Web Analytics Made Easy - Statcounter

مختار خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از سوزاندن زباله‌های شهری افزود: طی هفته گذشته نیز ماموران یگان حفاظت اداره در برنامه گشت و کنترل به یک مورد زباله سوزی برخورد و با توجه به اینکه کسی در محل حضور نداشت، ماموران نسبت به اطفای حریق اقدام کرده اند.

وی اضافه کرد: در ادامه گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت به یک مورد آتش سوزی گسترده نیز برخورد کرده اند که به علت وسعت آتش در اثر حریق لاستیک های فرسوده پس از هماهنگی با سازمان آتش نشانی شهرداری نسبت به اطفای حریق اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه از شهروندان خواست تا با توجه به وضعیت کیفی هوای شهر ارومیه، وارونگی دمایی و نیز شیوع ویروس کرونا از هرگونه زباله و لاستیک سوزی در شهر خودداری کنند.

وی بیان کرد: لاستیک سوزی به طور معمول جهت خارج کردن سیم های فلزی درون آنها برای فروش توسط افراد سودجو صورت می گیرد و با مرتکبان برخورد جدی می شود.

خانی اظهار داشت: لاستیک سوزی علاوه بر اثرات مخرب بر محیط زیست، در کوتاه مدت اثرات حاد و در دراز مدت اثرات مزمن بر سلامتی انسان دارد که شدت این اثرات سوء وابسته به زمان قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و غلظت آنها دارد که از مهمترین این اثرات می توان به تحریک پوستی، چشمی، تاثیرات سوء تنفسی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا لاستیک‌ها از مواد پلیمری تشکیل شده‌اند که به راحتی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند و خطرات جدی برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها به همراه دارد.

در اثر سوزاندن لاستیک ها ترکیبات متعددی از آلاینده ها حاصل می شود که از مهمترین آنها می توان به اکسیدهای گوگرد SOX، اکسیدهای نیتروزن(N۰X)، اکسیدهای کربن CO ، هیدروکربنهای فرار (VOCS)، دی اکسین ها، فلزات سنگین و غیره اشاره کرد.

آموزش و فرهنگ ‌سازی از مواردی است که در این راستا باید به آن توجه اساسی شود.

برچسب‌ها آتش سوزی آذربایجان غربی مدیریت پسماند ارومیه لاستیک تایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی آذربایجان غربی مدیریت پسماند آتش سوزی آذربایجان غربی مدیریت پسماند ارومیه لاستیک تایر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان

به گزارش «تابناک»، مهدی نقدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۴۰ ساختمان روستای توریستی امام زاده ابراهیم شفت (هر ساختمان دارای سه تا چهار واحد) بامداد امروز دچار حریق شد که خسارت جانی نداشت اما ساختمان ها کامل سوختند.

وی افزود: با دریافت خبر آتش‌سوزی در این روستای توریستی نیروهای آتش‌نشانی از شفت، احمدسرگوراب، نصیرمحله، رشت و فومن برای اطفاء حریق به محل اعزام شدند که پس از نزدیک سه ساعت آتش‌سوزی را به طور کامل اطفاء کردند.

فرماندار شهرستان شفت عنوان کرد: حریق از سیستم سیم کشی یک نانوایی (تعطیل) آغاز شد و به ساختمان‌های مجاور سرایت کرد.

روستای گردشگری امام زاده ابراهیم شفت در ۴۸ کیلومتری مرکز گیلان (رشت) قرار دارد که بواسطه وجود ساختمان‌های زیبا، رنگارنگ و چوبی چندین طبقه و وجود چشمه های بکر و طبیعت چشم‌نواز، همه ساله در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است.

دیگر خبرها

  • ترکیدن مخزن در کارخانه نوشابه‌سازی (فیلم)
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت/ عکس
  • عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • فیلم| آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت/ ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + عکس
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • آتش‌سوزی در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان