Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در گذشته موضوعاتی در مورد ضرورت وجود فضای مجازی مستقل در روسیه، به دلیل نگرانی‌ها در مورد شرکت‌های بزرگ فناوری در ایالات متحده و چگونگی کنترل آن‌ها بر فضای وب جهانی مطرح شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تازگی گفت: وی امکان خاموش کردن خدمات اینترنت خارجی در روسیه را در صورت اقدام خصمانه علیه این کشور رد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: محدودیت‌های خدمات اینترنتی خارجی وقتی اجرا می‌شود که این کشور جایگزین آن را ارائه دهد.

پوتین در دیدار با سردبیران رسانه‌های روسی گفت: وقتی چیزی از خود داشته باشیم و در کل شرایط خاص را در نظر بگیریم، محدودبت اعمال خواهیم کرد. من نمی‌خواهم به طور مصنوعی چیزی را قطع کنم، اما وقتی برخی اقدامات خصمانه انجام می‌شود از آن نمی‌گذریم. اقدامات خصمانه در مورد کشور ما غیرقابل قبول است.

رئیس جمهور روسیه گفت: بسیاری از خدمات فنی داخلی مانند Yandex و Sberbank در روسیه وجود دارد که چشم انداز خوبی دارند. به گفته پوتین "همکاران محترم ما، وقتی می‌بینند گزینه دیگری وجود دارد و در این بازار انحصار ندارند، متفاوت عمل خواهند کرد."

اوایل ماه فوریه، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: کاهش ترافیک اینترنت خارجی در صورت اقدامات غیر دوستانه نسبت به روسیه ممکن است، اما این سناریو غیر محتمل است.

وی همچنین گفت که روسیه لایحه‌ای در بخش اینترنت خود دارد که در صورت تصویب، می‌تواند به صورت مستقل عمل کند.

به اعتقاد روسیه هر کشوری باید فضای مجازی خود را داشته باشد

در حالی که بسیاری از مقامات روسی در مورد کنترل بخش قابل توجهی از فضای مجازی جهانی توسط شرکت‌های بزرگ آمریکایی فناوری ابراز نگرانی کرده‌اند، مدودف در اکتبر سال ۲۰۲۰ اظهار داشت که این تسلط موضوعات خاصی را ایجاد می‌کند و خاطرنشان کرد که روسیه معتقد است که هر کشوری باید فضای مجازی خود را کنترل کند.

وی گفت: این موضوع منصفانه است و با اصول اساسی حقوق بین الملل مطابقت دارد. در غیر این صورت، کاربران و مشاغل اینترنتی نمی‌توانند اطمینان حاصل کنند که به درستی از حقوق آن‌ها محافظت می‌شود. نگرانی در مورد احتمال اعمال سانسور توسط شرکت‌های فناوری ایالات متحده و دخالت بالقوه در امور داخلی سایر کشورها، باعث بحث در مورد استقلال اینترنت روسیه شد، که این موضوع سبب کاهش اعتماد به ترافیک جهانی اینترنت می‌شود.

با این حال، به گفته مقامات روسی، برنامه‌ای برای این وضعیت (قطع اینترنت خارجی) وجود دارد و سیستم‌های پشتیبانی محافظت شده این کشور می‌توانند بدون اتصال روسیه به شبکه جهانی کار کنند.

بیشتر بخوانید:

اینترنت ملی روسیه راه اندازی شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور روسیه قطع اینترنت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 به تازگی موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده در فضای مجازی وایرال شده اما جامعه‌ای که این موسیقی در فضای مجازی به آن توجه کرده‌اند افراد نوجوان تا بزرگسال هستند! اصل ویدیو و شماری از واکنش‌های کودکان به آنها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!