Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@14:29:36 GMT

حمله حوثی ها به عربستان قیمت نفت را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۶۳۲۰

حمله حوثی ها به عربستان قیمت نفت را افزایش داد

ائتلاف به رهبری عربستان که در یمن می‌جنگد اعلام کرده است که پهپادی مملو از مواد منفجره را، که متعلق به حوثی‌های یمن است، سرنگون کرده و این مسئله نگرانی از تنش‌های تازه در خاورمیانه را افزایش داده است. همین موضوع به افزایش قیمت نفت منجر شد.

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۳ و ۳۴ دقیقه امروز (دوشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) با ۶۶ سنت افزایش به ۶۳ دلار و ۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۸۶ سنت افزایش به ۶۰ دلار و ۳۳ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز جمعه (۲۴ بهمن‌ماه) ۶۲ دلار و ۴۳ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۵۹ دلار و ۴۷ سنت بود.

قیمت نفت امروز به بالاترین رقم خود در بیش از یک سال گذشته رسید، زیرا ائتلاف به رهبری عربستان که در یمن می‌جنگد اعلام کرده است که پهپادی مملو از مواد منفجره را – که متعلق به حوثی‌های یمن است – سرنگون کرده و این مسئله نگرانی از تنش‌های تازه در خاورمیانه را افزایش داده است.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد فوجیتومی در این باره گفت: این خبر سبب افزایش قیمت  نفت خام در معاملات اولیه بازارهای جهانی شد.

برچسب هاافزایش قیمت نفت حوثی های یمن عربستان نفت برنت وست تگزاس اینترمیدیت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: افزایش قیمت نفت حوثی های یمن عربستان نفت برنت وست تگزاس اینترمیدیت آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۳۳۷ دلار و ۹۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا برای سومین روز پیاپی افزایش یافته و تا حدود 2340 دلار بالا رفته است. بالا رفتن ارزش دلار آمریکا مانع افزایش بیش از حد قیمت طلا می‌شود، چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌کند. اما هنوز هم عامل تاثیرگذار بر قیمت فلزات گرانبها سیاست‌های سختگیرانه پولی فدرال رزرو آمریکاست.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.24 درصد افزایش به 2337 دلار و 96 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.20 درصدی به 2347 دلار و 20 سنت رسیده است.

وزارت بازرگانی آمریکا در روز پنجشنبه اعلام کرد تورم در این کشور بیش از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته است. این به معنای بالا رفتن احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/07

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

طبق گزارش وزارت بازرگانی آمریکا، بزرگترین اقتصاد دنیا 1.6 درصد در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته رشد داشته که ضعیف‌ترین رشد اقتصاد از اواسط 2022 است. نرخ تورم هم در سه ماهه اول 3.7 درصد بوده که بالاتر از هدف 2 درصد بانک مرکزی است و باعث می‌شود فدرال رزرو نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم به بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته رسیده است که می‌تواند مانع بالا رفتن قیمت طلا شود.

این عوامل به همراه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را پایین آورده و مانع افزایش بیش از حد قیمت آن می‌شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.35 کاهش به 27 دلار و 54 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.20 درصدی 917 دلار و 4 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/52

دیگر خبرها

  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