Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چشم‌انداز روشن‌تری نسبت به گذشته وجود دارد و امیدواریم که در اسرع وقت مطالبات خودمان را دریافت کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی به پول‌های بلوکه شده کشورمان در سئول اشاره کرد و گفت: رایزنی‌هایی برای آزاد سازی پول‌های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی در حال انجام است، اما اینکه سرانجام این مراودات به کجا می‌رسد مشخص نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود: کره‌ای ها باید براساس توافقات صورت گرفته طلب کشورمان را پرداخت کنند و این هم در چارچوب قراردادهای منعقد شده مطرح است.

 

وی اظهار کرد: کره جنوبی می‌خواهد با عدم پرداخت پول‌های بلوکه شده کشورمان فرصت سوزی کنند که چنین موضوعی برای ما پذیرفتی نیست؛ لذا تلاش دستگاه دیپلماسی و دولت باید مضاعف شود که پول‌های بلوکه شده ما در دیگر کشورها پرداخت شود.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کره جنوبی نباید به بهانه تحریم‌ها، پول‌های کشورمان را بلوکه کنند و در قبال آن کالا بدهند؛ ضمن اینکه اگر قرار باشد نفت بفروشیم و نتوانیم پول آن را دریافت کنیم وجهه خوبی ندارد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته این احتمال وجود دارد که پول‌های بلوکه شده کشورمان در آینده‌ای نه چندان دور آزاد شوند، گفت: چشم انداز روشن‌تری نسبت به گذشته وجود دارد و امیدواریم که در اسرع وقت مطالبات خودمان را دریافت کنیم البته باید مسئولان ذی ربط با جدیت این موضوع را دنبال کند چرا که حق قانونی ما به شمار می‌روند.

 

وی افزود: کره‌ای‌ها هم باید بدانند که طلب خود را دریافت خواهیم کرد و اتفاقا خسارات این چند سال اخیر را هم از آنها پس خواهیم گرفت.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس پول های بلوکه شده کشورمان کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه یکسری فاکتورهای مثبت و منفی در بازار سرمایه وجود دارد که در میزان سرمایه گذاری مردم نقش دارد، یادآور شد: احتمالا در روزهای آینده شاهد رشد آرام سهام در بورس هستیم اما جنس این رشد از نوع رشد در سال ۹۹ نیست.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر فعالیت بازار سرمایه با فراز و نشیب همراه است و رشد آن روزی مثبت و روز دیگر منفی است، پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایسنا درباره اثر برخی اخبار همچون اصلاحی برخی مواد قانون مالیات بر عایدی سرمایه معتقد است، نه تنها بورس بلکه بازارهای دیگر از جمله ارز، سکه و طلا هم بعد از اعلام تصویب این مصوبه واکنش قابل توجهی نداشتند.
وی با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه  موضوع جدید و مربوط به امروز نیست، افزود: این موضوع در دوره قبل مجلس شورای اسلامی برای اولین بار مطرح شد و اکنون هم به طور کامل تصویب نشده و تصویب نهایی آن مدت زمان طولانی طول می کشد. 
 این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سال گذشته هم پس از اعلام مصوبه مواد خام پتروشیمی، شاهد ریزش سود سهام در بورس بودیم، اما این مصوبه به تنهایی عامل ریزش سود نبود، عهدی که دولت بسته بود و زیر عهدش زد باعث شد، اعتماد سرمایه گذار از بین برود.
به گفته الیاس کردی، چنین اخباری هم آسیب می زند و هم تبعاتی دارد که آن تبعات آسیب زا هستند.
وی با اشاره به اینکه یکسری فاکتورهای مثبت و منفی در بازار سرمایه وجود دارد که در میزان سرمایه گذاری مردم نقش دارد، یادآور شد: افزایش روند کلی نرخ دلار، بالا بودن نرخ بهره که آسیب زا بوده و انتشار اوراق بالای ۲۰ درصد بوده در کنار قوانینی که در آینده تصویب می‌شود و مشخص نیست که برای سرمایه گذار مثبت است یا منفی، از جمله فاکتورهای مختلفی است که در این عرصه وجود دارد.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با این شرایط در روزهای آینده شاهد رشد آرام سهام در بورس هستیم، اما جنس این رشد از نوع رشد در سال ۹۹ نیست، اضافه کرد: با وجود فاکتورهای اعلام شده، ارزیابی ام این است که چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی