Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فاطمه شهابی‌فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاخص آسیب‌پذیری آبخوان‌های خراسان‌جنوبی نسبت به متوسط کشوری بیش از دو برابر و ۱۰۰ درصد بیشتر است.

وی افزود: شاخص آسیب‌پذیری شامل کسری مخازن نسبت به برداشت آب از آبخوان‌های استان است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: سال زراعی سال گذشته ۸۸۹ میلیون مترمکعب آب از سفره‌های آب زیرزمینی برداشت شده، در حالی که ورودی آب به سفره‌های آب زیرزمینی ۷۸۹ مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهابی با اشاره به اینکه اگر چه بارندگی‌هایی خوب سال گذشته تا حدودی کسری آب مخازن را جبران کرده است، گفت: اگر بارندگی‌ها با همین روال ادامه پیدا کند حدود ۱۰۱ میلیون مترمکعب کسری مخازن آب خواهیم داشت.

انتهای پیام/3403/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: بارندگی خشکسالی خراسان جنوبی آب زیرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند این انقلاب را از شر آن همه آفت و نفوذهای داخلی نجات داد و در مسیر ۴۵ ساله همراه انقلاب بود و امروز می‌بینیم که موقعیت دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست‌های پیش آمده برای بشر، اسلام است.

آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز پنجشنبه ۱۳اردیبهشت در دیدار با اساتید حوزه‌های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان به دو نیاز در ارتباط با علم روی می‌آورد، گفت: انسان برای زندگی کردن باید به ابزار علم روی آورد و لذا نیاز اصلی فراتر از این موضوع است چرا که انسان تشنه علم آفریده شده و می‌خواهد بداند در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد.

وی بیان کرد: زمانی که استعداد به فعلیت برسد و عالی‌ترین لذت برای انسان، وصول به علم است فلسفه خلقت بوده چرا که  روح انسان همه چیز دان است و هدفش را درک خواهد کرد.

آیت الله عبادی بیان کرد: یکی از وظیفه پیامبران تعلیم و تعلم بوده اما همه قضیه نیست و لذا تزکیه از موضوعاتی بوده که انسان را به حقیقت علم می‌رساند و انسان اعجوبه عالم خلقت بوده که می‌تواند به مقام وصول برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارکرد: مشکل اصلی دنیای امروز بدست آوردن علوم بر اساس سرگردانی است که در این صورت نفع و ضرر را تشخیص نمی‌دهد و در روایات آمده که حقیقت علم پنج کلمه شامل مبدا، معاد، تکلیف، هدف و خطر است و اولین مسئله این است که خود، راه، هدف، تکلیف و آفت آن را بشناسد.

وی بیان کرد: کسی که با علم و ایمان به کتاب آفرینش و آیات الهی نگاه می‌کند، خدا را می‌بیند و دعوت انبیا به علم به معنای صحیحش است. 

آیت الله عبادی با بیان اینکه تفکر قانونی و فرعونی آفت دین است، گفت: قبل از دو قطبی شدن زمین، هیچ پایگاهی برای حق و حقیقت و اسلام و علم به معنای صحیحش و کمال وجود نداشت و اگر امام دین خدا را برپا نمی‌کرد هیچ چیز از دین اسلام نیز باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: خداوند انقلاب را به عنوان پایگاه حفظ دین قرار داد و امروز می‌بینیم که حوزه‌های علمیه با همه مشکلاتی که دارند در جهان مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده و این خروش دانشگاه‌های جهانی از آثار امام امت است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند این انقلاب را از شر آن همه آفت و نفوذهای داخلی نجات داد و در مسیر ۴۵ ساله همراه انقلاب بود و امروز می‌بینیم که موقعیت دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست‌های پیش آمده برای بشر، اسلام است و لحظه‌ای برای تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی فرو گذار نشود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!