Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@15:50:28 GMT

سپاهان مهار نشدنی و پرسپولیس در یک قدمی صدرنشینی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۳۹۷۶

تراکتور برد، ذوب‌آهن بدون مربی باز هم شکست خورد و ماشین‌سازی در آخرین هفته نیم فصل اول به نخستین پیروزی‌اش در لیگ دست یافت.هفته پانزدهم لیگ برتر، سه‌شنبه ۲۱ بهمن با بازی معوقه از هفته نهم این رقابت‌ها به صورت غیررسمی شروع شد. پرسپولیس در تهران میزبان مس رفسنجان بود.یحیی گل‌محمدی در غیاب حامد لک، از بوژیدار رادوشویچ درون دروازه استفاده کرد و این بار مهدی عبدی را از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش قرار نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد ربیعی سرمربی مس نیز با ترکیب همیشگی و برای کسب حداقل امتیاز به ورزشگاه آزادی آمده بود. مس بازی را در ابتدا هجومی آغاز کرد ولی خیلی زود عقب نشست و امید به ضد حملات داشت.پرسپولیس در نیمه دوم با ضربه سر جلال حسینی از روی نقطه کرنر به گل رسید. محمد ربیعی در پایان بازی گفت: "از بازی تیم راضی‌ام ولی ناراحتم که از روی ضربه ایستگاهی گل خوردیم." او گفته بود در یک هفته گذشته روی ضربات ایستگاهی و بخصوص مهار سیدجلال حسینی با بازیکنانش تمرین کرده بود.

محرم نویدکیا، سرمربی سپاهان می‌دانست که تیمش از مرداد سال ۱۳۹۳ در اصفهان مقابل استقلال پیروز نشده بود. آخرین پیروزی را همان سال ۱۳۹۳ زلاتکو کرانچار به دست آورده بود. طلسم دوم، ناکامی قریب به یک دهه مربیان ایرانی سپاهان مقابل استقلال بود.پیش از آقای نویدکیا، مربیانی مانند امیر قلعه‌نویی، حسین فرکی، عبدالله ویسی و منصور ابراهیم‌زاده مقابل استقلال در اصفهان ناکام بودند. استقلال در این بازی شیخ دیاباته و داریوش شجاعیان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.سپاهان بازی را با برتری نسبی آغاز کرد، دقیقه چهاردهم توسط بهترین گل‌زن کنونی لیگ برتر یعنی سجاد شهباززاده به گل رسید و باز هم بر شدت حملاتش افزود تا روی اشتباه خط دفاعی و دروازه‌بان استقلال با ضربه آرام سروش رفیعی برای دومین بار دروازه استقلال را باز کند.تیم آقای نویدکیا در نیمه دوم، جریان بازی را در دست گرفت. استقلال که با آرایش ۳ دفاع، ۵ هافبک و ۲ مهاجم وارد زمین شده بود، در جریان بازی با پاس‌های بلند از خط دفاعی به نوک حمله، عملا هافبک‌های خود را از جریان بازی حذف می‌کرد.

از میانه نیمه دوم، محمود فکری از مهدی قایدی، زهردارترین مهاجم خود به عنوان پیستون چپ و از محمد نادری دفاع چپ استقلال به عنوان مهاجم استفاده کرد.سپاهان با برتری مقابل استقلال، هم طلسم پیروز نشدن مقابل این تیم در اصفهان را شکست و هم با ۲۸ امتیاز، به صدرجدول رده‌بندی رسید.محمود فکری پس از شکست استقلال مقابل سپاهان، کنفرانس خبری را نیمه‌ تمام رها کرد. دلیل ترک کنفرانس خبری، سوال یکی از خبرنگاران در مورد تغییرات مکرر در ترکیب استقلال بود. آقای فکری در حالی که سالن کنفرانس را ترک می‌کرد گفت: "خدا را شکر ما باز باختیم، سوالات کارشناسان شروع شد."خبرگزاری فارس به نقل از محمود فکری نوشت: "نمی‌دانم چرا بازیکنان ما تمرکز نداشتند هر چند دلایلش را خودم می‌دانم."

سرمربی استقلال در هفته‌های اخیر، بخش اعظمی از تمرکز خود را به محکوم کردن آن‌چه "دست‌های پشت پرده"، "عناصر اتاق فکر" و "حامیان یک تیم خاص" می‌دانست معطوف کرده بود. عدم تمرکز آقای فکری بر مسائل جاری استقلال، باعث واکنش برخی پیشکسوت‌های این باشگاه نیز شد.محرم نویدکیا، سرمربی سپاهان برای تک تک دقایق و اتفاقات مهم‌ترین بازی هفته پانزدهم برنامه داشت. سپاهان مقابل استقلال زیبا بازی کرد، مالک توپ و میدان بود، بارها موقعیت خلق کرد و به دو گل رسید.آقای نویدکیا هرچند استنلی کی‌روش را در خط حمله و شایان مصلح را در خط دفاعی به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، اما از داشته‌های تیمش به بهترین شکل چه در ترکیب اصلی و چه در زمان تعویض‌ها بهره برد.محرم نویدکیا در پایان بازی از ستایش بیش از حد تیمش پرهیز کرد و با این جمله که "هنوز برای بهتر شدن کار داریم" گفت که امیدوار است سپاهان ر نیم فصل دوم، نمایشی "قابل قبول‌تر" ارائه کند.هفته پانزدهم لیگ برتر، برای ذوب‌آهن اصفهان از یکشنبه آغاز شد. رحمان رضایی پس از ۱۴ هفته مربیگری در ذوب‌آهن، یک پیروزی، ۸ تساوی و ۵ شکست، درگیری لفظی با رسول کربکندی عضو هیات مدیره این باشگاه و انتقادهای تند به داوران، سرانجام عصر یکشنبه از سمت خود عزل شد.در دیگر دیدار، سایپا میزبان تراکتور بود. ابتدا با گل دقیقه ۷ مهرداد حیدری پیش افتاد اما تراکتور در دقایق تلف شده نیمه اول، دو بار توسط محمدرضا خانزاده و حمید بوحمدان به گل رسید و با همین نتیجه پیروز شد. با این نتیجه، تیم مسعود شجاعی تا رده هشتم جدول صعود کرد.

گل هفته: حمید بوحمدان

با احترام به گل سروش رفیعی به استقلال، گل دوم تراکتور که در دقایق تلف شده نیمه اول وارد دروازه سایپا شد، زیباترین گل هفته پانزدهم بود. حمید بوحمدان توپ سرگردان در میانه زمین را دریافت کرد و بدون معطلی با شوتی غیرقابل مهار دروازه سایپا را از فاصله ۳۰ متری باز کرد.

پرسپولیس، دومین پیروزی در فاصله پنج روز

پرسپولیس برای دومین بازی پیاپی، بدون مهاجم تخصصی وارد زمین شد. استفاده از وحید امیری و امید عالیشاه در خط حمله به همان اندازه عجیب بود که قرار گرفتن کمال کامیابی‌نیا در قلب خط دفاعی کنار جلال حسینی غریب به نظر می‌رسد.دفاع منسجم، منظم و با برنامه پیکان، در نیمه اول اجازه خودنمایی را به پرسپولیس نداد. تیم آقای گل‌محمدی نیمه دوم را با ضربه‌ای به تیر دروازه پیکان آغاز کرد. فشارهای متوالی پرسپولیس برای گل‌زنی در نهایت دقیقه ۵۳ با حرکت تیمی، به گل‌زنی احمد نورالهی منجر شد.پیکان برای جبران گل خورده بر شدت حملاتش افزود و تیر دروازه‌ای که خورده بود را دقیقه ۷۰ جبران کرد، ولی تک گل خورده را نه.پرسپولیسی که یحیی گل‌محمدی روی نیمکت آن می‌نشیند، علاقه‌ای به پیروزی با اختلاف بیش از یک گل ندارد. پرسپولیس با این پیروزی با یک بازی کمتر به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کرد.

سایت فدراسیون فوتبال خبر از محرومیت گادوین منشا مهاجم گل‌گهر داده است. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل آن‌چه "تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی" که "در خور صدور قرار دستور موقت" بوده، با استناد به ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی، تا اطلاع ثانوی محروم کرد.مهاجم نیجریه‌ای گل‌گهر گل پیروزی تیمش را مقابل نساجی به ثمر رساند و شادی گلی غیرمتعارف انجام داد.

جمله هفته: دراگان اسکوچیچ و خط دفاع تیم ملی

دراگان اسکوچیچ پس از پایان دیدار تیم‌های فوتبال سایپا و تراکتور تبریز تماشاگر خبر از برنامه‌ریزی برای تیم ملی، پس از جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا داد و به خبرنگاران گفت: "نقطه ضعف تیم ملی در خط دفاعی است." او گفته لیگ را تماشا می‌کند تا شاید نقطه ضعف تیم ملی را با بازیکنان جدید پوشش دهد. طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ میلادی تیم ملی ایران با سرمربیگری کارلوس کی‌روش طی ۱۰۰ بازی، ۶۰ گل دریافت کرد که آمار ۰/۶ گل خورده در هر مسابقه بود. تیم تحت هدایت آقای کی‌روش همچنین در ۳۲ بازی پیاپی مقابل حریفان آسیایی شکست نخورده بود.دراگان اسکوچیچ از قوی‌ترین خط دفاعی سال‌های اخیر فوتبال ایران به عنوان نقطه ضعف کنونی تیم ملی نام برده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مقابل استقلال هفته پانزدهم خط دفاعی نیمه دوم خط دفاع گل رسید تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین اختصاصی بیرانوند برای بازی سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بسیاری از هواداران پرسپولیس گمان می‌کردند علیرضا بیرانوند ار بازی جام حذفی سرخ‌ها را همراهی می‌کند اما غیبت این گلر طولانی‌تر شد.

بیرانوند بعد از اینکه بازی با گل‌گهر، ملوان و صنعت نفت را از دست داد این هفته گچ دست خود را باز کرد اما نتوانست شرایط همراهی سرخ‌پوشان مقابل آلومینیوم را به دست بیاورد.

بیرو در روز بازی سرخ‌پوشان ویدیویی از تمرینات اختصاصی خود برای تقویت مچ دستش منتشر کرد. کادر پزشکی پرسپولیس تلاش می‌کنند بیرانوند را به دیدار حساس مقابل سپاهان در لیگ برتر برسانند.

دیگر خبرها

  • بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد؟
  • وضعیت مصدومان سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس
  • بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می رسد؟
  • وضعیت نامشخص بیرانوند برای بازی مقابل سپاهان
  • رضا اسدی به بازی با پرسپولیس هم نمی‌رسد
  • ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود
  • بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است
  • تمرین اختصاصی بیرانوند برای بازی سپاهان
  • آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی
  • گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان