Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمل اسپری‌های اشک آور و شوکر مطابق با قانون تحت عنوان اسلحه و مهمات و سلاح شناسایی می‌شوند و در صورتیکه فرد آن‌ها را بدون داشتن مجوز حمل کند مجرم است.

طبق قانون قاچاق اسلحه و مهمات، داشتن سلاح و مهمات غیرمجاز جرم است و اگر افرادی مهماتی همچون شوکر یا اسپری اشک آور را به صورت غیرمجاز حمل کنند باید بر اساس قانون محاکمه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قانون آمده است حمل غیرمجاز شوکر از ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس دارد همچنین حمل غیر مجاز اسپری اشک آور هم فرد را به ۶ ماه تا ۲ سال حبس محکوم می‌کند.

البته اگر فرد خود به صورت داوطلبانه این مهمات غیرمجاز را تحویل دهد برای او تخفیف مجازات در نظر گرفته می‌شود و اموالی که از وی دریافت می‌شود به نفع وزارت دفاع توقیف خواهد شد.

۴۷۴۷

کد خبر 1486475

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قانون اشک آور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی غیرمجاز در روانسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ احمد رستمی گفت: پس از اطلاع ماموران انتظامی روانسر از وجود یک شکارچی غیرمجاز در این شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی روانسر با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی فرد شکارچی شدهند و او را دستگیر کردند.

سرهنگ رستمی با اشاره به کشف ۵ قطعه کبک وحشی و ۳ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، از آزادسازی پرنده‌ها و معرفی شکارچی غیرمجاز به دستگاه قضائی خبر داد.

دیگر خبرها

  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • نحوه تولید عطر، ادکلن و اسپری خوشبوکننده بدن در یک کارخانه فرانسوی (فیلم)
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در روانسر
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • حمله خرس به مرد ۶۰ ساله در مناطق عشایری دزفول