Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@21:26:47 GMT

درباره امنیت ملی با کسی مصالحه نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۶۸۹۵

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره ادعای کاخ سفید مبنی بر جلوگیری از توسعه برنامه موشکی ایران و نسبت‌دادن این مسئله به برجام گفت: ایران درباره امنیت ملی خودش با کسی مصالحه نمی‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز (دوشنبه) با خبرنگاران، در تشریح رویداد‌های هفته گذشته حوزه دیپلماسی کشورمان اظهار کرد: روز دوشنبه ۲۰ بهمن آقای "گریفیتس" نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در ایران حضور داشت و ملاقات‌هایی با نماینده ویژه ما در امور یمن و همچنین وزیر خارجه کشورمان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار‌ها رایزنی‌های خوبی درباره موضوع یمن انجام شد که امیدواریم نتایج این سفر به حل و فصل بهتر موضوع یمن که غم بزرگی برای منطقه است، کمک کند.

وی افزود: همان روز چندین تقدیم رونوشت استوارنامه از جمله سفیران جدید رومانی و سنگال به وزیر خارجه کشورمان را داشتیم، جلسه خداحافظی سفیر مالزی نیز برگزار شد.

خطیب زاده با اشاره به دیدار دیپلماتیک روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن رئیس جمهور با سفرای مقیم در ایران تصریح کرد: همان روز سفیر بلژیک در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد و مدیر کل اروپای غربی وزارت خارجه نسبت به رفتار غیرقانونی دادگاه بلژیکی و همچنین دولت بلژیک اعتراض جدی ما را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: روز چهارشنبه ۲۲ بهمن تمامی سفارتخانه‌های ایران در یک حرکت هماهنگ، در فضای مجازی روز ملی و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند که حرکت با شکوهی در این زمینه بود.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس دستگاه قضا به عراق گفت: این سفر، جزو سفر‌های خارجی بسیار موفق در این حوزه محسوب می‌شود. حجت‌الاسلام رئیسی در عراق در چهار حوزه از جمله شهادت سردار سلیمانی، مراودات سیاسی، مسائل قضایی و مسائل کنسولی امور را پیگیری کرد که ملاقات‌ها در بهترین سطح و بهترین شرایط برگزار شد و از نظر وزارت خارجه یکی از موفقترین سفر‌هایی بود که در این حوزه انجام شده است.

خطیب زاده ابراز امیدواری کرد که توافقات و سه سندی که در این سفر امضا شد، بتواند به ارتقای روابط دوجانبه کمک شایانی داشته باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: همچنین هفته گذشته، نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور سوریه به این کشور سفر و در ملاقات با بشار اسد در خصوص ادامه پیگیری حل و فصل بحران سوریه رایزنی کرد.

درباره امنیت ملی خودمان با کسی مصالحه نمی‌کنیم

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ادعای کاخ سفید برای جلوگیری از توسعه برنامه موشکی ایران و نسبت دادن این مسئله به برجام، اظهار کرد: این‌ها دو موضوع کاملا مجزا هستند. هیچ کشوری درباره مسائل دفاعی خودش مذاکره نمی‌کند و ایران نیز درباره امنیت ملی خودش با کسی مصالحه نمی‌کند و موشک هم مربوط به امنیت ملی ایران است.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره اظهارات وزیر اطلاعات در خصوص فتوای شرعی رهبر معظم انقلاب درباره سلاح هسته‌ای گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران تغییر نکرده؛ موضع ما تاکید بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای بوده و فتوای رهبر معظم انقلاب درباره حرام بودن سلاح هسته‌ای بر قوت خود باقی است.

برچسب ها: خطیب زاده ، وزارت خارجه ، ظریف ، سخنگوی وزارت خارجه ، رئیس مجلس ، مسکو ، برجام ، پروتکل الحاقی ، رئیسی ، سردار سلیمانی ، احضار سفیر ، بلژیک ، یمن

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: خطیب زاده وزارت خارجه ظریف سخنگوی وزارت خارجه رئیس مجلس مسکو برجام پروتکل الحاقی رئیسی سردار سلیمانی احضار سفیر بلژیک یمن درباره امنیت ملی وزارت خارجه خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند