Web Analytics Made Easy - Statcounter

پریسا کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح ابتکاری «کتاب دوخان» در استان گیلان، اظهار کرد: در این طرح علاقه مندان می‌توانند با توجه به شرایط کرونایی کتاب‌های مورد نیاز خود را بدون مراجعه به کتابخانه ها از طریق پست دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در همین راستای تفاهم نامه همکاری میان ادارات کل کتابخانه های عمومی و پست استان گیلان منعقد شد، افزود: اصلی ترین هدف از انعقاد تفاهم نامه‌ها همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان و سایر ادارات و دستگاه‌ها در راستای ترویج و ارتقا و تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی در ادامه با تأکید بر اینکه این همکاری‌ها زمینه دسترسی آسان عموم مردم به کتاب و امکانات کتابخانه ای را فراهم می‌کند، گفت: تمام تلاش دست اندرکاران مجموعه کتابخانه های عمومی دسترس پذیری آسان اقشار مختلف مردم به کتاب و ترویج فرهنگ صحیح خواندن در جامعه است.

وی به اجرای مهمترین طرح کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دوران همه گیری کرونا اشاره و اضافه کرد: «کتاب دوخان» از ابتدای بهمن ماه به صورت آزمایشی تنها در شهر رشت آغاز به کار کرد.

کرمی با بیان اینکه امروز شاهد آغاز فاز دوم طرح «کتاب دوخان» در استان گیلان خواهیم بود، ادامه داد: هدف این طرح ارسال کتاب به درب منازل اعضای کتابخانه ها بدون مراجعه حضوری است.

وی گفت: برای اجرای این طرح ناوگان حمل و نقل شهری، اینترنتی و بویژه پست استان گیلان می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین عناصر موفقیت آن در گیلان باشد.

کد خبر 5147228

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های گیلان کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیوع کرونا 22 بهمن آمار کرونا انقلاب اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی شهرکرد عکس استانها کتابخانه های عمومی کتابخانه ها استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر

منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با تأکید بر تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی گفت: اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت و گاز به کمک کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر آورده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، جعفر پورکبگانی ظهر امروز در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در تقویت فرهنگ عمومی جامعه دارند، اظهار داشت: حمایت همه‌جانبه از کتابخانه‌ها می‌تواند موجب ارتقای سطح فرهنگی در جامعه شود.

وی با تأکید بر حمایت از کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: حتما در اداره کردن کتابخانه‌های عمومی به شما کمک خواهیم کرد و در راستای کمک به این نهاد فرهنگی کارآمد، رایزنی‌های لازم را انجام می‌شود.

نماینده منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به بودجه فرهنگی صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر تأکید کرد: با پیگیری لازم، اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت و گاز را به حوزه فرهنگ تزریق خواهیم کرد و آنها را پای کار فرهنگ به ویژه کتابخانه‌های عمومی آورده می‌شود.

حیدر راهب، در این دیدار ضمن ارائه توضیحات و تشریح آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه‌ای و تجهیزاتی در این سه شهرستان، خاطرنشان کرد: رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی تبدیل شدن به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: در رویکرد نوین به کتابخانه‌ها از نگاه سنتی فاصله گرفته شده و طی آن توجه ویژه‌ای به بخش‌های کودک و نوجوان، زیباسازی و بازطراحی کتابخانه‌ها، افزایش عضویت و امانت، انجام فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی و خدمات متنوع کتابخانه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد