Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:40:53 GMT

نگاهی به چیستی ویروس کرونا، عملکرد واکسن و انواع آن

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۴۸۴۵

نگاهی به چیستی ویروس کرونا، عملکرد واکسن و انواع آن

دومین شماره فصلنامه انجمن علمی دانشجویی زیست فناوری دانشگاه شهاب دانش قم منتشر شد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، "ویروس چیست"، "پروتئین‌های سطحی ویروس"، "ژنوم و چرخه زندگی"، "نقش فرآیند همانندسازی در بیماری‌زایی"، "ویروس کرونا"، "مرحله‌ پس از اتصال ویروس"، "واکسن چیست"، "انواع واکسن"، "عملکرد واکسن"، "واکسن کرونا"، "اثرات جانبی واکسن"، "مزایا و معایب واکسن"، "پاسخ ایمنی لنفوسیت‌های T" ، "پاسخ ایمنی هومورال" و "جدول ۵۲ واکسن کاندیدا در ارزیابی بالینی" مطالبی است که در شماره جدید این نشریه دیده  می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرمسئولی و سردبیری فصلنامه علمی دانشجویی زیست فناوری دانشگاه شهاب دانش برعهده سارا کمندی است  و ریحانه ساده‌وند، سید امیرحسین شریفی، سارا کمندی، زهرا سادات محمودی و سارا مولایی در هیات تحریریه آن حضور دارند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرونا واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند