه کن کند، واقعیت ترجیح می دهم که فیلم در سینما اکران شود و موافق با اکران آنلاین اثر نیستم.
انتهای پیام/
برچسب ها: روح الله حجازی اخبار سینما
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا روح الله حجازی اخبار سینما کاراکتر اصلی فیلم فیلم سینمایی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفتهای که گذشت رکورد تازهای به ثبت رساند.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روزهای پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروشترین روزهای سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران میدهند.
همچنین سهشنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.
فیلمهای سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بیبدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروشهای میلیاردی و رتبههای اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.
فیلمهای سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از ۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از ۵ میلیون تومان در رتبههای هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.