Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:06:54 GMT

۹ روستا در استان مرکزی با تانکر آبرسانی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۴۰۶۸

۹ روستا در استان مرکزی با تانکر آبرسانی می‌شوند

«منوچهر شجاعی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستاها شامل حسین آباد، دهلق، وزیرآباد، نیسان، چنگزین، قیزقلعه، مشکان، بغدادی و احمدآباد هستند که هشت  واحد آن درشهرستان اراک و یک مورد در شهرستان ساوه واقع شده‌ است.

وی اظهار داشت: شرکت  آب و فاضلاب استان مرکزی برای تامین آب روستای چنگزین اقدام به حفر یک حلقه چاه و خط انتقال  اجرا کرده که تا پایان سال اهالی این روستا از آب  آشامیدنی مطلوب بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت  آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: برای تامین آب روستای قیزقلعه چهار کیلومتر خط انتقال از روستای مجاور اجرا و یک مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب ساخته شده است.  

 شجاعی افزود: حفر یک حلقه چاه و اجرای ۱۱ کیلومتر خط انتقال به روستاهای حسین آباد و بغدادی تاکنون  ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یک مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب ساخته شده است.

وی اظهار داشت: برای آبرسانی به دیگر روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند، مشاور مطالعات پروژه‌ها انتخاب شده و پس از اتمام مطالعات عملیات اجرایی آبرسانی به این روستاها آغاز خواهد شد.  
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت  آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: از ۹ روستایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند ۲ روستای احمد آباد و بغدادی واقع در شهرستان اراک در حال حاضر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار ندارند.

۶۳۱ هزار و ۷۶۴ مشترک آب و ۲۹۹ هزارو ۹۲۲ مشترک فاضلاب شهری و روستایی زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار دارند.

برچسب‌ها ساوه روستائیان اراک استان مرکزی آب و فاضلاب آبرسانی سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه روستائیان اراک ساوه روستائیان اراک استان مرکزی آب و فاضلاب آبرسانی سرانه مصرف آب اخبار کنکور آب و فاضلاب استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس

ابوالفضل رحیمی گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب روستای فوق و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول ۶۰۰۰ متر در مراحل پایانی است. 

او در خصوص پیامد‌های وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی بیان کرد: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پاییین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکین نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال بوده که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان