Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود نجابتی دبیرکل ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» درباره این دوره جشنواره و بازخوردها نسبت به برپایی نمایشگاه آثار این رویداد به خبرنگار مهر گفت: ایام برگزاری نمایشگاه ششمین جشنواره «هنر مقاومت» مصادف با شیوع موج سوم کرونا شد و طبیعتاً مانند دیگر برنامه‌های هنری برای برگزاری نمایشگاه با مشکلاتی مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز تحت تأثیر قرار گرفت که با ریزش‌هایی ناشی از شرایط روبرو شدیم. امسال به زعم خیلی از کارشناسان و بازدیدکنندگان، به لحاظ کیفیت از دوره‌های قبل بالاتر بود.

وی در مورد کم شدن تعداد آثار با توجه به شرایط و محدودیت‌ها، بیان کرد: به شخصه هیچ‌وقت روی کمّیت کارها تأکیدی نداشتم؛ امسال نیز نگرانی از این بابت که کرونا باعث کم شدن تعداد آثار می‌شود و مانع جدی به حساب آید، نداشتیم اما کرونا در بحث کمّیت آثار جشنواره تأثیر داشته است.

نجابتی در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد جشنواره در انتخاب موضوعات ویژه هر رشته و اینکه آیا در این دوره نسبت به دوره‌های پیش تفاوتی وجود داشته، توضیح داد: روال جشنواره در دروه‌های گذشته نیز به همین منوال این دوره بود؛ متناسب با ظرفیت هر رشته و با پیشنهاد دبیر مربوطه، موضوعاتی را در شورا مطرح می‌کنیم و آن موضوعاتی که مصوب می‌شود در هر رشته اجرایی می‌شود. اتفاقات دیگر همچون شهادت حاج قاسم سلیمانی و دکتر فخری‌زاده که این موضوعات نیز به جشنواره اضافه شد. اما در هر حال هر رشته متناسب با ظرفیتی که دارد به یک یا دو موضوع می‌پردازد.

وی همچنین اضافه کرد: موضوع «کرونا» پیشنهاد حسن قائدی دبیر بخش عکس بود، چراکه روایت مدافعان سلامت و کمک‌های مومنانه باید مطرح می‌شد و بهترین شکلش نیز مستندنگاری بود که در فضای عکاسی اتفاق افتاده بود و اتفاقاً قصدمان این است که تبدیل به کتاب شود. در رشته پوستر نیز یک موضوع را قرار دادیم اما در پوستر نیز شاهد ارسال آثاری مبتنی بر کرونا بودیم، در کاریکاتور نیز شاهد برخی آثار با موضوع کرونا بودیم اما به طور مشخص موضوع «کرونا» بیشترین نمود را داشته است.

دبیرکل ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت در پایان گفت: در تایپوگرافی موضوع «فلسطین» و در کاریکاتور موضوع «افول آمریکا» و «کرونا را شکست می‌دهیم» را داشتیم که همگی به پیشنهاد دبیر و ظرفیت‌های رشته مربوطه بر می‌گشت. حتی در دوره گذشته جشنواره نیز موضوع «حقوق‌های نجومی» و «اختلاس» را در کاریکاتور قرار دادیم چون زبان طنز بهترین شیوه برای بیان معضلات داخلی است. بنابراین روال جشنواره طی دو دوره گذشته به همین منوال بوده و فکر می‌کنم با این شیوه می‌توانیم بهتر از هنرمندان عرصه تجسمی به دلیل گستردگی که دارد، کار دریافت کنیم.

کد خبر 5146893

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود نجابتی ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت هنر مقاومت نقاشی کاریکاتور تئاتر ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر فیلم سینمایی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ویروس کرونا شبکه پنج سیما تئاتر شهر کارگردان سینما جشنواره فیلم فجر حضور هنر ایران در جهان جشنواره موسیقی فجر سریال دادستان فیلم کوتاه هنر مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در مرحله نخست ۲٠ اثر از سراسر استان به دبیرخانه نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال و در سایت بارگذاری شد که پس از پایش ۱٠ اثر به مرحله داوری استانی راه یافتند. 

 زهرا آبسوران افزود: امروز شاهد رقابت ۱٠ گروه هنری از شهرستان‌های ارومیه، ماکو، سلماس و مهاباد در دو بخش کانونی و آزاد هستیم که تا عصر هنر خود را به اجرا گذاشته و باهم به رقابت خواهند پرداخت. 

او اظهار کرد: فردا در مراسم اختتامیه جشنواره مذکور ۳ اثر انتخاب و به مرحله کشوری معرفی خواهند شد. 

آبسوران لا بیان اینکه تمامی استان‌ها تا پایان اردیبهشت ماه مؤظف به برگزاری مرحله استانی جشنواره و معرفی آثار خود هستند؛ خاطرنشان شد: پس از معرفی آثار برگزیده ار استان‌های سراسر کشور، مجدد آثار بررسی و برترین‌ها به مرحله کشوری دعوت خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی در ادامه به شعار امسال جشنواره اشاره کرد و گفت: شعار امسال نوزدهمین جشنواره «صحن خانه ما» نام دارد که شرکت کنندگان هنر‌های نمایشی خود را با موضوعات تربیتی، آزاد، دوستی، ایثار و شهادت، موضوعات مذهبی، دوستی، اتحاد، کار گروهی و حفظ محیط زیست آماده کرده و به اجرا می‌گذارند.

همچنین آبسوران شناسایی استعداد‌های برتر را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: کانون از آثار منتخب، حمایت‌های خاصی در سطح استان و در راستای تولید و اجرا خواهد کرد. 

گفتنی است نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان از امروز به مدت دو روز در محل سالن شهید فرخی با حضور کودکان و نوجوانان علاقمند به هنر نمایشی در حال برگزاری است. 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان