Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ امام جمعه شهر بوینس آیرس با بیان اینکه ملت‌های آمریکای لاتین تشنه معارف و اندیشه انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر ایران هستند گفت: شهادت حاج قاسم سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران و سند جنایت‌پیشگی آمریکایی‌ها است. - اخبار استانها -

شیخ عبدالکریم پاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  اراک با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در آمریکای لاتین در آرژانتین اظهار داشت: بسیاری از مردم منطقه دائما انقلاب اسلامی و نقش جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را دنبال می‌کنند و همچنین آنها به عظمت و بزرگی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران دارای ویژگی‌هایی اعم از استقلال، عدم پذیرش ظلم و ستم و حمایت از مستضعفان است که همین ویژگی‌ها سبب بزرگی و عظمت انقلاب اسلامی شده و اتفاقاتی اعم از پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی، موفقیت و رشد علمی، ارسال کشتی‌ها برای نجات دولت و مردم ونزوئلا به منظور جلوگیری از  گرفتاری آنها در چنگال آمریکایی‌ها و شهادت حاج قاسم سلیمانی این امر را اثبات می‌کند.

امام جمعه شهر بوینس آیرس خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی یک قهرمان مبارزه با تروریسم بود که توسط آمریکایی‌هایی در کشور سوم(عراق) به شهادت رسید و مقامات رسمی آن کشور جرم بزرگی را انجام دادند و همین که آمریکا به صورت مداوم از ایران صحبت می‌کند نشان‌دهنده این است که مردم به انقلاب خود امید دارند و شهادت حاج قاسم سند حقانیت جمهوری اسلامی ایران است و به خوبی پیشرفت انقلاب اسلامی و موفقیت آن در رسوا کردن دشمنان و آمریکای جنایتکار را نشان می‌دهد.

پاز تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مستقل و درگیر با امپریالیسم است و زیر بار ظلم نمی‌رود، این موضوعات را مردم درک کرده‌اند و هم‌اکنون اکثر مردم دید مثبت به جمهوری اسلامی ایران دارند و اقلیت کمی تحت تاثیر تبلیغ منفی آمریکا قرار دارند، بسیاری از آنها هنوز از سیاست چیزی نمی‌دانند و به این موضوعات ورود پیدا نمی‌کنند اما همین افراد نیز به کهولت جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند.

وی بیان کرد: شناخت بیشتر انقلاب اسلامی اقدامات بیشتری را می‌طلبد و رسانه جمهوری اسلامی ایران بسیار دارای اهمیت و اعتبار است و علی‌رغم اینکه دارای محدودیت بوده و به صورت اینترنتی است اما تحلیل‌گران و منطقه توجه زیادی به این رسانه می‌کنند و میلیون‌ها نفر پیگیر موضوعات آن هستند، مراکز اسلامی رشد خود را داشته‌اند و فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند و تبلیغ‌ها به صورت مجازی با حضور مبلغان و روحانیان با دعوت افراد منطقه برای آموزش‌های دوره‌های کوتاه‌مدت، دانشگاهی و طلبگی انجام می‌شود، اقدامات بسیاری انجام شده اما در این راستا اقدامات موثر و بیشتری باید انجام شود.

 منتظر راهنمایی‌های رهبر ایران برای جوانان خود هستیم 

امام جمعه شهر بوینس آیرس با اشاره به نقش مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران در هدایت جریان اسلام‌خواه و آزادی‌خواه دنیا گفت: دشمن در راستای تحریم و عدم شناخت مستقیم مقام معظم رهبری تلاش بیشتری می‌کند و همچنین صحبت‌های مقام معظم رهبری به ندرت در رسانه‌هایی اعم از تلویزیون پخش می‌شود اما از طریق اینترنت می‌توانیم صحبت‌های ایشان را گوش دهیم و پیشنهاد بنده به مقام معظم رهبری ایران این است که نامه به جوانان جهان سوم ارسال کنند چراکه آنها آمادگی بیشتری برای دریافت فرمایشات ایشان دارند و منتظریم که مقام معظم رهبری برای جوانان منطقه ما، آفریقا و آسیا چنین راهنمایی را صادر کنند تا بتوانیم بر روی این موضوعات فعالیت کنیم.

دولت بایدن توافقنامه‌های پناهندگی با 3 کشور آمریکای لاتین را تعلیق کردآیا جو بایدن فرقی با ترامپ برای آمریکای لاتین خواهد داشت؟سرلشکر سلامی: گفتمان بسیج تا آمریکای لاتین و بخش‌هایی از آفریقا پیش رفته است

پاز ادامه داد: آمریکای لاتین کشور آمریکا را به عنوان یک کشور سلطه‌ور می‌داند، منافع آمریکایی‌ها مطابق منافع مردم خود منطقه نیست و فشارهای بسیاری وارد می‌کنند و نگران نفوذ روسیه، چین و ایران در منطقه هستند، آنها نمی‌توانند از این امر جلوگیری کنند و این کشورها دارای نفوذ کافی هستند، ایران در بین افراد با اطلاعات سیاسی یک قطب دارای قدرت جهانی است و نقش ایران در روسیه موثر بود و برخلاف لیبی با پیشنهاد مقام معظم رهبری و شهید قاسم سلیمانی توانستند سوریه را حفظ کنند.

وی عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی در دفاع از اسلام و دفاع از حرم در منطقه نقشی پررنگ و بارز داشته و این درحالی است که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در پسِ پرده حمایت از داعش و تکفیری‌ها بودند و آنها را  تقویت می‌کردند، هر میزان که انقلاب اسلامی ایران پیشرفت می‌کند به نقش و اهمیت جهان اسلام باید افزوده شود و مردم آمریکای لاتین نقش آمریکا در حمایت از اقدامات صهونیست‌ها و تکفیری‌ها را می‌دانند و به هر میزان که انقلاب اسلامی ایران پیشرفت می‌کند به نقش و اهمیت آن پی می‌برند.

امام جمعه شهر بوینس آیرس عنوان کرد: بنابراین به هر میزانی که ایران اسلامی به پیشرفت و موفقیت می‌رسد، جبهه مقاومت، جبهه اسلام و آزادی‌خواهان جهان بیشتر امیدوار و موفق می‌شوند.

 آمریکا برای منافع خود وارد هر مکانی می‌شود 

پاز افزود: دکتران دیپلماسی می‌گویند برای توسعه باید با آمریکا وارد مذاکره شد یکی از موضوعات مطرح امروز این بوده، اما واقعیت بر خلاف این امر است، در آرژانتین یک انقلاب ملی‌گرا باعث صنعتی شدن این کشور شد، در جنگ جهانی دوم هنگامی که آمریکا مشغول جنگ بود آرژانتین فرصتی پیدا کرد تا بتواند به صورت مستقل به امور خود رسیدگی کند و در صنعت و در تمام مقاطع پیشرفت‌های بسیاری به دست آورد و پس از اتمام جنگ، آمریکا با کودتا سعی بر نابودی این دستاوردها داشت و در تجربه مردم کشور ما نشان می‌دهد که آمریکا برای منافع خود وارد هر مکانی می‌شود، کشور آمریکا در کلمبیا 9 پایگاه دارد و این امر هیچ تاثیری در کاهش تولید مواد مخدر در این کشور نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عمل نشان داد که مسیر مناسبی را انتخاب کرده شاید مشکلاتی به وجود آید اما جمهوری اسلامی ایران یک الگو در مقابل کشور آمریکا است و منافع آزادی‌خواهان و کشورهای مسلمان را دنبال می‌کند، کشور ما تسلیم آنها شد و سیستم‌های دفاعی خود را به انگلیس و آمریکا داد و توان هیچ تصمیم‌گیری را نداشتیم و اوضاع برعکس جمهوری اسلامی ایران بود و تابع این کشورها شدیم و اصلا اوضاع مساعدی نبود، مثال‌های فراوانی در جهان موجود است برای افرادی که قصد گشودن چشم خود را دارند.

