Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز دوشنبه در این باره نوشت که نیروهای دموکراتیک سوریه که عمده آنها را کردها تشکیل می دهند و از سوی آمریکا حمایت می شوند با کنترل آسیاب های عمومی در شهرهای الحسکه و قامشلی واقع در شمال شرق سوریه، گندم، آرد و سبوس موجود در آنها را به سرقت بردند. 

بر اساس این گزارش، شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا با زور و تهدید، آسیاب های عمومی این دو شهر را تصرف کردند و انبارهای گندم، آرد و سبوس مردم را غارت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
نیروهای قسد (نیروهای دمکراتیک سوریه) مورد حمایت آمریکا همچنین با تهدید رانندگان حمل گندم و آرد آنها را مجبور به بارگیری اقلام به سرقت رفته کردند. 
در همین پیوند، «سطام الهویدی» یک عضو اداره بازرگانی استان الحسکه گفت که نیروهای قسد آسیاب های عمومی  قامشلی و الحسکه را پس از تصرف ، غارت کردند و موجودی انبارهای سه آسیاب را به سرقت بردند. 

الهویدی افزود که شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا همچنین پایانه حمل و نقل شعبه غلات سوریه را در قامشلی تصرف کرده و خودروها، لوازم و وسایل یدکی موجود در آن را به سرقت بردند.
 شبه نظامیان قسد هفته گذشته نیز در اقدامی دیگر ده‌ها نفر از عشایر و قبایل عرب ساکن جنوب استان الحسکه را بدون دلایل مشخص ربودند.

به گزارش شام تایمز، شبه نظامیان قسد با پشتیبانی هوایی و زرهی ارتش آمریکا، اخیرا دست به بازداشت و ربایش گسترده مردم عشایر و قبایل عرب در جنوب الحسکه زده‌اند.
در این عملیات که از بزرگترین عملیات بازداشت اعضای قبایل عرب از سوی شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا محسوب می‎ شود، ده‌ها نفر بدون دلیل دستگیر شدند.

منابع محلی سوریه گزارش دادند که شبه نظامیان قسد با حمایت نظامیان آمریکایی، طی روزهای اخیر حملات و بازداشت‌های گسترده‌ای علیه مردم عشایر و قبایل (القضاه، البوحسونی، الفاضل، الجحیش و السیاد) در روستای تل الشایر، الدشیشه در جنوب استان الحسکه انجام دادند.

منابع وابسته به عشایر شمال سوریه می‌گویند که دلیل این بازداشت‌ها و ربایش‌ها، تسلیم کردن مردم قبایل عرب و ترساندن آنها پس از افزایش عملیات مقاومت مردمی عشایر و شرکت گسترده آنها در اعتراضات علیه نظامیان اشغالگر آمریکاست که نفت و گاز و آرد و گندم سوری‌ها را به سرقت می‌برند.

اهالی شهرهای قامشلی و الحسکه سوریه بارها در مخالفت با اقدامات شبه نظامیان عضو نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) که با هدف محدود کردن مردم و محاصره آنها انجام می‌شود، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کرده‌اند.
شبه نظامیان قسد با همدستی نظامیان اشغالگر آمریکایی و فرمانبرداری از افرادی که سرزمین سوریه را اشغال کرده، غلات، نفت و همه ثروت این کشور را به یغما می برند.
شهر الحسکه مرکز استان کردنشین الحسکه است و قامشلی، «دیرک»، «سری کانی» و «عمودا» از مهم‌ترین شهرهای این استان است.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شبه نظامیان قسد عشایر و قبایل حمایت آمریکا قبایل عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، براساس گزارش منابع آمریکایی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری آمریکا در پی حمله پلیس این کشور به تحصن دانشجویان این دانشگاه در حمایت از غزه بازداشت شده است.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی‌جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088821

دیگر خبرها

  • محکومیت بازداشت دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • راهپیمایی گسترده مردم یمن در صعده در حمایت از غزه
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه