Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آرتی، امانوئل مکرون به ژورنال دو دیمانش (روزنامه یکشنبه) گفت: «به محض اینکه واکسن‌های روسی و چینی کرونا مجوزهای لازم را از سازمان بهداشت جهانی گرفتند، ما باید با روسیه و چین همکاری کنیم تا واکسن‌هایی که دانشمند آنها تولید کرده‌اند، به شکل شایسته در مبارزه با ویروس فراگیر به کار گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» اشاره رئیس جمهوری فرانسه به برنامه اقدام شتاب‌دهنده سازمان بهداشت جهانی است که آوریل سال گذشته برای اطمینان یافتن از دسترسی آزاد و برابر مردم سراسر جهان به ابزارهای مبارزه با کرونا راه‌اندازی شد.

سران برخی از کشورهای همکاری در برنامه شتاب‌دهنده سازمان بهداشت جهانی در یک نشست آنلاین شرکت و درباره راه‌های مبارزه گسترده‌تر و موثرتر با شیوع ویروس کرونا و گونه‌های جهش‌یافته آن با هم گفتگو کردند. از جمله مکرون رئیس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپایی که ایده‌های خود را با رئیس WHO در میان گذاشتند. پیش‌تر خانم مرکل هم از لزوم بهره بردن از توان واکسن‌های روسی و چینی کرونا برای چیره شدن زودتر بر کووید-۱۹ گفته بود.

رئیس جمهوری فرانسه در این نشست آنلاین گسترده بودن شیوع ویروس و پدید آمدن گونه‌های تازه‌تر و خطرناک‌تر آن را دلیل اصلی تبدیل شدن مبارزه با کرونا به یک «جنگ جهانی» دانست و در عین حال از تدبیر جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا برای همکاری دوباره ایالات متحده با سازمان بهداشت جهانی تقدیر کرد. دولت دانلد ترامپ در اقدامی اعتراضی نسبت به برخورد WHO با چین از حضور در نشست تعیین برنامه‌های اقدام شتاب‌دهنده علیه کرونا شرکت نکرده بود.

کد خبر 585060 برچسب‌ها كروناويروس فرانسه - امانوئل مکرون سازمان بهداشت جهانی واکسن آلمان - آنگلا مرکل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس فرانسه امانوئل مکرون سازمان بهداشت جهانی واکسن آلمان آنگلا مرکل سازمان بهداشت جهانی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است

او در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: «تهاجم تمام عیار به رفح یک فاجعه انسانی خواهد بود.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین از طرف‌های درگیری خواست که آتش‌بس و برقراری «صلح پایدار» را برقرار کنند.

پیشتر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز (یکشنبه) از کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد و و آن را لکه ننگی بر پیشانی بشریت دانست.

 آدهانوم گبرسیوس اظهار کرد: کشتار و مجروح شدن هزاران کودک در غزه مایه ننگ تمام بشریت خواهد بود و این تجاوز باید پایان یابد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین اضافه کرد: محرومیت از نیاز‌های اولیه از جمله غذا، سوخت و مراقبت‌های بهداشتی، غیرانسانی و غیرقابل تحمل است.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می‌دانند.

پیشتر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز نسبت به حمله زمینی اسرائیل به رفح در غزه هشدار داد و اعلام کرد که عملیات نظامی در رفح «تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه» خواهد داشت.

دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «همه اعضای شورای امنیت و بسیاری از دولت‌های دیگر به وضوح مخالفت خود را با چنین عملیاتی اعلام کرده‌اند. من از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از این عملیات انجام دهند.»

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود که بیش از ۱.۲ میلیون نفر پس از فرار از بمباران اسرائیل در شمال غزه در رفح پناه گرفته اند. «این افراد غذای کمی دارند، به سختی به مراقبت‌های پزشکی دسترسی دارند، سرپناه کمی دارند و هیچ جای امنی برای رفتن ندارند. در شمال غزه، آسیب پذیرترین افراد - از کودکان بیمار گرفته تا افراد دارای معلولیت - در حال حاضر از گرسنگی و بیماری می‌میرند. ما باید هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از یک قحطی کاملاً قابل پیشگیری و ساخت بشر انجام دهیم.»

وضعیت خاورمیانه پس از یکال حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و با کشته شدن ساکنان شهرک‌های مرزی و گروگان گیری بیش از ۲۴۰ گروگان به شدت بدتر شد. رادیکال‌ها این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس خواندند. اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد و حمله به نوار و مناطق خاصی از لبنان و سوریه را آغاز کرد و پس از آن عملیات زمینی را در غزه آغاز کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل