Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@05:53:46 GMT

چراغ ۶ روستای بی برق خراسان شمالی روشن می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۵۸۷۳

ایسنا/خراسان شمالی قائم مقام شرکت توزیع برق خراسان شمالی از روشن شدن چراغ شش روستای بی برق این استان خبر داد.

علیرضا علیخانی در گفت و گو با ایسنا، گفت: پروژه های تامین برق شش روستای خراسان شمالی در قالب پویش #هرهفته الفب_ایران (ساخت و سازها-ساز و کارها) در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: با برق شدن این شش روستا، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی برق دار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیخانی ادامه داد: فقط کلاته و آبادی هایی در این استان باقی می مانند که جمعیت آن ها کمتر از ۲۰ و یا ۱۰ خانوار هستند که برنامه ریزی های لازم برای این روستاها نیز انجام شده است.

به گفته وی تعداد این کلاته و آبادی ها حدود ۴۰ پارچه است.

وی در ادامه بیان کرد: برق رسانی به شش روستای صعب العبور و فاقد برق استان با اعتبار بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این هفته به بهره برداری خواهد رسید و بر این اساس، تامین برق دو روستای «گنجدان» و «گُمبروِی» در شهرستان اسفراین، تامین برق روستاهای «کربلایی حسینعلی» و «مشاع ابوذر» شهرستان جاجرم، برق رسانی به روستای «مشاع شهید رمضانی» شهرستان گرمه و تامین برق روستای «قسطی شاپور» در شهرستان مانه و سملقان با احداث هفت کیلومتر شبکه فشار متوسط، سهکیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب پنج دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت مجموع ۱۲۵ کیلوولت آمپر و همچنین نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی انجام شد.

علیخانی تصریح کرد: با بهره برداری این پروژه های برق رسانی، ۹۵ خانوار روستایی از نعمت برق خوردار خواهند شد.

وی تاکیدکرد: پیش از نیز در دهمین هفته پویش #هرهفته الفب_ایران، طرح جایگزینی چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه سیمی فشار ضعیف با کابل خودنگهدار در خراسان شمالی با رویکرد اصلاح ساز و کارها با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره برداری رسید. این طرح با هدف پیشگیری از انشعاب‌گیری غیرمجاز، حذف سرقت شبکه‌های سیمی و ایمن‌سازی عمومی شبکه‌های برق استان اجرا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برق رسانی خراسان شمالي خراسان شمالی بهره برداری تامین برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجاتگران هلال احمر جاجرم به متاثرین از سیل امدادرسانی کردند

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به خراسان شمالی و بارش‌های رگباری و شدید در روز شنبه ۶ منزل مسکونی در روستاهای قلی، خراشا، ارگ و شهر سنخواست از توابع شهرستان جاجرم دچار آب‌گرفتگی شدند.

نجاتگران هلال احمر شهرستان جاجرم با تخلیه آب ۶ منزل مسکونی به متاثرین از سیل اخیر امدادرسانی کردند.

وی در ادامه افزود: بلافاصله ۱۰ نیروی عملیاتی در قالب ۲ تیم امداد و نجات از هلال احمر جاجرم به محل حادثه اعزام و نسبت به امدادرسانی و تخلیه آب از منازل مسکونی اقدام نمودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به بارش باران از صبح امروز در استان، تیم‌های عملیاتی سایر شعب استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.
 

کد خبر 6096691

دیگر خبرها

  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • نجاتگران هلال احمر جاجرم به متاثرین از سیل امدادرسانی کردند
  • اختتامیه بیست ویکمین المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • زلزله شدید خراسان شمالی را لرزاند
  • اختتامیه ۲۱ المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سی سخت
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره