Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در آئین کلنگ زنی فاز دوم طرح توسعه شرکت تولیدی قطعات خودرو در تبریز بر افزایش توان تولید و ارتقاء ظرفیت تولید واحدهای موجود به عنوان یکی از اهداف مهم در توسعه اقتصادی استان تأکید کرد و گفت: این واحد تولیدی در حال حاضر یکی از قطعه سازان استان در حوزه تولید قطعات جلوبندی، صنعتی و تراکتور می باشد که توان تولید ۱۵ هزار قطعه در روز را دارد و با کلنگ زنی و احداث فاز توسعه این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی جهانگیری با اشاره به تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت های ایدم، چرخشگر، سیبا موتور و انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی خودروی استان ، گفت : براساس برنامه های پیش بینی شده در جهت فعال سازی ظرفیت های بدون استفاده ، تعمیق ساخت داخل و افزایش ظرفیت تولید واحدهای موجود حرکت می کنیم.

وی تثبیت ظرفیت تولید استان در زمینه تأمین قطعات مورد نیاز صنعت خودرو را بسیار مهم دانست و ادامه داد: اقدامات حمایتی از صنعتگران در حوزه های مختلف به صورت تسهیل گری اداری، صدور مجوزها ، تأمین تسهیلات، برق و انرژی با جدیت دنبال می شود .

جهانگیری ضمن اشاره به فعالیت ۱۱ خودروساز در استان ، مهمترین اقدام حمایتی از قطعه سازان را فعال شدن خودرو سازان استان به عنوان قطب سوم خودرویی در کشور برشمرد و گفت: فعال شدن خودروسازان موجب رونق تولید و فعال شدن هرچه بیشتر قطعه سازان استان خواهد شد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان بیش از ۵۰ درصد قطعات مورد نیاز خودرو را تأمین می کنند، گفت : انعقاد تفاهم‌نامه فعال‌سازی ظرفیت‌های صنعت خودروسازی استان یکی از گام های بزرگ در راستای قطب سوم خودرویی می باشد.

حبیب امین زاده با اشاره به برنامه های سازمان صمت استان در راستای حمایت از صنعتگران این حوزه و تبدیل قطعه سازان به مجموعه سازی، افزود: از طریق مجموعه سازی می توانیم لوازم و قطعات مورد نیاز خودروهای داخلی را تولید و تأمین کنیم .

وی ظرفیت سازی مجموعه های تولیدی و افزایش ظرفیت تولید از طریق طرح های توسعه ای را در مسیر قطب سوم خودرویی و تولید خودروی مستقل در استان دانست و ادامه داد: کلنگ زنی طرح توسعه شرکت تولیدی فعال در حوزه قطعات جلوبندی خودرو ، صنعتی ، تراکتور و ایمنی در راستای افزایش ظرفیت تولید استان می باشد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به منطقه فعالیت این واحد تولیدی، گفت: منطقه کجوار علاوه بر حضور فعالان بخش تولید قطعات خودرو ، از مهمترین ظرفیت های تولید و صادرات لوازم خانگی در استان است .

وی بر حمایت سازمان صمت استان از تولیدکنندگان و صنعتگران در سال جهش تولید تأکید کرد و ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صورت خاص در زمینه مسائل مطرح در مورد این منطقه اعم از تهیه طرح تفصیلی و تأمین حامل های انرژی مورد نیاز تولیدکنندگان اقدامات حمایتی را با جدیت دنبال می کند و همچنین در مورد مسائل زیست محیطی و پروانه های بهره برداری با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در جهت رفع موانع تلاش می کند .

امین زاده بر پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی به صورت عام از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تأکید کرد و افزود: براساس برنامه های محوری وزارت صمت در سال جهش تولید و ارتقاء ظرفیت های تولیدی و تعمیق ساخت داخل در استان حرکت می کنیم .

شرکت میران رهرو صدر تولید کننده قطعات جلوبندی خودرو ، قطعات صنعتی و تراکتور در مساحتی ۳ هزار متر مربعی با ظرفیت تولید ۱۵ هزار قطعه در روز و سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومان ، زمینه اشتغال مستقیم ۷۰ نفر و غیرمستقیم ۱۲۰۰ نفر را فراهم کرده است .

امروز فاز دوم طرح توسعه شرکت یاد شده با ظرفیت تولید ۳۰ هزار قطعه در روز و میزان سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع با زیربنای حدود هفت هزار متر مربعی کلنگ زنی شد .

 با احداث و آغاز به کار فاز دوم طرح توسعه در این شرکت زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر و غیر مستقیم ۲۵۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

46

کد خبر 1486528

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی ظرفیت تولید قطعه سازان مورد نیاز طرح توسعه کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد