Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:12:48 GMT

موسیقی به خوش‌احوالی و خوش‌وقتی اهالی آن چشم دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۶۴۲۶

موسیقی به خوش‌احوالی و خوش‌وقتی اهالی آن چشم دارد

به گزارش روابط عمومی سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر، سیدمجتبی حسینی در پیامی برای این دوره جشنواره نوشت:«موسیقی؛ کشف آهنگین کرامات خلقت و هم‌نوایی در ستایش جمعی مخلوقات است. هنری کهن که قدم به قدم تاریخ را پشت سر گذاشته و با گرانمایه‌ گنجینه‌ای به روزگار ما رونق بخشیده است. زبان زنده‌ موسیقی؛ مستغنی از کلمات و مشحون عباراتی است که بی‌هیچ ترجمانی بر صحیفه‌ دل نگاشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در پیام معاون هنری وزیر فرهنگ آمده است: «میراثِ مُعظم موسیقی در هر کجای جغرافیای جهان، نعمتی است که از باد و باران گزندی نخواهد یافت که به اعجاز ارجمندانِ این هنر، مَجال دانستن وُ توانستن و هم‌قدمیِ آمدگان وُ نوآمدگان باقی‌ست. غنیمتی که حتی به روزگار ناخوشِ بلا و اوقاتِ ناچارِ دوری، به خوش‌احوالی موسیقی و خوش‌وقتی اهالی‌اش چشم دارد.»

وی در ادامه این پیام نوشت: سی‌وششمین جشنواره‌ موسیقی فجر؛ بانگِ بلندِ بیایید بیایید است؛ دعوتی دور وُ نزدیک که به سودای سلامتی هنرمندان و هنردوستان، متفاوت‌تر از هر دوره رقم می‌خورد. این فاصله، یادآور «خدا گر ز حکمت ببند دری» و این تقرّب، مصداقِ «ز رحمت گشاید درِ دیگری» ست که به تدبیر متولیان و به موهبت‌سازوکار شبکه‌های ارتباطی، جمعیت مشتاق بیشتری از این ضیافت متنعم‌اند که امیدوارم این توان و توشه، به سلامت و سعادت هنرمندان و رضایت مخاطبان ختم گردد.

جوایز «باربد» و «ترانه» تاکیدی بر توان موسیقایی و وضعیت ترانه‌سرایان

حسینی تصریح کرده است: در این دوره، «جایزه‌ باربد»، فرصت داوری و انتخاب آلبوم‌های منتشره‌ موسیقی و «جایزه‌ ترانه» تاکیدی بر این توان موسیقایی و ترتیب وضعیت و تربیت ترانه‌سرایان خواهد بود.

معاون هنری وزیر فرهنگ ابراز امیدواری کرده است: به مشورت استادان و کارشناسان و هنرمندان و در همراهی همکارانم، چشم‌داشت‌ها و چرایی‌ها و چگونگی‌های جشنواره بررسی گردد و رهیافت‌ها و راهکارهای شایسته‌ای، در جهت معرفی سرمایه ثمین موسیقی کشور، تمهید شود.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش غیر رقابتی میزبان ۱۰۰ گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی است که برای حضور در جشنواره از طریق فراخوان ثبت نام کردند، در مرحله نخست ۶۱ گروه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافته اند.
با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و اضافه شدن بخش رقابتی، جدول برنامه ها تغییرات اجرایی نسبت به جشنواره های قبل دارد. بر اساس تقسیم بندی هیات انتخاب در هر بخش، ۴۰ درصد گروه‌ها از بخش فراخوان و ۶۰ درصد گروه‌ها با تایید هیات انتخاب به جشنواره دعوت شدند. 
همزمان با این جشنواره و در بخش جنبی، دومین دوره مسابقه موسیقی و رسانه و بخش پژوهشی از ۲۸ بهمن  به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد. و این رویداد چهارم اسفند، پس از آخرین اجراها در فضای مجازی، با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی، جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه به کار خود پایان خواهد داد.

برچسب‌ها جشنواره موسیقی فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره ‌های فجر ترانه موسیقی پروندهٔ خبری همگام با سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره های فجر جشنواره موسیقی فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره های فجر ترانه موسیقی اخبار کنکور جشنواره موسیقی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) هم اکنون )سه‌شنبه، ۱۱ اریبهشت) روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان می‌توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه، ۱۶ این ماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت  جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش از نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیرماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است و در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد، داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مردادماه جاری اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • آهنگ روز معلم + دانلود سرود گروه نجم الثاقب و متن معلم خوب من
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون