Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@07:50:49 GMT

زمان بازداشت رئیس حزب حاکم میانمار تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۱۷۴۴۰

زمان بازداشت رئیس حزب حاکم میانمار تمدید شد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وکیل «آنگ سانگ سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار و مشاور ایالتی او اعلام کرد که بر خلاف آنچه انتظار می‌رفت که سوچی پس از بازداشت در روز نخست فوریه، صبح امروز (دوشنبه) آزاد شود، اما مدت زمان بازداشت موقت او تا ۱۷ فوریه تمدید شد.

او به خبرنگاران گفت: ما با قاضی منطقه صحبت کردیم و به گفته او، بازداشت موقت سوچی تا ۱۷ فوریه ادامه دارد و این بازداشت طبق انتظارات امروز پایان نخواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفته پیش «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم و مشاور دولت، به همراه «وین مینت»، رئیس جمهوری و شمار دیگری از مقامات ارشد این کشورِ واقع در جنوب شرق آسیا، در یک یورش در ساعات اولیه صبح روز اول فوریه به وقت محلی بازداشت شدند.

ارتش میانمار دلیل اصلی بازداشت رهبر حزب حاکم و دیگر مقامات دولتی را تحقیق نکردن درباره تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی عنوان کرده است.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی در آبان ماه توانسته بود با کسب ۸۳ درصد از آرا در انتخابات پارلمانی به پیروزی برسد اما ارتش میانمار برگزارکنندگان انتخابات را به تقلب متهم کرده و خواستار تعویق گشایش دوره جدید پارلمان شده بود.

ارتش میانمار پس از این بازداشت‌ها در اطلاعیه‌ای، وضع اضطراری اعلام کرد و اداره کشور را به مدت یک سال در دست گرفت و قدرت به «مین آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش منتقل شد.

شورای امنیت با ابراز نگرانی عمیق خود درباره وضع فاجعه‌بار و حالت اضطراری در میانمار خواستار آزادی بازداشت‌شدگان شد.

آمریکا نیز در حمایت از حز حاکم میانمار، آزادی فوری مقامات بازداشت شده را خواستار شد و وزارت خزانه داری آمریکا، ۱۰ مقام نظامی میانمار را به دلیل نقش آن‌ها در سرنگونی دولت این کشور تحریم کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حزب حاکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۱۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اوایل امروز یکشنبه در جلسه با فرماندهان تیپ‌ها و لشگر‌ها در مقر فرماندهی منطقه جنوبی در بئرشبع «برنامه‌های ادامه جنگ» را تصویب کرده است.

به گزارش ایسنا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اوایل روز یکشنبه جلسه‌ای را با شرکت فرماندهان تمامی تیپ‌ها و لشگر‌های فرماندهی منطقه جنوبی ارتش از جمله «یارون فینکلمن» فرمانده کل فرماندهی منطقه جنوبی برگزار و در حضور آن‌ها «برنامه‌ها برای تداوم جنگ را تصویب کرده است.»

طبق گزارش تایمز اسرائیل، این جلسه و تصویب این برنامه‌ها به دنبال افزایش نگرانی‌ها از حمله زمینی قریب الوقوع رژیم صهیونیستی به رفح انجام شدند. در حالی که بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح در جنوب غزه پناه گرفته‌اند ارتش رژیم صهیونیستی بار‌ها این منطقه را هدف حملات هوایی قرار داده است.

این در حالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و دیگر مسئولان نظامی شکست هفتم اکتبر طی هفته‌های آتی و یا پس از صدور نتایج تحقیقات داخلی ارتش در تابستان آتی استعفا کنند.

رسانه‌های صهیونیستی از تردید مقامات سابق بخش امنیتی رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب غزه خبر می‌دهند؛ مساله‌ای که نمایانگر بحران استراتژیک در کابینه جنگ این رژیم است.

مقامات سابق سرویس امنیت رژیم صهیونیستی درباره قدرت ارتش اشغالگر در تحقق اهداف خود در هرگونه حمله زمینی به رفح تردید دارند.

وبگاه «اسرائیل نیوز ۲۴» امروز یکشنبه گزارش داد بحث و بررسی‌های موجود در محافل رسانه‌ای و اطلاعاتی عمق چالش‌های رهبری رژیم صهیونیستی در مواجهه با جنبش حماس را نشان می‌دهد.

این وبگاه خبری به نقل از «یوسی کوهن» رئیس سابق سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) گزارش کرد اطلاع‌رسانی‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره تصمیم حمله زمینی به رفح ممکن است مبالغه‌آمیز باشد.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است