 آمریکا از تبدیل شدن ایران به الگویی رایج می‌ترسد 

امام جمعه شهر بوینس آیرس ادامه داد: کشور ایران الگوی موفقی است و به همین خاطر آنها می‌ترسند این الگو رایج شود و مابقی کشورها از این تجربه‌ها استفاده کنند و رابطه سالم داشته باشند، بنابراین آنها فکر می‌کنند باید موانعی در این راستا ایجاد کنند و مردم را بترسانند، شاید آنها با این روش‌ها بتوانند تجربه‌ها، ارتباطات و انتقال انقلاب و غیره را آهسته کنند اما نمی‌توانند آنها را متوقف و به مقصد خودشان دست پیدا کنند.

پاز عنوان کرد: قدرت اسلامی باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده و حضور ایران در منطقه بسیار پررنگ است و با عقب‌نشینی آمریکا این ارتباطات در منطقه بیشتر می‌شود و ما به دنبال ایجاد صلح بوده و به دنبال جنگ نیستیم و نقش ادیان ابراهیمی در ایجاد صلح جهانی بسیار مهم است و با عبادت خودشان سبب انتقال صلح و غیره به سایر کشورها می‌شوند و آنها به هرمیزانی قصد تحریف ادیان ابراهیمی را داشته باشند موفق نمی‌شوند و امیدواریم روزی تمام مردم در صلح و آرامش زندگی کنند.

انتهای پیام/712/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری آمریکای لاتین انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی کشور آمریکا آمریکایی ها حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: موضوع شورا از مهمترین مباحثی است که در ادبیات و دایره‌المعارف انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ذکر شده و از ارکان و وجوه حکمرانی مردمی امام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که در قانون اساسی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی و مهمترین ویژگی امام و رهبری توجه و اتکا به نیروی مردمی بوده و هست، افزود: نوع رفتار و مسلک امام نشان می‌دهد اتکای اصلی به مردم داشتند.

استاندار کردستان ایجاد حساب ۱۰۰ امام، راه‌اندازی کمیته امداد امام و تشکیل بسیج مستضعفین در راستای توجه به محرومان و مردم را از دستاوردهای امام راحل در اوایل شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: معتقدم خدمات شهری و روستایی در چهارچوب مدیریت و شوراها باید تعریف شود و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از زیرمجموعه شورا تعریف شوند.

وی به شکل گیری مجلس جدید اشاره کرد و گفت: نمایندگان منتخب مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افرادی توانمند و مجرب هستند و باید در جایگاه خود اثرگذار باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال اخیر در استان ۱۴۰ سفر شهرستانی و روستایی داشته‌ام، افزود: در این سفرها مشکلات مردم از نزدیک شنیده شد و معتقدم باید با حضور در میان مردم مشکلات احصا و رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای شهرداری‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و قیر تأمین شد که در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید.

استاندار کردستان یادآور شد: کمک دولت به دهیاری‌ها نیز در سال گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی‌کوشا به رویدادهای فرهنگی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: رویداد هزار دف در پالنگان با پیش بینی پنج هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شد اما به رویداد منحصربفردی تبدیل شد که جمعیت بی‌شماری به این روستا مراجعه و در رویداد شرکت کردند.

وی اضافه کرد: اینگونه رویدادها در سایر روستاهای استان نیز برگزار شده و مورد استقبال مردم بوده است.

وی مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای استان و بازگشت ۴۰ هزار نفر مردم از روستا به شهر، اجرای راههای روستایی را از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم خواند و گفت: باید با همدلی و برادری بتوانیم برای خدمت به مردم گام برداریم.

کد خبر 6090695

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است