Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیمی گفت: مرحله دوم اوراق سلف موازی استاندارد برق به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان انتهای بهمن‌ ماه امسال در بورس انرژی عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حمیدرضا عظیمی معاون برنامه‌ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به برنامه شرکت برق حرارتی به منظور استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه جهت تامین منابع مالی طرح‌های توسعه‌ای، گفت: برق حرارتی نخستین شرکت دولتی در سطح کشور است که توانسته بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی (سلف موازی استاندارد برق) تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: اوراق سلف موازی استاندارد برق ابزار تامین مالی کوتاه مدت (یک یا دو ساله) است که بر مبنای قرارداد سلف منتشر می‌شود و براساس آن عرضه کننده مقدار معینی از دارایی پایه (برق) را مطابق مشخصات قرارداد سلف استاندارد در ازای بهای نقد به فروش می‌رساند تا در دوره تحویل به خریدار تسلیم کند.

 

عظیمی با اشاره به اینکه مرحله اول عرضه این اوراق دی‌ماه امسال با ارزش ۶۵۷ میلیارد تومان صورت گرفته است، ادامه داد: عرضه کننده این اوراق شرکت برق حرارتی و بازار اولیه و معاملات ثانویه آن شرکت بورس انرژی ایران است. نرخ اسمی این اوراق ۱۸.۵ درصد سالیانه و نوع اوراق نیز با نام، قابل معامله در بورس انرژی ایران و معاف از مالیات خواهد بود.

 

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه در انتهای دوره دو ساله کل اصل و فرع به صورت یکجا پرداخت می‌شود، گفت: استفاده از راهکار‌های تامین مالی مبتنی بر بازار سرمایه به منظور تنوع بخشی به منابع درآمدی و حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید برق از جمله اهداف عرضه این اوراق است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع برق برق رسانی برق سلف موازی استاندارد برق برق حرارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران

وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری شهر،  وحیدی وزیر کشور صبح امروز به همراه معاون عمرانی شهرداری تهران از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن خداقوت‌گویی به دست‌اندرکاران و مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی آن قرار گرفت.

گفتنی است، پروژه بزرگراه شهید بروجردی واقع در منطقه ۱۸ تهران، انتهای آزادراه ساوه را به میدان فتح متصل و در نهایت به انتهای جنوبی اتوبان یادگار امام(ره) خواهد رسید.

«پروژه شهید بروجردی» از تقاطع آزادگان تا بزرگراه یادگار امام(ره) ۹ کیلومتر است و در هفتاد و پنجمین پویش امید و افتخار بود که فاز اول بزرگراه شهید بروجردی به طول ۳/۷ کیلومتر افتتاح شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال (عکس)
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان