Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-30@22:14:18 GMT

کشف فسیلی ۱۲۵ هزار ساله از بازوی یک ماموت + عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۶۱۳۲

کشف فسیلی ۱۲۵ هزار ساله از بازوی یک ماموت + عکس

برادران انگلیسی استخوان ماموتی را پیدا کردند که تخمین زده می‌شود مربوط به ماقبل تاریخ است.

به گزارش شریان نیوز،دو برادر انگلیسی، جو فرگوسن، ۲۸ ساله و لوک فرگوسن، ۳۰ ساله، استخوان بازوی حیوانی را به طول ۳ فوت ۳ اینچ (حدود ۱ متر)، در نزدیکی خلیج بریجستون، در ساحل جنوب غربی جزیره وایت انگلیس پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو گفت: "من و برادرم سال‌ها به دنبال فسیل بوده ایم. از بچگی آن‌ها را پیدا کرده‌ایم  ولی این مورد واقعاً باورنکردنی است. این قطعاً بهترین کشف ماست. ما کشف‌های خوبی کرده ایم. خانه ما مانند موزه است و دارای مخازنی پر از فسیل است، اما این کشف بزرگترین و غیرقابل شکست است. "

 

وی ادامه داد: "ما هرگز تصور نمی‌کردیم که چنین چیزی را در چنین شرایط خوبی پیدا کنیم، این استخوان بزرگی است که در اتاق ما وجود دارد و در مقایسه با این سایر فسیل‌هایی که داریم هیچ است. "

برادران عکس‌هایی از کشف خود را برای مارتین مونته، سرپرست و مدیر کل موزه گوزن دایناسور ارسال کردند، و برادر دوم توضیح داد که این استخوان شبیه استخوان بازو از یک فیل یا یک ماموت است، و تخمین زده می‌شود که مربوط به ۱۰ هزار تا ۱۲۵ هزار سال پیش است. "

دکتر مونته گفت: "استخوان‌های هر دو گونه فیل قبلاً در سنگریزه پوشاننده صخره در امتداد ساحل جنوب غربی جزیره پیدا شده بود، این یک یافته خاص است، و به نظر می‌رسد تقریبا کامل و منحصر به فرد باشد. من وقتی تصاویر این کشف را دیدم بسیار هیجان زده شدم. "

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین، در فضای مجازی نوشت: نَه به اشغالگری در فلسطین و نَه به نسل‌کُشی در نوار غزه و فریاد برای آزادی فلسطین، امروز یک مطالبه جهانی است.

وی گفت: صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد. با سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، نمی‌توان از فروریختن ستون‌های تَرَک خورده اشغالگری در فلسطین جلوگیری کرد. هر کس در مقابل آن بماند، زیر آوار فروپاشی صهیونیسم خواهد ماند.

کد خبر 6090813 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • مهاجم آرسنال ستاره هالیوودی را غافلگیر کرد (عکس)
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران؛ یک خانه و کوچه‌اش پیدا شد!
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد