Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسینی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند گفت: درباره رعایت مسائل ایمنی به منظور پیشگیری از حوادث با توجه به آموزش‌ها و جلسات متعدد با اصناف اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است ولی هنوز به وضعیت ایده‌آل نرسیده‌ایم.

او افزود: هنوز بسیاری از مغازه‌ها ایمنی کافی نداشته و سیستم‌های سرمایش و گرمایش آنان استاندارد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد از ادارات در شهرستان بیرجند تاییدیه گواهی ایمنی اخذ کرده‌اند، ادامه‌داد: ما مشکلات موجود به لحاظ ایمنی را به ادارات تذکر داده‌ایم و به طور معمول نیز سازمان‌ها و نهادها در راستای رفع آن گام برداشته‌اند.

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند گفت: مجتمع‌های تازه‌ساز برای أخذ پایان کار الزاماً باید مسائل ایمنی را مراعات کنند و در حال حاضر نگرانی ما مربوط به مجتمع‌های ساخته شده سال‌های قبل از ۸۵-۸۶ است که از ساکنان این مجتمع‌ها در خواست داریم در راستای حفظ جان خود نیز به سمت ایمن‌سازی مجتمع قدم بردارند.

بیشتر بخوانید

بهره مندی هزار داوطلب هلال احمر خراسان جنوبی از آموزش های زلزله

او اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های جدی ما مربوط به انبارهای برخی از اصناف و تجار ما است که گاه در بافت قدیمی وجود دارد و ساکنین در اطراف آن انبارها از میزان اشتعال‌زایی مواد در این انبار اطلاعی نیز ندارند.

نگرانی از انبارهای در کوچه‌های کم عرض

حسینی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با اشاره به این عدم رعایت مسائل ایمنی و پیشگیری از آتش سوزی در این انبارها بسیار حائز اهمیت است، گفت: برخی از این انبارها در انتهای کوچه‌های کم عرض قرار دارند که در صورت بروز حادثه ماشین‌های اطفاء حریق نمی‌توانند از آن عبور کنند.

او با بیان اینکه انبارهای ضایعات نیز با همین مشکل رو به رو است، تصریح کرد: چند شب پیش در سایت اداری در یک منزل مسکونی که پایان کار هم نگرفته بود، آتش سوزی رخ داد و هنگام مراجعه برای امدادرسانی مشاهده کردیم که مسیر خودروهای امدادی تبدیل به پارکینگ شده است.

حسینی بیان‌کرد: متأسفانه ما در بیشتر جایگاه‌های سوخت بیرجند نیز با اشکالاتی در مباحث ایمنی رو به رو هستیم که هشدارها و اخطارها داده شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با هشدار نسبت به ضرورت رعایت بیشتر مسائل ایمنی در انبارهای شرکت نفت، گفت: در مرز ماهیرود و منطقه ویژه اقتصادی گاه ۲۰۰- ۲۳۰ تانکر در کنار هم بدون رعایت مسائل ایمنی قرار دارند که این مسئله نیز حادثه ساز است.

او ادامه داد: مکان تخلیه تانکرها و مکان پارک تانکرها در زمان انتظار برای تخلیه باید استاندارد باشد که گاه این مهم رعایت نمی‌شود.

حسینی گفت: حوادث در بیرجند نسبت به مدت مشابه سال قبل به واسطه آموزش‌ها و همچنین بحث کرونا (در رابطه با آتش سوزی منازل) کاهش داشته است.

انتهای پیام/ ر ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انبار کالا مغازه داران ایمنی حوادث غیرمترقبه مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند مسائل ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند

به گزارش پارس نیوز، سیتروئن C5 Aircross توسط سایپا به شکل مونتاژی به بازار ایران عرضه می‌شود. در حال حاضر مشخصات این خودرو برای عرضه در بازار ایران از سوی سایپا اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به بازار ایران راه پیدا کند که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

امکانات رفاهی Citroen C5 Aircross 

از امکانات رفاهی این خودرو نیز می‌توان به سامانه استارت/ استاپ، ترمز پارک برقی و اتوهولد، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کلاستر دیجیتالی، جک برقی صندوق عقب به‌همراه سنسور پایی،، باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌های جانبی به‌شکل برقی و متصل به گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با سردکن و گرم‌کن صندلی‌ها و دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D اشاره کرد.

​امکانات ایمنی سیتروئن ایرکراس سی ۵

این خودرو از امکانات ایمنی متعددی نظیر سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، هشت ایربگ ایمنی، سامانه کنترل خودرو در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)، سیستم نور بالای اتوماتیک (IHC)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW) و سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA) بهره می‌برد.

 

منبع: گجت‌نیوز

دیگر خبرها

  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد