Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، وبینار استانداردسازی، ذخیره‌سازی و اشتراک داده‌های پژوهشی با پلتفرم Mendeley Data توسط شورای تأمین منابع علمی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود.

در این وبینار درباره ضرورت وجود مخازن داده‌های پژوهش، تجربه آمریکا و اروپا و توصیه‌های سیستم‌ها و انجمن‌های مرتبط با داده‌های علمی صحبت خواهد شد و سپس به فعالیت‌های الزویر در این زمینه از جمله استانداردسازی‌های مرتبط، مقالات و ژورنال‌های ویژه عناصر تحقیق، مخازن داده‌های پژوهشی و ابزارهای توسعه داده شده جهت اتصال و ارتباط آنها به مقالات پرداخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس ویژگی‌های پلتفرم Mendeley Data جهت پشتیبانی از چرخه تحقیق و استانداردها و مجوزهای لازم برای ذخیره و اشتراک داده‌ها بررسی خواهد شد.

در این بخش مجوزهای مرتبط با به اشتراک‌گذاری داده‌ها معرفی می‌شوند و محققان پس از آشنایی و استفاده از این مجوزها قادر به دریافت DOI داده، ذخیره، کنترل و توزیع داده‌ها برای استفاده مجدد به شکل خصوصی یا عمومی و سایر محققین نیز قادر به استفاده و استناددهی به داده‌ها خواهند بود.

پلتفرم Mendeley Data پوشش بیش از ۲۵ میلیون مجموعه داده را از بیش از ۲۰۰۰ مخزن داده گسترش داده است و داده‌های محققین را بیش از گذشته قابل کشف و قابل استناد می‌کند.

در بخش دیگری از وبینار به‌روزرسانی‌های جدید کتابخانه آنلاین و نرم‌افزار استناددهی مندلی و ویژگی‌های جدید آن از جمله استنادهی با افزونه مرورگر، استناددهی با افزونه WORD بدون نیاز به نصب نرم افزار و سازمان‌دهی هایلایت‌ها و یاداشت‌نویسی‌های PDF در یک محیط واحد به نام Notebook، ارائه خواهد شد. با استفاده از این سیستم همگام‌سازی بی‌درنگ کتابخانه در اکانت آنلاین و همه دستگاه‌ها از جمله موبایل، تبلت و دسکتاپ امکان‌پذیر است و تأخیری نخواهد داشت.

در پایان وبینار با آشنایی با برنامه ابتکاری بین‌پلت‌فرمی ویرایشگر استایل‌های استنادی Mendeley که یک برنامه منبع باز است و یکی از جنبه‌های پیشرفته Mendeley در نظر گرفته می‌شود، به پایان خواهد رسید.

Mendeley دسترسی به حدود ۷۰۰۰ استایل استنادی را که از قبل وجود دارد فراهم می‌کند اما ممکن است بخواهید یک استایل را تغییر دهید تا نیازهای شما را برآورده کند که با استفاده از ابزار قدرتمند ویرایشگر استایل‌های Mendeley قادر خواهید بود تا به سرعت و به راحتی استایل‌های مورد نظر را تغییر دهید.

کد خبر 5147247 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه پژوهش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران علم و دانش وبینار حاکمیت سایبری ایرانسل گوگل فناوری فضایی فیس بوک همراه اول توییتر واکسن کرونا اینترنت کسب و کار آمازون تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان ویروس کرونا خواهد شد داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگوی معروف، تاریخ زلزله جدید را اعلام کرد

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

پیشگوی معروف، تاریخ زلزله جدید را اعلام کرد

پرواز با بال‌های پارچه‌ای


تزیین کاغذ دیواری با ایده‌هایی جالب و زیبا


بیسکویت کره ای؛ یک میان وعده عالی برای کودکان


مازیار لرستانی از استایل جدیدش رونمایی کرد


پدرِ سنگدل، کلیه پسرش را فروخت
خبر خوش مَسکنی برای خانواده‌های دارای معلول

استایل خیابانی و شیک نانسی عجرم در قبرس


واکنش رسمی به استفاده جنجالی یک بلاگر از آمبولانس
استایل سنتی بازیگر زخم‌کاری جلب‌توجه کرد


هدیه جالب عربستان به زائران حج امسال


تغییر چهره بازیگر سریال ستایش بعد از 15 سال


شوآف جدید محمدرضا گلزار با پرواز بیزینس کلاس


تغییر چهره دختربچه سریال «متشکرم» بعد از ۱۷ سال


سردار رادان: طرح نور ادامه خواهد داشت


نام جدید استادیوم خرم‌آباد جنجالی شد


توضیح عجیب تتلو درباره ترویج مواد مخدر در دادگاه


جزییات تازه‌ از تغییر سن و شرایط بازنشستگی
این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است
پیشگوی معروف، تاریخ زلزله جدید را اعلام کرد!

دیگر خبرها

  • بهنوش بختیاری با این استایل کاراگاه جنایی شد!
  • استایل هانده ارچل بازیگر زن فیلم مست عشق در یک مهمانی استانبول (عکس)
  • ذخیره‌سازی ۳ میلیارد قطعه لارو میگو در استخر‌های پرورشی
  • دهه «رکود، عبرت، تجربه»/خسارت ۱دهه توقف ذخیره‌سازی گاز ایران
  • پیشگوی معروف، تاریخ زلزله جدید را اعلام کرد
  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند