Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی در رابطه با تصویب موادی از "طرح جهش تولید و تامین مسکن" در صحن علنی، گفت: این طرح در سه بخش شامل "تامین منابع مالی برای ساخت و خرید"، "حمایت از فعالان این حوزه همچون انبوه‌سازان" و در نهایت "فاصله گرفتن بازار مسکن از دلال بازی و سفته بازی" طراحی شده است، درواقع باید به مسکن به عنوان یک کالای مصرفی نگاه کرد نه سرمایه‌ای که بخواهد چند سال بعد با افزایش قیمت صد در صدی به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق آمارها ۲ میلیون و ۵۰۰ واحد خانه خالی در کشور وجود دارد، افزود: با دریافت مالیات‌ و ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی همچون "مالیات بر خانه‌های خالی"، "مالیات بر زمین‌های بایر" و "مالیات بر معاملات مکرر" می‌توان بازار مسکن را از دلال‌بازی نجات داد، این در حالی است که مسکن در دولت یازدهم  و دوازدهم نزدیک به ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی با بیان اینکه برای تامین منابع مالی "طرح جهش تولید و تامین مسکن" دو روش در نظر گرفته شده است، توضیح داد: نخستین روش استفاده از ظرفیت "صندوق ملی زمین و مسکن" است که شامل مالیات‌ها نیز می‌شود، روش دیگر استفاده از ظرفیت "صندوق پروژه‌ها" است که این صندوق پروژه‌ها منابع خرد مردم را از بازار سرمایه جمع می‌کنند و به جای رفتن در قسمت سفته‌بازی، در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این طرح در سه مرحله "تامین منابع مالی"، "حمایت از ساخت" و در نهایت "دریافت مالیات از کسانی که وارد بازار مسکن برای دلال بازی می‌شوند" پیش بینی شده است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن مجتبی یوسفی مسکن دلال بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام شناسایی فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان فارس گفت: در راستای رسیدگی به اسناد و مدارک به‌دست آمده از اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده (۱۸۱) قانون مالیات‌های مستقیم یک شرکت فعال در زمینه تولید فوم ساختمانی، فردی به عنوان دلال مواد اولیه پتروشیمی شناسایی شده است که با توجه به اجرای بازرسی‌های انجام شده از محل فعالیت شخص نامبرده، مشخص شد در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ فروشی افزون بر ۸۶۰ میلیارد تومان مواد اولیه پتروشیمی خارج از شبکه رسمی کشور داشته است.

وی اظهار کرد: شخص مذکور مطابق اطلاعات موجود در سامانه‌های مالیاتی، فقط مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان فروش در اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱ ابراز کرده است که در همین راستا اقدامات قانونی مبنی بر تنظیم گزارش مالیاتی و مطالبه مالیات و جرایم متعلقه در منابع مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده از مودی در موعد مقرر قانونی، در حال انجام است.

کد خبر 6094510 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است